Novopečene mame

Baby Blues: Načini kako se nositi s melankoličnim raspoloženjem nakon poroda

Dijana Ljubanović

FOTO/Unsplash

FOTO/Unsplash

Postoji razlika između sjetnog raspoloženja, zabrinutosti i depresije, zato budite nježni prema sebi i bez straha potražite pomoć kada vam ponestane snage.



Nije tajna da postajanje majkom može biti jedno od najljepših iskustava u životu – ali može biti i jedno od najstrašnijih i najstresnijih.


Majčinstvo je glavna životna tranzicija i osjetit ćete čitav spektar ljudskih osjećaja, od straha i samoće do vrhunca radosti i ljubavi.


Zbog čvrsto povezane “negativne pristranosti” mozga, prirodno je usredotočiti se na izazove, odnosno na neprospavane noći, dodatnu težinu djeteta i ogromnu odgovornost koju sada imate – što može pomoći objasniti zašto čak 80 % novih mama doživljavaju baby blues.




Ključno je odgovoriti na neizbježne izazove majčinstva mudrošću i dobrotom, istodobno se prisjećajući pozitivnih stvari u životu.


Izdvojili smo nekoliko alata iz područja pozitivne psihologije (da, istraživanje o tome kako se osjećati sretnijim) koji će vam pomoći u snalaženju u izazovima postajanja novim roditeljem.


Na taj se način možete usredotočiti na jednostavno uživanje u svemu što je tako nevjerojatno dobro u novoj ulozi.


baby_blues

Foto: iStock


Prepoznajte kako se osjećate


Budite pažljivi i recite sebi, na primjer, “bojim se zbog brige o drugoj osobi”, “Prezadovoljan sam koliko se moj život promijenio”,  ili “Frustrirana sam što sada imam sve te strije. ”


(Razgovarajte sa svojim liječnikom ako se osjećate loše duže od dva tjedna nakon porođaja kako biste bili sigurni da ne patite od depresije, koja može utjecati na čak 20 % novopečenih mama)


Zapamtite, milijuni drugih žena proživljavaju upravo ono što vi doživljavate. Ovo je koncept nazvan “zajednička čovječnost” i on može pomoći čovjeku da se osjeća manje izoliranim. Postoji nešto vrlo utješno kad se zna da u tome niste sami.


Budite sebi prijatelj


Razmislite što biste rekli svojoj najboljoj prijateljici kad bi rekla da osjeća točno ono što vi osjećate trenutno. Onda to recite sebi.


Duboko udahnite


Mali koraci čine razliku. Stvaranje mini džepova vremena u kojima se povezujete sa svojim partnerom vrlo je važno jer jedno drugome tako poručujete: “U ovome smo zajedno.” Jedan od načina za to je povezivanje disanjem.


Foto: iStock


Na kraju dana kada se vi i / ili vaš partner vratite kući s posla, odvojite minutu da sjednete i zajedno duboko udahnite pet puta. Gledajte se pritom u oči i stavite ruke jedan drugome na leđa kako biste zapravo osjetili disanje.


To ne samo što pomaže da se povežete s partnerom, već vam pomaže i da utišate mozak i da bolje upravljate stresom.


Uspostavite socijalne veze


Jedan od najboljih pokazatelja blagostanja je snaga socijalnih veza neke osobe. Međutim, novopečene mame često se izoliraju kod kuće, brinući o svojoj novoj bebi i svim odgovornostima koje dolaze s majčinstvom.


Svakako izdvojite malo vremena za sastajanje sa starim prijateljima ili sklapanje novih prijateljstava.


Zamolite rođaka da dođe pričuvati bebu kako biste mogli ručati s prijateljicom, pridružiti se grupi mama ili započeti tjednu rutinu izlaženja s drugim novopečenim mamama iz okoline. Pitajte svog pedijatra za prijedloge takvih grupa.


Recite hvala


Vođenje dnevnika zahvalnosti stvarno pomaže da svoju perspektivu pomaknete s negativnog na pozitivno. Bez obzira koliko stresan mogao biti vaš dan, uvijek ima trenutaka koje je vrijedno proslaviti.


Kako biste istrenirali mozak da primijeti što ide kako treba, odvojite vrijeme i zapišite tri stvari na kojima ste zahvalni svake noći prije nego što odete u krevet.


Ispišite rečenicu o svakoj od njih i budite što je moguće konkretniji: Na primjer, nemojte samo napisati: “Zahvalna sam za svoju bebu.” Umjesto toga napišite: “Zahvalna sam na onom jutrošnjem trenutku kada me kćer pogledala ravno u oči i nasmiješila se.”


Možete sami voditi dnevnik zahvalnosti, ali još je bolje ako to radite sa svojim partnerom i međusobno podijelite svoje misli, piše Parents.


Foto: iStock


Sjetite se što je važno


Kada se posebno osjećate loše, odvojite 15 minuta i pišite o onome do čega vam je jako stalo i kako ćete se tome posvetiti. Istraživanja pokazuju da to dovodi do povećanja otpornosti, suosjećanja, raspoloženja i ustrajnosti tijekom teškog perioda.


Prvo napravite popis svoje tri glavne vrijednosti. Primjeri uključuju vrline poput integriteta, strpljenja i hrabrosti; osobine poput humora i znatiželje; ili osobne predanosti određenom cilju ili tradiciji. Zatim odaberite jednu od vrijednosti i napišite o tome zašto vam je stalo i kako ćete je uklopiti u svoj život.


Kako se život nove mame tako brzo mijenja, prepoznavanje vaših vrijednosti i istraživanje novih načina kako proživjeti svoju predanost onome do čega vam je stalo, neophodno je.


Naravno, nove mame možda će morati promijeniti realizaciju i učestalost omiljenih aktivnosti, ali ne znači da one više ne mogu biti dio njihova života.