Boja Creative Studio

Dragana Pavić, dizajnerica i ilustratorica: 'Trend gledam kao inspiraciju iz koje može nastati nešto autentično'

Sanda Milinković Frank

Foto: Privatna arhiva

Foto: Privatna arhiva

Ideja za stvaranjem kreativnog studija Boja nastala je još na samom početku kreativnog puta Dragane Pavić jer je dizajn jednostavno postao dio nje i prirodno je vodio prema stvaranju prostora u kojem se može izraziti

Dizajnerica, ilustratorica i lice iza brenda Boja Creative Studio je Dragana Pavić čiji zanimljivi dizajni, posebice oni s natpisima »Dramatična«, itekako privlače pažnju.


Pavić stiže iz Varaždina, a po struci je ekonomistica koja je nakon fakulteta zakoračila u korporativni IT svijet, sve dok nije osjetila poziv za »onim« nečim više.


– Kroz blisku suradnju s grafičkim dizajnerima, otkrila sam da to područje budi »ono nešto« u meni. Izašla sam iz korporativnog svijeta, intenzivno se educirala u području vizualne komunikacije i grafičkog dizajna i ubrzo zauzela ulogu dizajnera za online trgovinu za plus-size modu za žene.


A kako to biva s velikim životnim odlukama, dok napraviš prvu, svaka sljedeća je nekako lakša i tako je nastao Boja Creative Studio, kaže Pavić.


Pojašnjava da je ideja za stvaranjem kreativnog studija Boja nastala još na samom početku njezina kreativna puta jer je dizajn jednostavno postao dio nje i prirodno je vodio prema stvaranju prostora u kojem se može izraziti.


U njezinom studiju danas nastaju različita rješenja za klijente, ilustracije i vlastite kolekcije art printeva, čestitki, označivača stranica i različitih proizvoda izrađenih u svrhu promocije.



Trostruki minimalizam


Na pitanje o tome kako joj je iskustvo u modi oblikovalo umjetnički izraz u ilustracijama, odgovara da moda traži razmišljanje o cjelokupnom doživljaju.


– Svaki je detalj odabran s ciljem, i upravo taj pristup prenosim u svaki svoj projekt.


Kroz dosadašnje iskustvo sam usvojila način kako bojom, kompozicijom i stilom prenijeti emociju i stvoriti željenu atmosferu, a to je danas temelj moga kreativnog izraza, pojašnjava i dodaje da bi, kada bi morala svoj stil opisati u tri riječi, iskoristila »minimalizam« i to tri puta.


Inspiraciju najčešće traži u različitim životnim trenucima i lokacijama gdje joj zalutaju misli, a kaže da i trendovi imaju utjecaj na njezin rad jer prate ritam vremena i oblikuju kontekst u kojem stvara.


U posljednje vrijeme posebno ju je osvojio oversized look i majice s natpisima koje u potpunosti potpisuju njezinu vibru, no minimalizam joj i dalje ostaje vječna inspiracija – u odjeći i u umjetnosti.


– Trendovi su zanimljiva tema i svaki ima priliku zasjati u određenom trenutku i oblikovati smjer u kojem stvaramo ako to želimo. Moju pažnju su pridobili oni bezvremenski, koji možda nestanu, ali se uvijek vraćaju da bi starim idejama dali novo lice.


Ipak, ne gledam na trend kao vodilju već ponekad kao onu početnu točku, inspiraciju iz koje može nastati nešto novo i autentično, pojašnjava.



Prilagodba dizajna klijentu


Priznaje da ipak ništa od radova ne nastaje bez njezine osobne želje i potrebe da određeni proizvod postoji, dodajući da tada inspiracija počinje formirati svoj pravi oblik.


Osobnost uz zadržavanje prepoznatljivog stila u svoje radove unosi potpuno prirodno jer je njezin stil ujedno i odraz njezine osobnosti, a osobnost joj oblikuje stil i jedno bez drugoga, prema njezinim riječima, jednostavno ne postoji.


– Nekad mi se čini da sam proces stvaranja ima stotinu faza, i onih dobrih i izazovnih. No, u konačnici se u potpunosti vodim po onome kako se želim osjećati i prenijeti kroz dizajn ili ilustraciju, kaže Pavić i otkriva da su joj najinspirativniji trenuci za stvaranje iz svakodnevice oni opušteni uz čašu vina i lijepu atmosferu.


– I svakako drama. I kad je ima i kad je nema (a uvijek je ima), dodaje.


Svatko tko se bavi ovakvom vrstom posla shvaća važnost prilagodbe dizajna klijentu, ali i važnost zadržavanja vlastitoga stila po kojem su radovi prepoznatljivi. Pavić kaže da su kreativni projekti izuzetno delikatni, stoga je temelj njezina rada s klijentima povjerenje pa na svaki od njih gleda kao na suradnju u kojoj i klijent i ona dijele jednaki cilj.


– Klijent zaslužuje pronaći svoju publiku i ispričati svoju priču, stoga je moj glavni zadatak unijeti svu svoju kreativnost u proces i oblikovati proizvod prema potrebama i viziji projekta, zaključuje Pavić koja je kroz rad naučila samoj sebi pružiti prostor za istraživanje različitih kreativnih disciplina i stvaranje.