Forbesova lista

10 najmoćnijih influencera zajedno ima preko 1,1 milijardu pratitelja na mrežama. Evo tko su

Sanda Milinković

Foto: Instagram / madisonbeer, bretmanrock, sofiarichiegrainge, chiaraferragni, camilacoelho

Foto: Instagram / madisonbeer, bretmanrock, sofiarichiegrainge, chiaraferragni, camilacoelho

Sjede u prvim redovima na svim važnim modnim revijama, zaštitna su lica brojnih poznatih modnih kuća, sklapaju milijunske ugovore s različitim brendovima i pokreću vlastite modne i kozmetičke linije

Tijekom proteklog desetljeća, modni influenceri nametnuli su se u svijetu luksuznog načina života, jet-seta, mode i utjecaja. Sjede u prvim redovima na svim važnim modnim revijama, zaštitna su lica brojnih poznatih modnih kuća, sklapaju milijunske ugovore s različitim brendovima i pokreću vlastite modne i kozmetičke linije.


Influenceri su se od čestog podsmjehivanja i pitanja »čime se oni točno bave« pretvorili u moćne utjecajnike koji vladaju društvenim mrežama i samim time brojnim sferama svakodnevnoga života svojih vjernih pratitelja.


Upravo ih pratitelji čine moćnim igračima svih marketinških agencija jer stvaranjem autentičnog sadržaja i povezivanjem s velikim brojem ljudi, influenceri imaju direktan učinak na prodaju pojedinog proizvoda ili modne kolekcije. Zaključak je to Jacka Ryana, publicista poznate agencije za modni marketing.


Dok inspiriraju brojnu publiku na isprobavanje novih proizvoda i modnih komada, vjerno ih prate i mnogi brendovi, o čemu svjedoči podatak da su kompanije samo u 2023. godini uložile oko 21 milijardu dolara u tzv. »influencer marketing«, odnosno promociju brenda kroz jake igrače na društvenim mrežama. Usporedbe radi, prije sedam godina su uložili svega 1,6 milijardi dolara, prema informacijama istraživačke tvrtke Marketing Hub.


Časopis Forbes za kraj godine je sastavio listu najutjecajnijih digitalnih modnih influencera koji su ostavili zapažen otisak u svijetu marketinga, a posljedično i brendova te njihovih proizvoda. U nastavku izdvajamo deset najmoćnijih imena u svijetu influencera koji zajedno imaju više od 1,1 milijardu pratitelja na društvenim mrežama kao što su TikTok, Instagram i Youtube.


Žrtva ucjene


Emma Chamberlain 22-godišnja je modna influencerica koja je krenula s objavom videa na kojima je komičnim pristupom i britkim humorom pokrivala različite dijelove života. Pionirka YouTubea danas broji 28 milijuna pratitelja na mrežama i prometnula se u jaku igračicu modne scene postavši jedna od prvih influencerica koja je sklopila ugovor s luksuznom modnom kućom.


U njenom slučaju bio je to Louis Vuitton. Danas je ambasadorica za Cartier i najmlađe svjetsko zaštitno lice za Lancome. Njezine suradnje uključuju ugovore s brendovima kao što su Levi’s, Canon i Aritzia, a imala je i ulogu voditeljice na jednom od crvenih tepiha Met Gale. Chamberlain je pokrenula i podcast, sklopivši pritom ekskluzivni ugovor za Spotify, a lansirala je i vlastiti brend Chamberlain Coffee.


Chamberlain je još prije nekoliko godina kazala da je rad na društvenoj mreži koji uključuje i do dvadesetak sati videomontaže, uzeo svoj danak na njezino zdravlje. Objasnila je da sada objavljuje manje sadržaja te da videe uređuje iz kreveta zbog bolova u leđima te da mora nositi naočale za vid.


 


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 


Objavu dijeli emma chamberlain (@emmachamberlain)



Nizozemska influencerica Nikkie de Jager proslavila se YouTube kanalom Nikkie Tutorials koji je pokrenula 2008. godine, objavljujući savjete o tome kako se našminkati. Sada je prati 41 milijun ljudi, što je više nego stanovnika u njezinoj domovini. U videima često ugosti slavne osobe pa je tako surađivala s Idrisom Elbom, Lady Gagom i Selenom Gomez, a neki od sponzora su joj Anastasia Beverly Hills, Tommy Hilfiger i Hugo Boss.


De Jager je u međuvremenu lansirala proizvode kroz svoj kozmetički brend te pokrenula vlastiti reality show Nikkie’s Make-Up Mansion. Na samom početku karijere, nakon što je dvije godine objavljivala videosavjete o šminkanju, De Jager je upisala nekoliko tečajeva na B Akademiji u Amsteradamu, nakon čega je potpisala za agenciju Colourfool i postala profesionalna vizažistica.


Godine 2020. umalo je srušila internet objavom videa naziva »I’m Coming Out« iza kojeg stoji vrlo ružna priča. Naime, De Jager je u to vrijeme bila žrtvom ucjene zasad još uvijek neimenovane osobe, koja joj je prijetila da će svijetu reći da je Nikkie transrodna osoba. Preuzevši stvar u svoje ruke, Nikkie je objavila video u kojem je objasnila da je transrodna žena te da je netko ucjenjuje.


