Intervju povodom rođendana centra

Kako se ZTC nosi s novim izazovima i što planira za svoj 8. rođendan, otkrila nam je voditeljica marketinga Loredana Maras

Sanda Milinković

Foto: Vedran Karuza

Foto: Vedran Karuza

Novim su izazovima spremno doskočili i ZTC pretvorili u pravu oazu za sigurnu kupovinu.



Jedna od omiljenih shopping adresa mnogih Riječanki i Riječana već je gotovo osam godina  ZTC.


Smješten na odličnoj lokaciji zbog koje u nekoliko minuta stignete u kupovinu s bilo koje strane grada i prigrada, atraktivan je i zbog zadivljujućeg pogleda na more te jednostavnog arhitektonskog rješenja u dizajnu zbog kojeg nećete satima tražiti svoju omiljenu trgovinu.


S obzirom na trenutni suživot s koronavirusom i nove mjere, ali i zbog predstojećeg osmog rođendana centra, naša je sugovornica bila voditeljica marketinga centra, Loredana Maras.




Da će naš razgovor biti prepun pozitivne energije te da razgovaramo s poduzetnom osobom koja ne skriva ljubav prema svome poslu, bilo je vidljivo već nakon našeg prvog pitanja.


Kada vam Loredana Maras na pitanje: „Želite li razgovor obaviti u vašem uredu?“, hitrog koraka i uz osmijeh odgovori s: „Čitav centar je moj ured“, onda znate da ste naišli na sposobnu, marljivu i poletnu sugovornicu kojoj nije bio problem prošetati čitavim centrom, čak niti s maskom na licu.


„Čitav centar je moj ured“, Foto: Vedran Karuza


Ako vas već ovo nije dovoljno uvjerilo u ljubav koju Maras gaji prema svome poslu, onda će vas u to svakako uvjeriti naš razgovor koji smo vodile prije samog intervjua.


Prisjetila se tako svojih akademskih početaka u svijetu marketinga kada je na pitanje: „Što je marketing?“, svome profesoru odgovorila da je to oglašavanje.


„Sama sebi se sada smijem kada se prisjetim tog odgovora jer sam kasnije zapravo shvatila što je to marketing, a marketing je – sve“, pojašnjava Maras te u priču o marketingu upliće pojmove „ljubav“, „osjećaji“ i „emocije“, a nama je pravi „gušt“ slušati kada netko s tolikim žarom priča o svome poslu.


Kupci poštuju preporučene mjere, Foto: Vedran Karuza


ZTC kao sigurna oaza za kupovinu


Smjestile smo se u jedan od ugodnih ugostiteljskih objekata s terasom koja gleda prema moru i potrudili se doznati kako se ZTC suočio s pandemijom koronavirusa. Zanimalo nas je što je sve centar poduzeo za svoje vjerne kupce kako bi se oni prilikom ulaska u ovu shopping oazu osjećali sigurnima.


“Nakon karantene i našeg ponovnog otvaranja 11. svibnja, najprije smo nastojali održavati naše poslovne odnose u skladu sa svim propisima i mjerama koje je izdao Stožer civilne zaštite.


S obzirom na to da se maske moraju nositi u zatvorenom prostoru, dali smo do znanja našim kupcima i posjetiteljima da ih moraju nositi neovisno o tome da li se nalaze u određenoj trgovini ili općenito u centru.


Pružili smo i izričita uputstva kako se voziti dizalom jer je riječ o malenom zatvorenom prostoru koji predstavlja potencijalnu opasnost našim kupcima. Stoga smo kao obavijest ispred ulaza u dizala stavili preporuku da se u dizalu vozi po jedna osoba ili obitelj.


Našim se teretnim dizalom služe dobavljači iz različitih dijelova Hrvatske i inozemstva pa su zbog sigurnosti obvezni nositi masku prilikom ulaska u dizalo“, objašnjava nam Maras.


