Više od modne revije

Ivana Delač uoči najvećeg modnog događaja u Hrvatskoj: ‘Riječke stepenice su mnogo više od modne revije!’

Sandy Uran

Foto: Privatna arhiva/Vedran Karuza

Foto: Privatna arhiva/Vedran Karuza

Manifestacija aktivno potiče poduzetništvo, promiče hrvatski dizajn, osnažuje mlade dizajnere i žene poduzetnice te doprinosi razvoju kreativnih industrija i turističke ponude na Kvarneru

Rijeka uskoro postaje modno središte Hrvatske zahvaljujući 17. izdanju Riječkih stepenica, koje će se održati 29. kolovoza godine na prepoznatljivoj lokaciji kamenog stubišta pored Grand hotela Bonavia s početkom u 20.30 sati, uz slobodan ulaz za sve posjetitelje.


Bio je to povod za razgovor s direktoricom Ivanom Delač, uspješnom poduzetnicom, koja je javnosti poznata po tituli Miss Universe Hrvatske.


Kao magistrica ekonomije izgradila je karijeru na spoju znanja, iskustva i strasti prema modi i medijima. Vodi vlastitu tvrtku koja se bavi organizacijom događanja, event managementom, korporativnim komunikacijama i odnosima s javnošću.


Jačanje lokalne zajednice i otvaranje poslovnih prilika


Riječke stepenice su modno događanje, ali imaju i puno veći značaj?


– Da, ova manifestacija, s tradicijom dugom gotovo dva desetljeća, potvrđuje svoj status najvećeg modnog događaja u Hrvatskoj. Ciljevi Riječkih stepenica nadilaze samu modnu reviju – manifestacija aktivno potiče poduzetništvo, promiče hrvatski dizajn, osnažuje mlade dizajnere i žene poduzetnice te doprinosi razvoju kreativnih industrija i turističke ponude na Kvarneru.


Poseban naglasak stavlja se i na održivi razvoj kroz promociju mode izrađene od recikliranih materijala i inovativnih tehnologija. Riječke stepenice su mnogo više od modne revije.


One su platforma koja aktivno potiče poduzetništvo, promiče hrvatski dizajn i kreativne industrije te značajno doprinosi turističkoj ponudi na Kvarneru.


Ovaj događaj profilira regiju kao otvorenu i modernu, spremnu za ulaganja u inovacije, turizam i održivi razvoj. Kroz promociju održive mode, uključivanje mladih dizajnera, učenika i žena poduzetnica, Riječke stepenice jačaju lokalnu zajednicu i otvaraju nove poslovne prilike.


Manifestacija uspješno povezuje kreativne i poslovne sektore, obrazovanje i tržište rada, tradiciju i inovacije, čineći Rijeku modnim i kulturnim središtem Hrvatske s potencijalom međunarodnog dosega.


Pretpostavljam da je sve pomno isplanirano i da se sada dotjeruju detalji?


– Pripreme su u punom jeku i sve je pažljivo isplanirano. Nakon deset mjeseci intenzivnog rada sada smo u završnoj fazi dotjerivanja detalja, usklađivanja svih segmenata događaja kako bi večer bila savršena.


Kampanja je vani, svaki modni dizajner, partner i sudionik zna svoj dio, a naš tim kontinuirano prati da se sve odvija prema planu. Važno nam je da svaka revija i svaki trenutak budu na najvišoj razini, od scenografije, rasvjete i produkcije, do šminke i frizura.


Dobra organizacija je “must have”, rečeno modnim jezikom, svakog dobro odrađenog posla. Kako izgleda jedan vaš radni dan u razdoblju kad pripremate Riječke stepenice? Dajte nam svoje viđenje onoga što se događa iza kulisa?


– Priprema jednog događaja poput Riječkih stepenica zahtijeva koordinaciju brojnih organizacijskih segmenata: od planiranja budžeta, pregovora sa sponzorima i dizajnerima, do koordinacije timova za tehničku podršku odnosno produkciju, sigurnost, marketing i odnose s javnošću.


Potrebne su jasne organizacijske strukture i podjela zadataka; odjel za produkciju, logistički tim, odjel za odnose sa dizajnerima i modelima, odjel za suradnju s medijima, s partnerima. Svaki radni dan u razdoblju priprema ispunjen je sastancima, rješavanjem situacija, testiranjem tehničkih aspekata i usklađivanjem svih sudionika.


Fleksibilnost i brzina reagiranja ključni su, a isto tako i timski duh koji motivira sve nas da događaj bude na najvišoj razini.


