GAME CHANGER 2.0

Ivan Alduk o svojoj novoj kolekciji: ‘Dizajn baziram na poštovanju ženskog tijela koje uvijek nastojim uljepšati, naglasiti’

Sandy Uran

Foto: SANJA JAGATIĆ

Foto: SANJA JAGATIĆ

"Zimsku kolekciju "Game changer 2.0" zamislio sam kao izuzetno udobnu, nosivu u svakodnevnim prilikama, a ne samo onim svečanim", otkriva



S modnim kreatorom Ivanom Aldukom razgovarali smo o njegovoj novoj modnoj kolekciji simboličnog naziva »Game changer 2.0«, kao i o njegovim omiljenim bojama, tkaninama i poslovnim izazovima. U razgovoru za Life otkrio je što je bilo presudno da krene u modne vode, kako stvara svoje kreacije te da u slobodno vrijeme voli čitati povijesne romane.


Ovo nisu nimalo vesela vremena, no moda, kao i lijepe stvari koje nas okružuju, mogu ih učiniti ugodnijima. Što vas je inspiriralo dok ste stvarali novu kolekciju?


– Dobro ste sumirali trenutačno stanje. Nisu vesela vremena, velike su promjene i mislim da je izuzetno bitno u toj turbulenciji pronaći zrno kreativnosti i stvaralačke snage kako bismo prezentirali nove kolekcije, a klijentice u njima uživale, uljepšavale svoju svakodnevicu. Zimsku kolekciju »Game changer 2.0« zamislio sam kao izuzetno udobnu, nosivu u svakodnevnim prilikama, a ne samo onim svečanim. Zemljani tonovi koji se prvi put vide u mojoj kolekciji, su idealan izbor za zimsko razdoblje jer se lako uklapaju u svačiji ormar, a naglasak sam stavio na izvrsne kapute, jakne, hlače, suknje i izuzetno udobne majice.


Komadi koji se lagano kombiniraju, a opet imaju dizajnerski pečat, dodanu vrijednost po izuzetno prihvatljivim cijenama. Večernji dio kolekcije je raskošan, u šljokicama i teksturi, baš onakav kakav treba biti u ovim zimskim mjesecima.


Foto: Sanja Jagetić


KOLEKCIJE U SKLADU S VREMENOM


Boje igraju veliku ulogu inače u životu, a poglavito u modi. Koji su vaši favoriti i zašto?




– Boje su izuzetno bitne, daju potrebnu notu živosti ili smirenosti u našim ormarima, a i na nama samima. Kad stvaram kolekcije, uvijek se poigravam tonovima iste boje ili njihovim kombinacijama. Zimska je uvijek nešto tamnija, prigušenija, a u ovoj aktualnoj smo te crne, zelene, čokoladne tonove razbili puderastim nijansama, roza i ružičastom.


Ne previše, tek toliko da akcentiramo profinjeni stil i damsku estetiku koju Alduk kao brend njeguje skoro 15 godina. Naše klijentice, Hrvatice koje vole dobar modni komad koji nema cijeli grad, upravo su na ovu kolekciju izvrsno reagirale. Dobra je to potvrda da kreiramo i prezentiramo kolekcije koje korespondiraju s vremenom.


Vaše su kreacije simbioza minimalizma, ženstvenosti i artizma. Kako ih vi definirate?


– Teško je definirati vlastiti rad. Mi kreativci, dizajneri, uvijek smo dosta samokritični i rijetko si priznamo postignuća, već uvijek mislimo unaprijed o sljedećem projektu.


Dizajn definitivno baziram na poštovanju ženskog tijela koje uvijek nastojim uljepšati, naglasiti. Dizajn osim toga gradim na funkcionalnom terenu jer volim dobar balans estetike i udobnosti, a uvijek ga nadograđujem posebnim tkaninama, bojama, krojevima i laganim inspiracijama koje suptilno provučem kroz kolekciju.


Mi smo brend koji ne koristi logomaniju i agresivan marketing, već se baziramo na tihi luksuz, izvrsnu uslugu i ljudski pečat pri kupnji ili narudžbi haljine ili vjenčanice.


Odlika vaših haljina, kaputa i vjenčanica je i ta da ih mogu nositi žene različitih godina, i one od 30, kao i one od 50 godina. Kad stvarate kolekciju, za čime se povodite kad je riječ o tipu žena koje vidite odjevene u vaše kreacije?


– Upravo to. Ne radim segregaciju pri dizajnu kolekcija, dapače, njima želim pokriti potražnju svojih sadašnjih i budućih klijentica. Aldukove klijentice su doista djevojke i dame iznad nekih 25 godina, no naravno da uvijek ima iznimki. Moj dizajn je zreo, iskren, stoga se upravo obraćam takvoj javnosti.


Dobar kaput, hlače, majica, remen ili torba su nešto što si želite priuštiti tek nakon što ste se izdvojili i onda zasitili high street brandova, shvatili koliko nema smisla nagomilavati hrpe nekvalitetne odjeće u kojoj hoda cijeli grad, već želite nekoliko dobrih komada. To su osobine koje dolaze s godinama!


Foto: Sanja Jagetić


ZNAM SVE PROCESE STVARANJA


Kakav je vaš stav prema kvaliteti materijala, odnosno s kakvim tkaninama volite raditi?


– Dobar modni brend u današnje vrijeme mora ulagati u temelje svog postojanja, a to je dobar proizvod. Marketing i imidž su samo trešnja na vrhu torte, a torta mora biti od kvalitetnih tkanina, recikliranih ili organskih, posebnih tekstura i boja.


