„Djevojčica i čarobna ploča“

Martina Čičko Karapetrić i Hela Čičko predstavile su svoju slikovnicu: ‘Sadrži poruke koje bi i mi stariji trebali poslušati’

Life

Foto: PR

Foto: PR

Martina Čičko Karapetrić, jedna od osnivačica brenda Boudoir, rekla je kako je pri ilustriranju slikovnice ostala vjerna svojem poznatom stilu i dizajnu.

Zagrebačko kultno mjesto Velvet, u koje možete doći predahnuti od užurbane svakodnevnice, okupio je brojne prijatelje i posjetitelje na promociji knjige „Djevojčica i čarobna ploča“ Hele Čičko i Martine Čičko Karapetrić.


„Poučna je to priča o ovisnosti novog doba u kojem previše vremena posvećujemo virtualnom svijetu“, rekla je urednica izdanja Marija Morić. Iako je ovo prva slikovnica poznatog dvojca, Morić ističe da je suradnja s Helom i Martinom bila tako ugodna da se činilo kao da su dosad surađivale na deset slikovnica.


Govoreći o izazovima s kojima se susreće kao urednica, Morić ističe da je slikovnice teško napisati jer moraju zainteresirati one najmlađe, koji su često najveći kritičari i dodaje: „Iako je knjiga namijenjena djeci, ‘Djevojčica i čarobna ploča’ sadrži poruke koje bi i mi stariji trebali poslušati te primjenjivati u životu“.


Martina Čičko Karapetrić, jedna od osnivačica poznatoga modnog brenda Boudoir, rekla je kako je pri ilustriranju slikovnice ostala vjerna svojem poznatom stilu i dizajnu te kako je od prve napisane riječi imala jasnu viziju kako će ona izgledati.



„Mislim da je naš rukopis i senzibilitet prepoznatljiv, jer bez obzira na važnost teme, slikovnica je vizualno morala biti bajkovita sa daškom starinskog štiha. Na ilustracijama sam radila svaki dan gotovo godinu dana, a nekoliko mjeseci prije izlaska slikovnice radila sam i noćima, samo da bude savršeno. Epiteti ‘sanjivo’, ‘bajkovito’ i ‘romantično’ najbolje opisuju ‘Djevojčicu i čarobnu ploču’, a rad na njoj bio je veliko kreativno zadovoljstvo“, rekla je Čičko Karapetrić.


„Ideja o stvaranju slikovnice neko je vrijeme ležala u ladici, a sve se promijenilo 2020. godine.“, prisjetila se Čičko Karapetrić i dodala kako je konačna odluka pala kada se njezina majka doselila nakon potresa za vrijeme karantene. „Htjele smo iskoristiti vrijeme i napraviti nešto za što inače nemamo vremena. Moja ideja i skice ilustracija dale su mojoj majci savršenu podlogu za stvaranje priče sa svim elementima bajke. U stvarnom životu nema filtera zbog čega je on vrjedniji, a uspomene su vječne“, zaključila je Čičko Karapetrić.


Hela Čičko cijeli svoj radni vijek radila je kao profesorica komparativne književnosti i francuskog jezika i u Knjižnicama Grada Zagreba. Iako je cijeli život bila okružena knjigama tek sada se odlučila naći s druge strane i sama napisati priču. „Pisanje me spasilo od negativnih misli i problema pred kojima smo se svi našli. Ovo je problemska slikovnica i zaista se nadam da će poruke iz ove priče spasiti i druge ljude“, rekla je Čičko.



Kao profesorica, Čičko je svjesna važnosti da slikovnica bude dostupna svima. Zbog toga su tekstovi u slikovnici pisani posebno oblikovanim, lako čitljivim slovima namijenjenim početnicima u čitanju. Čičko se na kraju osvrnula na važnost koju nosi življenje u trenutku i uspomene koje stvaramo sa svojim prijateljima i članovima obitelji. „Život je ovdje i sada, vrijeme koje imamo s našom obitelji i prijateljima dragocjeno je i najvrjednije što imamo. Nadam se da će što više ljudi nakon što čitanja ove slikovnice shvatiti da je život bez mobitela i sličnih tehnologija bolji, bogatiji i zabavniji“, zaključila je Čičko.


Knjiga je izdana u suradnji s Eucerinom, broj jedan dermokozmetikom u Hrvatskoj te kreativnom agencijom Omega Komunikacije.