Lepeza mirisa

Kako kreirati vlastitu kolekciju parfema, poput garderobe koja oslikava vaš osobni stil

Dijana Ljubanović

FOTO/Pexels

FOTO/Pexels

EDT su daleko manje koncentrirani i stoga ih je lakše nositi i manje izazivaju glavobolju



Bergamot, vetiver, jasmin i sandalovina. Vanilija, neroli, mošus i mahovina. Koji miris vam je posebno drag? Odabir jednog prepoznatljivog mirisa je poput odabira omiljenog djeteta, posebno za one koji uživaju u mirisima. Danas je trend više u izgradnji mirisne kolekcije, ispunjene mirisima osebujnim poput individualnog raspoloženja.


Zadatak bi u početku mogao zvučati pomalo zastrašujuće, pogotovo ako ne razumijete vokabular mirisa. Stručnjaci dijele savjete o tome kako izgraditi svoju kolekciju mirisa, od kultnih favorita do specifičnih mirisa koji vas podsjećaju na posebna mjesta, piše Byrdie.


Koje su kategorije mirisa?


Vjerojatnije je da ćete birati između dvije vrste mirisnih kategorija, toaletne vode (EDT) i eau de parfum (EDP). Razlika između EDT-a i EDP-a odnosi se na koncentraciju sastojaka, što će utjecati na dugovječnost vašeg mirisa. “EDP -ovi su koncentriraniji u sirovinama i stoga su intenzivniji i dulje traju”, objašnjava Tanis.




Nakon toga su skuplji. S druge strane, Tanis primjećuje da su “EDT-ovi manje koncentrirani i imaju kraći vijek trajanja mirisa, ali to može varirati od kože do kože.” EDT-ovi su obično jeftiniji od EDP-a.


Kad je u pitanju odabir između EDT ili EDP, razmislite o tome koju vrstu mirisa kupujete-sintetičku ili prirodnu . “Za prirodne mirise preporučio bih EDP”, savjetuje Little.


“Htjet ćete da vam koncentracija sirovina pruži dugovječnost i sillage [trag koji miris ostavlja iza sebe]. S kemikalijama sa sintetičkom aromom, volim EDT. Smatram da su kemikalije sa sintetičkom aromom vrlo snažne i ponekad previše. EDT su daleko manje koncentrirani i stoga ih je lakše nositi i manje izazivaju glavobolju. ”


Sivrican se slaže da je lijepo imati i EDP i EDT opcije pri izgradnji kolekcije mirisa. Ona također predlaže izgradnju kolekcije “od kolonjskih voda, parfema, magle za lice i mirisnih ulja za kosu i tijelo”.


FOTO/Unsplash

FOTO/Unsplash


Razumijevanje mirisnih nota


Formulatori parfema razdvajaju miris u note, što utječe na način na koji doživljavate miris mirisa. Postoje tri note: gornja, srednja (ili srce) i osnovna (ili suhe note). U nastavku Tanis objašnjava:


  • Gornje note su prvi miris koji osjetite kada je miris izložen.
  • Srednje note daju mirisu karakter i intenzitet.
  • Bazne note uravnotežuju miris, pružajući dubinu mirisu.

Drugo, zamislite miris kao nešto što, kako Little predlaže, “naglašava vaše raspoloženje”. Kao takav, miris (i točnije, njegovi ključni sastojci) “nevidljiv je i neizostavan komad ormara”.


Parfimer potiče ljude da zamisle miris kao “osobnosti“. Sve se svodi na to kako se miris osjeća. “Postoje neke osobnosti koje su konkretne, neke su iritantne, a druge sramežljive i rezervirane”, objašnjava Little.


Konačno, da biste shvatili privlači li vas miris, razmislite o sljedećem. “Ako izaziva osjećaj oduševljenja, uzbuđenja, čuđenja ili nostalgije”, kaže Sivrican, “trebali biste uloviti miris. Ako ste ga isprobali, a niste kupili i stalno razmišljate o tome, kupite ga jer vas zove i požalit ćete ako to ne učinite”, objašnjava.


Ona kaže da o ovom sastavu razmišljate kao o piramidi, što je korisna analogija: “Sve note u mirisu sadržane su u olfaktivnoj piramidi. Piramida je kompozicija mirisa. Kompozicija se sastoji od nota ili sastojaka koji ujedinjuju miris. ”


Prilikom odabira mirisa potražite opis svake note kako biste lakše razumjeli kako ćete najbolje osjetiti njegov miris.


FOTO/Pexels

FOTO/Pexels


Razmišljanja o stvaranju vlastite kolekcije mirisa


Pronalaženje vašeg prepoznatljivog mirisa doista je subjektivno iskustvo. Međutim, možete sustavno tražiti mirise za svoju garderobu, čak i ako to znači okrenuti se prema unutra i slušati svoju intuiciju. Za početak, Little predlaže da napravite mali inventar orijentiran na miris. “Uistinu i neopozivo postavite sebi pitanje: Što je vama privlačno? Pronalaženje mirisa koji vas privlači toliko je osobno, podsvjesno i cerebralno da može zaobići i one znatiželjne.”


Kad je riječ o raslojavanju mirisa, trebali biste uzeti u obzir nekoliko varijabli, i naravno, vašu cjelokupnu mirisnu filozofiju. Jedno od glavnih pitanja je kako je linija mirisa stvorena.


Na primjer, Little objašnjava da je stvorena linija Heretic Parfum “sa 100 % prirodno dobivenim sastojcima, što ih čini savršenim za nanošenje slojeva”. Dodaje: “možete jednostavno pomiješati i uskladiti bilo koji miris iz kolekcije kako biste stvorili prekrasne, prepoznatljive mirise.”


Ovi su mirisi izrađeni samo od prirodnih sastojaka, oni su “prozirni, svijetli i prozračni”, što ih čini pogodnim za nanošenje slojeva. Osim toga, prirodni (nesintetički) sastojci ne traju toliko dugo kao sintetički, pa slojevitost može povećati trajnost vašeg mirisa.


Svi mirisi trebaju biti različiti, baš poput odjeće u vašem ormaru. Na kraju, na individualnom nositelju je da odluči.


Savjeti za kupovinu


Mogli biste razmisliti o pojmu prepoznatljivog mirisa. Potrošači su prerasli prepoznatljive mirise i nose mirise primjerene prigodi, događaju ili aktivnosti. Moderni muškarci i žene žele olfaktivnu ili mirisnu lepezu, a ne jedan miris. Kupite novi miris kad god putujete na neko drugo mjesto. Uvijek ćete se sjetiti mjesta i vremena koje ste posjetili kad god ga osjetite.


Pri kupnji u web trgovinama pomaže vam razumijevanje jezika mirisa, da možete raščlaniti recenzije i opise. Recenzije s blogova o mirisima mogu biti od velike pomoći jer neki od blogera zaista razumiju kako objasniti note.


Ponekad vam gledište druge osobe može pomoći da se odlučite za kupnju ili vas u najmanju ruku upoznati s nečim što možda niste razmišljali. Kad god je moguće, uzmite uzorke ako brend to nudi, igrajte se, isprobavajte, miješajte i budite kreativni. I s vremenom ćete točno znati što vas u kojoj prilici posebno raduje i pristaje vašem stilu i raspoloženju.