Na to dolazi originalna ideja koja ima temelje u nečijoj kreativnosti i osobnosti, a onda i majstorska izrada koju možemo postići jedino unikatnom izradom i iskusnim radnicima. Stoga je bitno znati da svi ti elementi čine proizvod koji ste si priuštili, koji nosi dizajnerski potpis. Vrijednost tog proizvoda je znatno veća od njegov cijene!


Osim što kreirate, koliki je vaš udio u samoj realizaciji odjeće koju stvarate? Hvatate li se ponekad igle i konca ili šivaće mašine?


– Uvijek, kad zagusti ili kad se rade nove kolekcije. Jedan sam od rijetkih dizajnera koji zna sve procese stvaranja, od kreiranja do krojenja, šivanja i same prezentacije, prodaje. Krenuo sam kao student, mlad, te sam morao znati sve to kako bih korak po korak stvorio Alduk kakav danas poznajemo.


Moram biti iskren i priznati da se u zadnje vrijeme više bavim uredskim poslom no onim u ateljeu, ali uvijek sam tu kao podrška i savjetnik svojim kolegicama.


Kreirate i iznimno lijepe modne detalje, a »vrag« je uvijek u detaljima, kao što su remenje i torbice. Kad je riječ o vašim torbicama, valja napomenuti da su one vrlo tražene i u inozemstvu. Kakva je situacija u pogledu inozemnog tržišta na kojem ste zastupljeni kao brend i što smatrate da je bilo presudno za vaš uspjeh?


– Obožavam dizajn modnih detalja jer su to artikli koji se nose svakodnevno, koji se lako kombiniraju i koji nadopunjuju imidž našeg brenda. Svi ti artikli su dizajnirani i proizvedeni u Hrvatskoj, na što sam iznimno ponosan. Iza njih stoji kvaliteta i domaća proizvodnja koju moramo poduprijeti.


Kao brend se lagano širimo i na neke nove teritorije, no o tome uvijek pričam s velikim oprezom jer su vremena promjenjiva, a u modnom i poslovnom smislu još više. Bitno je da se dobar i kvalitetan proizvod prepozna, pronađe svoj put.


Foto: Sanja Jagetić


ARHITEKTURA I MODNI DIZAJN


Pretpostavljam da već radite na nekim novim kreacijama i torbicama?


– Tako je. Upravo smo u procesu stvaranja nove kolekcije vjenčanica koje ćemo predstaviti početkom sljedeće godine. Moram priznati da smo joj se iznimno posvetili i da vjerujem kako će biti iznimno moderna, atraktivna i vizualno inspirativna. Veselimo se probama sa svim našim budućim mladenkama.


Proljetna kolekcija haljina je spremna, a uskoro ćemo je nadopuniti još nekim artiklima, te njenu prezentaciju planiramo početkom proljeća.


Vratimo se vašim počecima. Što je bilo presudno da krenete u modne vode?


– Oduvijek sam bio kreativac koji se dvoumio između arhitekture i modnog dizajna. Ovo drugo je presudilo, pogotovo nakon što sam vidio kakve čarolije izvodi Alexander McQueen.


Odluka je pala. No, izuzetno volim i cijenim dobru arhitekturu, koju uz modu pratim i proučavam. Ponosan sam na to što Hrvatska ima ne samo dobre dizajnere, već i neke vrhunske arhitekte.


Otkrijte nam poneki detalj iz intimnog dijela vašeg kreativnog svijeta. Kad stvarate, slušate li glazbu ili preferirate tišinu, te doprinose li fini čaj ili kava vašoj inspiraciji?


– Veliki sam kavopija. Dvije ili tri šalice su moja dnevna doza, a izuzev toga nemam baš poroka. Dosta sam jednostavan u tom pogledu i kad radim, fokusiran sam na ono što je ispred mene.


Sve kreće od okvirne skice i tkanine na koju nadovezujem neku svoju viziju. Uvijek volim poslušati i što kolegice imaju dodati. Obožavam glazbu, ona uvijek svira i najčešće je starija od 20 godina, jer gotovo sve nastalo u zadnja dva desetljeća u glazbi – nije moj »fah«.


Foto: Sanja Jagetić


SVE VIZUALIZIRAM


Pretpostavljam da u slobodno vrijeme uživate u čitanju. Je li vam se ikada dogodilo da ste pokušali zamisliti neki ženski lik iz romana u vašim kreacijama?


– Uvijek. Sve vizualiziram, to je moje glavno oruđe u radu i životu. Puno čitam, uglavnom tematiku povijesnih romana, kao što je tema svjetskih ratova, stoga o tome znam možda i previše.


I za kraj razgovora otkrijte nam koga volite od modnih kreatora, slikara i umjetničkih smjerova, a koji su možda izvršili neki utjecaj na vas?


– Teško je izdvajati imena jer uvijek postoji mogućnost da nekog zaboravim. Cijenim sve svoje kolege koji u Hrvatskoj uspijevaju stvarati i opstati. Moji idoli su nekada bili Tom Ford, Alexander McQueen, Pier Paolo Piccoli, Clare Waight Keller, Mathew Blazy…


Doista ih je puno i to se kroz vrijeme mijenja, a i termin »idol« se topio jer i ta strana imena doživljavam kao »kolege«. Sličnosti su puno veće od razlika između nas!