Štorija od mašte

Lea Županović umjetnica je iza Madfly Designa i najposebnijih komada nakita

Lucija Sučić

Foto: privatna arhiva

Foto: privatna arhiva

Ove je godine ostvarila hvalevrijednu suradnju sa Jurajem Zigmanom u izradi konstrukcija maski za popularan RTL-ov show

U čitavoj riječkoj konstelaciji kreativaca, ‘zvijezda’ koja posebno sjaji je Madfly Design, točnije umjetnica iza njega – Lea Županović.


Radi se o riječkom brendu nakita (ali i drugih kreativnih rukotvorina) koje sa najvećom pažnjom i predanošću izrađuje Lea koja je ujedno i magistra primijenjenih umjetnosti, a koja je diplomirala Dizajn nakita na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci.


Za sebe kaže kako ju je od malena privlačio kreativni svijet pa se u njemu odlučila okušati i poslovno, a da je u tome uspjela svjedoči i to da njen obrt “šest godina poslije i dalje živi zahvaljujući ljudima koji podržavaju moj rad”.


Ovom prigodom odlučili smo popričati s Leom kako bi nam malo više otkrila o samom brendu, dizajnima, suradnjama i planovima za budućnost!



Kako i kada je nastala priča sa brendom?


“Od rane dobi me zanimao nakit i njegova izrada pa sam prije odlaska na Akademiju započela taj put sa eksperimentiranjem sa fimo masom, perlicama, itd. Na Akademiji sam upisala Dizajn nakita i upoznala profesora Nenada Robana koji me još više potaknuo da se zaljubim u taj svijet te me izučio zanat obrade metala.


Osim zanata, zahvaljujući njemu je i nastala moja ljubav prema aluminiju – materijalu koji je toliko zahvalan za obradu, nema kemijskih reakcija i ne oksidira kao npr. mesing ili srebro koji se moraju često polirati da bi im se vratio prvobitni sjaj.


Nakon Akademije sam nastavila sa dodatnim edukacijama i ta strast je i dalje ostala. Nakon ‘gubljenja’ po raznim poslovima odlučila sam prihvatiti rizik i upustiti se u otvaranje svog obrta“.


Cube


Kako je nastalo ime? Ima li neko posebno značenje?


“Madfly me prati još od prije srednje škole kada sam smišljala naziv za prvu e-mail adresu, a riječ je vezana za jednu priču od Charlesa Bukowskog. Nisam se previše dvoumila i pokušavala osmisliti neka nova originalna imena već sam odmah znala kako će se brend zvati.


Jedina promjena je bila da se prvotno brend zvao Madfly Jewellery, pa je preimenovan u Madfly Design kada sam počela izrađivati i druge umjetničke radove ne vezane za nakit, poput zidnih satova, slika, dekoracija za interijer i eksterijer, itd.”.


Xu


Što je prvo nastalo u Madfly Designu? O kojem je proizvodu bila riječ?


“Prvi radovi koje sam izradila od metala bili su za vrijeme kada sam učila zanat kod profesora Robana. Učila sam raditi na mesingu i sjećam se da sam izrezala pločicu sa raznim geometrijskim likovima (učila sam vježbati smjer kretanja i kako tehnička pilica “diše”).


Ispolirala sam je da je sjajila kao da je od zlata i stavili smo je na obruč od mesingane žice tako da je to bila moja prva ogrlica. Nakon toga sam učila postavljati fasung za kamenje pa sam napravila broš sa motivom zmije sa plavim poludragim kamenom. Tu je bilo još par radova di sam izučavala razne tehnike ali i dan danas to su mi najdraži radovi koje sam izradila”.


Kako izgleda jedan prosječan dan ‘na poslu’?


“Ljepota ovog posla je da prosječan dan zapravo ne postoji. S obzirom da se ja nisam specijalizirala samo za nakit već i za izradu drugih predmeta primijenjene umjetnosti, svaki moj radni dan je potpuno drugačiji. U suštini ako su standardne narudžbe sa web shopa ili sa Etsya, njihove skice su gotove tako da krećem u radionu, ručno pilicom režem oblik, obradim rubove turpijama i brusnim papirom i po potrebi savijem, graviram, patiniram, itd.



Ako se radi od narudžbama po želji klijenta onda se prvo razrađuje skica pa se tek onda kreće u izradu. Moj radni dan može izgledati od dana kada radim nakit, dana kada radim sliku portret od Charliea Sheena kao dekoraciju za interijer caffe bar-a, pa do drvene dekoracije od bukve promjera 1,5 metara ili pak savijanja čeličnih cijevi za potrebu izrade siluete masline veličine 2 x 2,7 metara kao dekoraciju za vanjski dio fasade vile”.


Arya


Koliko je vremena potrebno u prosjeku za izradu jednog komada unikatnog nakita?


“Izrada unikatnog komada nakita može trajati satima, a može trajati i danima, sve ovisi o kompleksnosti izrade i o detaljima”.


Otkuda proizlazi inspiracija za radove?


“Možda će zvučati otrcano ali doslovno nekad znam sanjati neke određene oblike. U drugim slučajevima doslovno ne znam od kuda ne crpim – iz prirode, iz arhitekture, iz serija, filmova, itd.”.


Postoji li omiljen predmet za izrađivanje?


“Jedna sam od onih ljudi koji vole promjene, pogotovo u poslovnom svijetu, tako da nemam omiljenu stvar koju volim izrađivati. Volim izrađivati nakit isto kao šta volim izrađivati slike, privjeske, dekoracije, itd. Najviše volim kada dobijem zanimljivu, kreativnu i izazovnu narudžbu po želji klijenta pa onda vidim koliko uspijevam pomaknuti svoje granice”.


Sansa


Tko su najčešći klijenti?


“Mislim da tu definitivno prednjače žene”.


Koji radovi su najpopularniji?


“Od nakita mogu izdvojiti par radova koji se možda posebno ističu zbog originalnosti izvedbe, jednostavnosti a opet posebnosti, a to su ogrlice Arya, Cube i Sansa.


Postoje li neke zanimljive i upečatljive suradnje koje su se ostvarile?


“Definitivno najbolja suradnja je sa dizajnerom Jurajem Zigmanom na već drugoj sezoni Maked singer Croatia koji se upravo emitira na RTL programu.


Zigman je osmislio i dizajnirao 12 maski koje se međusobno natječu u showu, a ja sam imala priliku biti dio tima za izradu konstrukcija tih maski. Jedna prekrasna, poučna i izazovna suradnja na velikom showu koja će se nadam se nastaviti i u budućnosti”.


Prošlogodišnje maske Galeba i Majke zemlje te ovogodišnji Vrtni patuljak


Koji su planovi za budućnost?


“Planovi za budućnost su još puno kreativnih godina sa svim divnim ljudima koji prate i podržavaju moj rad, osobni kreativni rast, pregršt divnih suradnja i puno velikih izazova koji me čekaju 😊”.