Organizacija Riječkih stepenica u startu je kompleksan i zahtjevan proces koji obuhvaća mnoge aspekte – od planiranja budžeta, pronalaženja sponzora, pregovora sa dizajnerima, tehničke pripreme lokacije, do koordinacije produkcije, sigurnosti, logistike, komunikacije, odnosno odnosa sa javnošću i promocije.


Svaki segment mora savršeno funkcionirati da bi manifestacija bila uspješna. Važno je pratiti rokove, biti spreman na nepredviđene situacije, kao i osigurati da svi sudionici budu zadovoljni i da atmosfera bude kreativna i profesionalna.


Kao uspješna menadžerica s dugogodišnjim iskustvom u event managementu, većinu tih poslova radim sama, uz podršku nekoliko stručnih suradnika.


To znači da sam uključena u svaki detalj, donosim ključne odluke i koordiniram različite timove, što zahtijeva visoku razinu organizacije, fokusiranost i sposobnost rješavanja problema u hodu.


Upravljanje svim tim aspektima samostalno nije lako, ali mi daje osjećaj kontrole i osobnog zadovoljstva, kad vidim da se sve slaže u savršenu cjelinu i da manifestacija ispunjava svoju misiju.


Unatoč svim izazovima, to je i vrlo ispunjavajuće jer vidimo kako se trud isplati u svakom osmijehu publike i sjaju na pisti.



Modna revija s prošlogodišnjih, 16. Riječkih stepenica, Foto: Vedran Karuza

Jedan od najposjećenijih događaja


Otkrite nam u čijim će kreacijama uživati publika?


– Publika će imati priliku uživati u kreacijama 17 istaknutih dizajnera i brendova iz cijele Hrvatske, poput Miau Couture, Boutique Rival design, Irena Anđelić Devčić, Selin boutique, Zepter Hyperlight eyewear, Freedom concept store, La Tramp, Luzar by Marina Sičić Oštarić, GiVa design, Grei, Hitomo by Christian Mršić, Bernny by Bernard Krtalić, Riječanka art, Bea design i Calico Mood.


Na 17. Riječkim stepenicama sudjeluju i učenici Škole za trgovinu i modni dizajn Rijeka čime ova manifestacija iznova potvrđuje kako je i važna razvojna platforma za nove generacije modnih stručnjaka.


Također, 16 članova Sekcije tekstila i kože Udruženja obrtnika Rijeka, u suradnji s drugim udruženjima, kao što su Code by Botun, Ela obrt za krojačke usluge, Dor Jan Felt, Lilium, D’Image, Stopica, VD Art, DajanA, Butik Rival design, FrancosJewelry, Mali atelje TT, Redi Crafts, Riječanka art, Krojački salon Ella, Nature inspired i Ok design, predstavit će svoje radove.


Za šminku su zadužene vizažistice Paola Peček, Patrizia Jaklin i Greta Karamarko powered by JN beauty službeni make-up, dok će frizure stilizirati članice Ceha frizera, kozmetičara i pedikera Udruženja obrtnika Rijeka, odnosno frizerski obrti Chic, Freeze, Simpa i Studio Elita.


Manifestacija je već prepoznata kao jedan od najposjećenijih događaja na Kvarneru, s osamdesetak sudionika programa te iznimnim medijskim interesom.


Program se prenosi uživo na televiziji Kanal Ri.


Realizaciju 17. Riječkih stepenica omogućili su Grad Rijeka, Turistička zajednica grada Rijeke, Jadran hoteli i GHB, Jadran galenski laboratorij, dr. Vivian estetic’s medicine, Jana nails, ATI, Zepter Hrvatska, Adriatic osiguranje, RB auto, Old pilots i DBoki sound and light, uz podršku medijskih partnera.


Vaše revije uvijek nose poznata manekenska imena. Tko će nositi ovogodišnje kreacije?


– I ove godine na pisti će biti prepoznatljiva manekenska imena iz regije, koja svojim iskustvom i profesionalizmom dodatno podižu kvalitetu cijelog događaja.


Naša suradnja s njima osigurava da kreacije dizajnera dobiju zasluženu pažnju i da se publici predstave u najboljem svjetlu. Detalji o konkretnim imenima bit će objavljeni na samoj reviji, što dodatno podiže dozu iščekivanja. Mogu samo reći da će na pisti biti neke nositeljice titula Miss Universe Hrvatske, Miss Beauty Hrvatske i Miss Hrvatske, odnosno djevojke koje su našu zemlju predstavljale na svjetskim izborima Miss World i Miss Universe.



Ema Gračan na prošlogodišnjim, 16. Riječkim stepenicama, Foto: Vedran Karuza

Brojna iznenađenja


Pripremate li neko iznenađenje ili to mora biti tajna do završne večeri?


