Štorija od mašte

Mala od lavande donosi ono najbolje od prirodne kozmetike

Mija Dropuljić

Osnivačica i vlasnica brenda otkriva kako je iz garaže stvorila uspješan posao

Ako ste ljubitelj prirodne kozmetike sačinjene od kvalitetnih sirovina i sastojaka i pri tome volite podržati hrvatske poduzetnike koji imaju kreativne ideje koje su pretočili u fantastičan brend, Mala od lavande izvrstan je odabir za vas. Iza ovog sve poznatijeg hrvatskog brenda prirodne kozmetike stoji Ivana Trut čiji proizvodi oduševljavaju svojom idejom, realizacijom, izgledom i prije svega sastavom. Ivana nam je otkrila sve o ne tako lakim počecima, ali i o samim proizvodima koji se svakako trebaju naći na vašoj polici. 


Ivana objašnjava da često zna reći kako je Mala od lavande nastala preko noći jer je ona uletjela u područje o kojem u to vrijeme nije imala apsolutno nikakvog znanja. 



“Moji roditelji u okviru našeg OPG-a bili su proizvođači lavande skupa s tatinim najboljim prijateljem. A život je takav da vam je uvijek u stanju ispričati priču kakvu nikada ne biste očekivali, tako se desilo i s Malom od lavande. Otac se razbolio, tatin prijatelj je umro, trebalo je nešto napraviti s tim poljima lavande. I dok sam ja bila u nekom sasvim drugom korporativnom svijetu, jednostavno poštovanje prema svemu što su radili na tim poljima od 2008. nije mi dozvolilo da to pustim da propadne. I upustila sam se u avanturu, prvo poljoprivrede, a onda i razvoja brenda i samih proizvoda.”


Kao što možete naslutiti, cijela priča počinje upravo na poljima lavande 2011. godine. Prije šest godina Ivana upoznaje svog supruga, stručnjaka za informacijsku tehnologiju, koji je zadužen za web shop i sve digitalne alate. 


“Zahvaljujući njegovoj podršci i znanju, sada već našem brendu, smo omogućili i kvalitetniju online prisutnost. Naša suradnja je poput spoja prirode i tehnologije, gdje svaka strana doprinosi svojim jedinstvenim vještinama, stvarajući tako i jedinstveni identitet našeg brenda. To nas čini ponosnima jer se ne samo bavimo stvarima koje volimo, već i gradimo most između kreativnosti i tehnologije, a sve to uz dozu romantike”, započinje svoju priču Ivana. 



Mala od lavande – brend s dušom


Nakon preuzimanja polja lavande, uslijedila je prodaja zaliha ulja, hidrolata i suhog cvijeta koji su se u međuvremenu nagomilali te je Ivana, u želji za poticanjem prodaje, otvorila i profile na društvenim mrežama. 


“S obzirom na to da se sve dešavalo brzo i time sam se mogla u početku baviti samo usput, doslovno ‘na brzaka’ sam ispalila naziv profila Mala od lavande tek toliko da se krene s nečim. Mala od lavande najviše zato što pojma nisam imala ni o čemu. I tko bi rekao, ime se zadržalo do danas. Mnogi marketinški stručnjaci će reći (i govorili su) da je ime predugačko za brend, da curica u logotipu ne prati nikakve standarde po kojima se logotip radi, a ja sada nakon 12 godina kada podvučem crtu, smatram da je upravo taj iskorak iz standarda ovom brendu dao dušu koju ima od prvog dana i sve do danas.”



Sve je počelo s pitanjem “Imate li piling od lavande?”


Svi znamo da počeci nisu često jednostavni. Ivanu je osim novog učenja o kemiji, aromaterapiji i kreiranju proizvoda, čekao glavni izazov, a to je uvijek administracija.


“Tada još nije bilo ove usklađenosti s EU gdje su sve informacije dostupne u dva klika, tada se trebalo dobro potruditi da se skupe svi pravilnici, saberu informacije iz njih i da se krene u proizvodnju kako je to zakon tada nalagao. Moram priznati da sam diplomu za aromaterapeuta stekla prije nego sam uspjela oformiti uvjete za proizvodnju i dobiti potrebne informacije i papire, a do tada se radilo standardno kako i svi uspješni ljudi počinju – u garaži, koju smo uredili u proizvodnju”, prisjeća se početaka Ivana. 


Ističe kako je u početku ideja bila prodavati sirovine te Ivani u niti jednom trenutku nije palo na pamet proizvoditi kozmetiku. Krenula je s eteričnim uljima i hidrolatom. Kako u to doba nije bilo velikih marketinških izazova, a algoritmi na društvenim mrežama su radili svoje, uskoro je profil Male od lavande stekao veliki broj pratitelja. 


“I onda je došlo jedno pitanje u inbox ‘Imate li piling od lavande?’ –  tu je sve krenulo. Nemam piling, ali sigurno ga mogu napraviti! Tako da je piling bio prvi proizvod Male od lavande koji je, naravno, usavršen s godinama do mjere da se zove Kraljevski. Gospođa koja je postavila pitanje o pilingu je zapravo u meni pokrenula brend. Tu je krenulo istraživanje i razvoj novih proizvoda. Gospođi hvala jer je i danas naš vjerni kupac!”



U početku je brend krenuo s velikim brojem proizvoda, no tijekom godina se ponuda iskristalizirala, prateći prvenstveno želje i potrebe samih kupaca. 


