
Foto: Ivor Mažar
Više o početcima projekta, ali i o tome što nas čeka u vrijeme kada Kvarner postaje prijestolnica Europske gastronomije, otkrili su nam direktor Turističke zajednice Grada Rijeke, Petar Škarpa, i direktorica i urednica Gastronauta, Karin Mimica
povezane vijesti
Turistička zajednica grada Rijeke i riječko poduzeće Abisal, Gastrounaut, pokrenuli su 2022. godine hvalevrijedan projekt naziva Riječke gastronomske luke koji pokazuje svu raskoš okusa kojima naš grad raspolaže.
Riječke gastronomske luke ogledan su koncept koji nastavlja razvijati Rijeku kao urbanu turističku destinaciju koja se može ponositi kvalitetnim, autentičnim i inovativnim te, nadasve prepoznatljivim, gastro pričama što proizlaze iz riječke ugostiteljske ponude.
Više o početcima samog projekta, njegovom utjecaju na lokalne ugostitelje i stanovništvo, ali i o tome što nas čeka u vrijeme kada Kvarner postaje prijestolnica Europske gastronomije, otkrili su nam direktor Turističke zajednice Grada Rijeke, Petar Škarpa, i direktorica i urednica Gastronauta te voditeljica projekta, Karin Mimica.
Foto: Ivor Mažar
Vidljivosti lokalnih proizvođača
“Odaziv publike bio je iznimno pozitivan. Posebno nas raduje sve veći interes posjetitelja za autentična kvarnerska jela i lokalne proizvode. Sve više gostiju prepoznaje i cijeni kvalitetu domaćih namirnica te jedinstvene okuse našeg podneblja. Istovremeno, lokalno stanovništvo aktivnije se uključuje u promociju gastronomske baštine. Uglavnom, interes za lokalnu kuhinju u stalnom je porastu”, kaže Škarpa.
Isticanjem zadovoljstva nadovezuje se i Mimica, kazavši da projekt iz godine u godinu bilježi velik rast, a najveći značaj vidi upravo u stvaranju imidža grada Rijeke kao prije svega lučkog grada te grada različitosti.
“Naša Rijeka je lučki grad, a sam pojam luke simbol je utočišta i mira, pa smo to odlučili kao simbol preliti na gastronomiju. Pritom, projekt je napravljen u svrhu zadovoljstva kako gostiju, tako i ugostitelja, a kriteriji su se s godinama pokazali kao jak motiv ugostiteljima da više investiraju u zadovoljstvo gosta”, priča Mimica.
Škarpa dodaje i da je projekt snažno doprinio vidljivosti lokalnih proizvođača, od OPG-ova i obiteljskih vinarija pa do ribara i malih prerađivača. Ističe pritom da su danas oni ključni partneri ovog projekta.
“Njihovi proizvodi prisutni su na jelovnicima restorana te aktivno sudjeluju u manifestacijama. Time gradimo most između potrošača i proizvođača, potičemo lokalno gospodarstvo i podižemo standard gastronomske ponude u Rijeci i okolici”, dodaje.
Foto: Ivor Mažar
Osvježenje u ponudi grada
Mimica pojašnjava da svaka od kategorija ima određene uvjete, koji su ujedno i odrednica ugostiteljima, ali i svojevrsni putokaz gostima ne bi li pronašli idealnu gastronomsku luku za sebe.
“Ove godine dodjeljujemo titule 71 luke za 42 restorana, a silno nas veseli što raste broj luka lokalnih namirnica, kao i luka posebnosti, što su mjesta koja imaju vlastiti identitet i osobne priče koje su pravo osvježenje u ponudi grada”, govori Mimica, nadodavši da je cilj svake od luka pružiti gostima, sigurnost.
“Projekt je od samih svojih početaka pružao veselje svima uključenima”, ponosno ističe.
Foto: Ivor Mažar
Održivi razvoj gastronomije
Titula Europske gastronomske regije 2026. za Rijeku i Kvarner ima iznimno značenje pa Škarpa naglašava da je ova prestižna titula potvrda dugogodišnjeg rada i kvalitete koju regija nudi te velik poticaj za daljnji razvoj gastro ponude, koji će donijeti pojačan interes turista, ali i domaćih gostiju.
Naglasak na izvornostiNa portalu Turističke zajednice grada Rijeke na posebnoj podstranici objedinjene su informacije o svim restoranima uključenima u ovaj projekt. Naglasak se osobito daje na izvornost, a radi se o jelima pripremljenima isključivo od lokalnih sastojaka. Škarpa otkriva da su u planu dodatne edukacije za ugostitelje, snažnije umrežavanje s proizvođačima i pojačane marketinške aktivnosti koje će Rijeku i Kvarner dodatno istaknuti na europskoj gastro karti. |
“Projekt Riječke gastronomske luke već sada uključuje nove partnere, a u planu su brojni dodatni gastro događaji te širenje mreže lokalnih proizvođača čiji će se proizvodi plasirati kroz ugostiteljske objekte diljem regije”, dodaje i pojašnjava da je cilj da Riječke gastronomske luke postanu referentna točka za sve one koji žele doživjeti kvarnersku kuhinju u njenom najautentičnijem obliku.
“Kroz održivi razvoj gastronomije želimo povezati tradiciju i inovaciju, domaće proizvođače i ugostitelje, lokalnu zajednicu i međunarodne posjetitelje.
Uloga projekta bit će ključna u pozicioniranju Kvarnera kao prepoznatljive europske gastronomske destinacije, mjesta gdje se kultura, okusi i ljudi stapaju u jedinstveno iskustvo”, zaključuje Škarpa.
*Sadržaj nastao u suradnji s partnerom Turistička zajednica grada Rijeke.