– Svake godine nastojimo publici ponuditi nešto novo i svježe, a i ove godine imamo nekoliko iznenađenja.


Posebno je zanimljivo javljanje poznatih osoba iz sportskog, kulturnog i društvenog života u pauzama između modnih revija, koje će se odvijati iz dr. Vivian estetics kornera s terase Dante.


Na trgu 128. brigade bit će postavljeni zanimljivi sadržajni korneri naših partnera JGL-a, Old pilots kamiončić, Somnia 360 foto korner i jedan lijep automobil RB Auta kao atraktivan dodatak večeri.


Program vodi Davor Garić, dok je za glazbu zadužen DJ Sale. Nakon revija, za kraj večeri, organiziran je after party u Azura lounge & eat clubu, gdje će svi sudionici moći zajedno proslaviti uspjeh večeri i zabaviti se.


Detalje držimo za sada u tajnosti da iznenađenje ostane što veće, neposredno pred manifestaciju.


Na samom početku razgovora stavljen je naglasak na to da nije jednostavno organizirati Riječke stepenice. Što bi vam olakšalo realizaciju ove najpoznatije riječke modne revije?


– Ono što bi dodatno olakšalo realizaciju Riječkih stepenica jest još veća podrška lokalne zajednice i javnih institucija, dodatni sponzori koji bi se uključili s financijama i logistikom.


Iako je sa mnom gotovo od početaka moja stručna suradnica Ivana Popović koja je zadužena za sve aktivnosti u backstageu, nedostaje nam možda još jedna Ivana koja sve konce drži u svojim rukama.


Svaki vid suradnje i razumijevanja za kompleksnost organizacije doprinose uspjehu i kvaliteti događaja.



Vivivan Jurković i Iva Piglić na 16. Riječkim stepenicama, Foto: Vedran Karuza

Poseban ritam


Sin Noa i posao su vam životni prioriteti. Nedavno ste boravili u Keniji. Kako ste doživjeli tu egzotičnu zemlju i otkrite nam, ako želite, tko vam je ukrao srce?


– Noa je često moj vjetar u leđa. Ponosna sam na njega, na jesen kreće na fakultet. Prije dva tjedna vratila sam se s godišnjeg odmora, bili smo deset dana u Keniji.


Afrika ima poseban ritam koji ne možeš pronaći nigdje drugdje – miris crvene safari prašine i nebo koje se na zalasku prelijeva u tisuće nijansi narančaste i zlatne.


Kenija je jedno od njezinih najbistrijih lica – zemlja gdje se snježni vrh Mount Kenye uzdiže iznad beskrajnih savana, a Maasai ratnici i dalje čuvaju svoje stado kao i prije nekoliko stoljeća.


Ljudi su ovdje nasmijani, gostoljubivi i ponizni, a svaki zalazak sunca izgleda kao da je naslikan za najljepšu razglednicu. Posjet sirotištu Born Again u Ukundi bio je iskustvo koje ostavlja trag u srcu.


Čim smo stigli, iz dvorišta su nam u susret potrčala djeca, bosa, ali nasmijana, s očima koje sjaje onom iskrom koja dolazi iz nade. Neki su nas sramežljivo promatrali iza vrata, a drugi su nas odmah uhvatili za ruku, kao da nas poznaju godinama.


Born Again Children Home nije samo zgrada i kreveti. To je utočište. Mjesto gdje svako dijete dobije topli obrok, čistu odjeću i osjećaj da negdje pripada. Ovdje se uče ne samo školskim predmetima, nego i vrijednostima poput zajedništva, zahvalnosti i vjere u bolje sutra. U sirotištu borave 52 djeteta.


Donijeli smo im školski pribor i kućne potrepštine. Kuća je bila mala, ali puna crteža na zidovima i smijeha. Vidjeli smo kako djeca ponosno pokazuju svoje bilježnice, kako se natječu tko će brže izgovoriti englesku riječ koju su upravo naučili.


Među njima ima siročadi, djece napuštene zbog siromaštva, i onih koji su prošli kroz priče koje bi slomile i odrasle, ali ovdje te priče dobivaju novi završetak.


Volonteri doma rade neumorno, oslanjajući se isključivo na dobrotu donatora. Svaka donacija, ma koliko mala, znači još jedan tanjur riže, još jednu školsku knjigu, još jednu noć kad se dijete osjeća sigurno.


Shvatiš da dolazak nije samo posjet. To je podsjetnik da djeca ipak nisu zaboravljena i da ne smiju nikad niti biti.



Brojna publika iz godine u godinu uživa u najvećem modnom spektaklu Hrvatske, Foto: Vedran Karuza