Foto: Vedran Karuza


Osim preporuka za vožnju dizalima, ZTC na gotovo svakom koraku ima preporuku o održavanju socijalne distance te uputstva za redovitu dezinfekciju ruku dok se aparati za dezinfekciju nalaze na nekoliko desetaka mjesta – od ulaza u dizala i sanitarne čvorove do glavnih ulaza u sami centar.


Maras dodaje i da svako toliko putem razglasa podsjećaju kupce i posjetitelje na obvezu nošenja maski kako bi zaštitili svoju okolinu.


ZTC je išao korak dalje glede sigurnosti svojih klijenata te je u postupku dobivanja Certifikata o sigurnosti shopping centra vezano za bolest COVID-19.


Certifikat za europske šoping centre izdaje renomirana švedska kuća kojoj su značajne referentne liste i iziskuje iznimno zahtjevan protokol i dokumentaciju koja je potrebna za dobivanje certifikata SAFE SHOPPING CENTAR. Za sada su u Hrvatskoj spomenuti certifikat dobila tek dva centra.


Mnogima omiljena shopping adresa, Foto: Vedran Karuza


Kako su Riječani promijenili trend kupovine?


Pandemija koronavirusa je nažalost mnoge ostavila bez posla. Oni koji su ostali na svojim radnim mjestima ili su pronašli nova, svjesni su globalne neizvjesnosti na tržištu rada pa naša sugovornica primjećuje i potpuno drugačiji trend kupovine među kupcima ZTC-a.


Osim poslovne nesigurnosti, zapaža još nekoliko indikatora zbog kojih smo počeli drugačije provoditi vrijeme u shopping centrima.


„Novonormalno nam je pokazalo i nove trendove u kupovini pa sada imamo puno manje ‘šetača’, a puno više stvarnih kupaca koji dolaze s namjerom da nešto kupe“, pojašnjava nam Maras te se osvrće na činjenicu da je ZTC uklonio i popularne klupice za opuštanje nakon kupovine koje su bile dizajnirane u obliku valova i protezale se čitavim centrom.


Razlog je što više nema zadržavanja u centrima za kupovinu.


Veća je potražnja za tenisicama nego li za štiklama, Foto: Vedran Karuza


Lockdown nas je naučio i da se više posvetimo sebi i obitelji te da se više okrenemo aktivnostima na otvorenom. Sada imamo puno više rekreativaca, a primjećuje se i puno veća sklonost kupovini robe od prirodnih materijala i pamuka“, objašnjava Maras te objektivno dodaje da više ionako nemamo potrebu za oblačenjem svečanije odjeće ili haljina kao što smo imali prije karantene.


„To se sve odrazilo na kupovinu jer sada većinom imamo kupce koji su krenuli u konkretnu kupovinu, a prosperirali su dućani sportske odjeće, obuće i rekvizita“, detaljno nam priča Maras koja naglašava da je sada „puno veća potrošnja tenisica nego li cipela na petu“.


Što nas čeka na rođendanu ZTC-a?


Popularan termin „novonormalno“ odrazio se i na ovogodišnju proslavu rođendana ZTC-a, ali usuđujemo se reći da se odrazio tek na broj ljudi koji će sudjelovati, ali ne i na želju naše sugovornice da i ove godine kupce i posjetitelje na neki način nagrade i zahvale im za vjernost u ovim težim trenucima.


Ekipa koja na čelu s Maras stoji iza dosadašnjih proslava, razmazila nas je koncertima, poznatim licima i brojnim uzvanicima pa nas je zanimalo što nam pripremaju ove godine u novim uvjetima.


„Ove godine će proslava biti u nama neobičnom i puno mirnijem ozračju. Obično je to kod nas veliko i organizirano pa imamo i koncerte, ali ove godine to ne smijemo jer smo u obvezi poštivanja mjera pa ćemo rođendan slaviti u okviru dopuštenoga, ali da posjetiteljima i dalje bude zabavno“, kaže nam Maras.