Bazirani smo na to da osnovne higijenske proizvode radimo jednostavno i na prirodan način, a najvažnije je da izvršavaju svoju funkciju. Posebno su se izdvojili najprodavaniji proizvodi, poput deo krema za koje dajemo garanciju djelovanja cijeli dan, pasta za izbjeljivanje zubi s ugljenom s kojom smo prije 10-ak godina bili prvi i jedini koji su imali ugljen u pasti, kolekcija od čajevca za pomoć problematičnoj koži, šampon od koprive koji smo napravili na prirodan način jer svi znamo kolika je moć koprive. I tu je još mnogo proizvoda…”


Ivana prilikom stvaranja brenda nipošto nije htjela da to bude još jedan komercijalni proizvod u nizu koji teži isključivo profitabilnosti. Ona je htjela da brend ima dušu, kako u vizualnom aspektu tako i u komunikaciji s ljudima. 


Volim čuti njihovo mišljenje i primjedbe. Zahvaljujući primjedbama poboljšali smo neke proizvode i tako ih učinili još kvalitetnijima. I zato uvijek molim iskrene recenzije koje su mi izuzetno važne. Moja želja bila je da budemo mali div, zaustavimo masovno širenje na tržišta, smanjimo asortiman i iznutra se jačamo kvalitetom proizvoda. To je ono po čemu ćemo uvijek biti drugačiji od drugih. Tako uvijek imamo više vremena za njegovanje odnosa s kupcima, više vremena za razvoj novih proizvoda i poboljšavanja postojećih. Nudimo dosljednost i kvalitetu već 12 godina i uvijek imamo vremena za svoje kupce.12 godina smo na tržištu i smatram da ne bismo bili da ne držimo ovakvu kvalitetu u rukama”, ponosno ističe Ivana. 



Ivanini kupci su, kako ona naglašava, “specifična grupa ljudi koja točno zna što želi, traži prirodno, ne mari previše za mirise, šljokice, svjetlucava fancy pakiranja i specijalne filmske efekte u proizvodi”. Oni su duboko svjesni vrijednosti svog zdravlja i traže kvalitetu u sastavu. 


“Naši kupci obožavaju naše proizvode zato što rade to što na njima piše da će raditi. Vole ih zato što su učinkoviti, što je svima najvažnije, a ujedno i prirodni – spoj te dvije komponente mislim da je pun pogodak za svakoga tko teži kvalitetnoj njezi kože.”


Ako još niste isprobali nešto iz raznolikog asortimana brenda Mala od lavande, Ivana savjetuje da prvo isprobate deo kremu jer je to proizvod koji većini ljudi treba. 


“Kada probate deo kremu, 100 posto sam sigurna da se družimo još jako dugo”, kroz smijeh objašnjava Ivana. 


Inače, osim na službenom webshopu brenda Mala od lavande, manji dio asortimana najprodavanijih proizvoda također se mogu pronaći u prodavaonicama Tvornice zdrave hrane diljem Hrvatske.



Kupci sve više traže prirodne proizvode


Zadnjih godina postali smo svjedoci sve većeg porasta interesa za prirodnim proizvodima, posebice na području kozmetike. Ivanu taj povećani interes veseli jer iz godine u godinu može vidjeti koliko brend Mala od lavande vrijedi u tom sve rastućem tržištu. 


“No, važno je istaknuti da se čini kako taj rast i nicanje, ponajviše uvoz novih brendova često proizlazi iz ekonomske isplativosti i poslovnog interesa, više nego iz duboke strasti prema prirodnim proizvodima. Usporedno s tim, prisjećam se vremena prije više od deset godina kada su mnogi brendovi, uključujući i naš, s velikom strašću i predanošću stvarali proizvode s fokusom na kvalitetu sastojaka. Ima nas naravno još takvih i danas, ali smo u manjini. Činjenica je da je raznolikost tržišta važna i da ljudi trebaju imati izbor, to je na kraju jedini način da se brendovi poput našeg istaknu, da kupci probaju nešto drugo i vide razliku.”



Na koncu, kvaliteta sastojaka je od krucijalne važnosti jer upravo takav poslovni model daje dugovječnost na tržištu i povjerenje kupaca. 


Što se tiče prepoznavanja važnosti prirodnih proizvoda kod Hrvata i Hrvatica, čini mi se da smo ipak još uvijek u fazi gdje estetika i miris često pretežu nad svjesnošću o kvaliteti. Nažalost, možda nismo još dostigli razinu svijesti kao neke razvijenije zemlje koje duboko razumiju važnost prirodnih proizvoda. Danas se često fokusiramo na privlačne aspekte, kao što su primjerice šljokice i mirisi u proizvodu, a manje na dublje razumijevanje kvalitete sastojaka. Ta situacija se okreće tek kad se suočimo s nekim problemom na koži, tada se tek kao prva samopomoć u obzir uzima prirodno. Smatram da prirodnu kozmetiku treba uključiti u jedan vid prevencije potencijalnih izazova sa zdravljem kože i organizma općenito. Kad svi savladamo taj dio, onda možemo reći da smo osviješteni”, osvrće se Ivana. 



Kako bi stigli do te razine, ključna je edukacija potrošača i poticanje svijesti o prednostima prirodne kozmetike. Naravno, u svemu tome ne smijemo biti isključivi – nije sve što nije prirodno ujedno i loše. Postoje sastojci koji nisu dozvoljeni u prirodnoj kozmetici, no kod pojedinaca čine čuda na koži. No, kako bi to znali prepoznati i razumjeti, važna je edukacija o sastojcima.  


“Važno je da ljudi znaju da izbor ne ovisi samo o privlačnom izgledu i mirisu, već i o potencijalnim blagodatima za kožu, ali i okoliš kojeg ne smijemo zaboravljati u ovim ludim vremenima koja se u momentima čine predapokaliptičkim”, za kraj poručuje Ivana.