Drugačija proslava s istim ciljem – nagrada vjernim kupcima, Foto: Vedran Karuza


Ideja je da ovoga puta što više kupaca i posjetitelja dobije različite poklone te da im taj dan kupovina prođe uz razne velike popuste.


„Svake posljednje subote u mjesecu imamo projekt ‘zadnja subota’ kada svi zakupnici daju svoje posebne popuste za kupce“ kaže nam Maras pa dodaje da ove godine i za rođendan idu u istome smjeru.


Osim toga, ako povodom rođendana kupac u ZTC-u potroši barem 100 kuna, prolaskom kroz sretna vrata ima priliku osvojiti poklon bonove u vrijednosti od 100, 200 i 500 kuna.


ZTC niti ove godine nije zaboravio na svoje najmlađe posjetitelje pa će se uz poštivanje svih mjera organizirati i programi za djecu.


Mališani će između ostaloga, moći crtati kredama po centru za nagradu, a imat će i snimanje na kojem će se moći fotografirati kraj svojih uradaka. Fotografiju će dobiti odmah u brendiranom etuiju, a čitav će dan kroz centar odzvanjati i klapska pjesma.


Zajedništvo kroz humanitarna djela


Važno je naglasiti i humanitarnu akciju ZTC-a povodom rođendana u kojoj sudjeluju i zakupci i uprava te u kojoj, kako kaže Maras, pokazuju jedno veliko zajedništvo.


„Ove godine pomažemo osmero štićenika Dječjeg doma Ivana Brlić Mažuranić u Lovranu. U centru će se kompletno obući i dobiti sve potrebite stvari koje imaju naši zakupci, a u ime uprave centra, darujemo ih poklon bonovima.


Trudimo se tako da ih bar malo usrećimo u ovoj teškoj školskoj godini punoj izazova koju provode bez svojih najmilijih“, otkriva nam Maras ovaj hvalevrijedan potez.


„To me izuzetno veseli, te male stvari koje radimo zajedno i koje na neki način pokazuju tu našu kooperaciju i zajedništvo“, dodaje Maras i potvrđuje da je ZTC doista obiteljski shopping centar u pravom smislu te riječi.


Foto: Vedran Karuza


Umjesto privlačenja kupaca, približavanje asortimana


Maras ima poseban „nos“ za vrijeme u kojem živimo pa je svjesna da se većina svega preselila u digitalni svijet i na društvene mreže, ne samo zbog modernog društva nego i zbog koronavirusa koji nas je u mnogočemu ograničio.


Zato je ZTC zaobišao smjer privlačenja kupaca u trgovine i skrenuo prema približavanju same ponude i asortimana kupcima.
Uspješno su to ostvarili projektom ZTC Direkt te drugačijim objavama na Facebooku i Instagramu.


„U projektu ZTC Direkt naša novinarka i glumci prolaze centrom te hvataju popuste i posebne ponude, ali i novitete. Tako najavljuju novosti i približavaju asortiman trgovina kupcima i pratiteljima na društvenim mrežama“, pojašnjava Maras te dodaje da su se angažirali i oko promjene objave sadržaja na društvenim mrežama.


Odlučili su se odmaknuti od klasičnih fotografija i posvetiti se objavljivanju video uradaka na platformama jer je „to atraktivniji način približavanja ponude, ali i budućnost“.


Za kraj našeg ugodnog razgovora, otkrili smo i još jednu novost. Za sve one koji se pitaju gdje je nestala igraonica iz ZTC-a, rado ćemo vas obavijestiti da će na tom prostoru u dogledno vrijeme stići jedan potpuno novi ugostiteljski objekt o čijim ćemo detaljima drugom prilikom.


Do tada, uživajte u kupovini uz pridržavanje svih epidemioloških mjera, a mi vam želimo puno sreće kada budete prolazili kroz sretna vrata povodom 8. rođendana ZTC-a koji će se obilježiti 26.09. ove godine.


Sretna vrata povodom 8. rođendana, Foto: Vedran Karuza


Sadržaj nastao u suradnji s partnerom ZTC.