 


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 


Objavu dijeli NikkieTutorials (@nikkietutorials)



Milijunske zarade


Zvučno ime na ljestvici svakako je i Chiara Ferragni, Talijanka koja je od blogerice napredovala do članice uprave. U samim začecima društvenih mreža 2009. godine, počela je voditi modni blog The Blonde Salad, a danas je članica uprave luksuzne kompanije Tod’s Group. Ferragni ima i vlastitu kompaniju koja nosi njezino ime koja je, prema pisanju Forbesa, teška 75 milijuna dolara zahvaljujući njezinoj trendi odjeći, cipelama, sunčanim naočalama i vojsci od 36 milijuna vjernih joj pratitelja na mrežama.


 


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 


Objavu dijeli Chiara Ferragni ✨ (@chiaraferragni)



Charli D’Amelio prati 213 milijuna ljudi i »najpraćenija« je žena na TikToku pa je svoj utjecaj iskoristila da postane prava modna ikona. Osim ugovora za Pradu, D’Amelio surađuje i s Kim Kardashian na brendu Skims čija je suosnivačica. Prošle je godine na tržište izašla s vlastitim parfemom »Born Dreamer«, a zajedno sa sestrom Dixie, osmislila je liniju odjeće Social Tourist zajedno s Hollisterom.


Glavna »meta« u obliku potrošača im je generacija Z koju »ciljaju« trapericama i izrezanim topovima. Što se zarade tiče, Forbes procjenjuje da je u razdoblju od 2019. do 2020. kroz društvene mreže zaradila četiri milijuna dolara, a samo od TikToka 2020. godine oko pet milijuna.


 


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 


Objavu dijeli charli (@charlidamelio)



U glazbi, modi i memoarima pronaći ćete Madison Beer, influencericu koju je TikTok lansirao na globalnu scenu pa je nedavno izdala svoj drugi album »Silence Between Songs« koji mjesečno sluša oko 15 milijuna korisnika platforme Spotify. Beer na mrežama prati 62 milijuna ljudi, a ove je godine objavila i knjigu naslova »The Half of It« u kojoj se osvrnula na vlastite izazove po pitanju mentalnog zdravlja, uspjeh u glazbenoj industriji i životu na mreži općenito. Glazbeni uspjeh prati i onaj u svijetu mode pa je sklopila ugovore s brendovima Forever 21 i Adidas te kozmetičkom kućom Nars.


 


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 


Objavu dijeli Madison Beer (@madisonbeer)



Promjena imidža


Zoe Sugg prati 14 milijuna ljudi, a jedna je od pionirki kozmetičkih influencerica na YouTubeu gdje je poznatija pod nadimkom Zoella. Kanal u kojem je dijelila savjete o uređenju kose pokrenula je prije šesnaest godina, a od tada do danas objavila je debitantsku knjigu kojom je srušila brojne rekorde, lansirala nekoliko suradnji s poznatim brendovima, pokrenula kompaniju koja se bavi proizvodnjom kozmetike i parfema te nedavno objavila i vlastite aplikacije za uređenje objava na društvenim mrežama. Ove se godine udružila s brendom Marks & Spencer, a objavila je i kolekciju nakita stvorenu u suradnji s Carrie Elizabeth.


 


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 


Objavu dijeli Zoë Sugg (@zoesugg)



Smiješne videosnimke koje je počeo objavljivati 2014. na platformi Vine i Youtube, pa zatim viralni video o konturiranju lica puderom, dovele su Bretmana Rocka do toga da danas broji 52 milijuna pratitelja, surađuje s brendovima Nike, Balmain, Valentino, Crocs, Amazon i Google.


Osim što je izdao prvu knjigu naslova »You’re That Bitch: And Other Lessons About Being Unapologetically Yourself«, Rock je postao i prvi gej muškarac na naslovnici Voguea, i to filipinskog, te Playboya, a ove je godine javno istupio s izjavom da više nije »kozmetički influencer« odnosno »beauty guru«.


– Sve mi je postalo jednostavno odvratno. Ovo više nije industrija ljepote niti zajednica, kazao je.


 


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 


Objavu dijeli Bretman Rock (@bretmanrock)



Nakon što je Justin Bieber prije osam godina na svom Instagram profilu objavio fotografiju Cindy Kimberly, krenuo je svjetski lov za njezinim identitetom. Obožavateljica Kimberly je u međuvremenu uspjela izgraditi vlastitu bazu obožavatelja koja broji 9,5 milijuna. U ulozi modela završila je na naslovnici časopisa Sports Illustrated i Cosmopolitan, a nosila je modne komade i detalje za Mirror Palais, Yeezy i Philipp Plein. Korak dalje otišla je ove godine nakon što je lansirala vlastiti modni brend LOBA by Cindy Kimberly, sklopivši pritom ugovore s poznatim brendom MAC Cosmetics i Slazenger Sport.


 


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 


Objavu dijeli Cindy Kimberly (@wolfiecindy)



Tihi luksuz


Na popisu Top 10 modnih influencera smjestila se i Camila Coelho koju prati 12,5 milijuna ljudi. Karijeru na društvenim mrežama započela je objavom korisnih videosnimki o tome kako se našminkati 2010. godine na YouTubeu. Zanimljivi videoisječci doveli su je do toga da sada ima vlastiti brend odjeće Camila Coelho Collection u kojem prodaje haljine, majice i kupaće kostime, ali i kozmetički brend prirodne kozmetike Elaluz u čijoj su ponudi održivi bronzeri, kreme za sunčanje i sjajila. ,


Njezin put do slave postaje još zanimljiviji kada informacije kažu da je iste te godine radila na pultu Diora u robnoj kući Mac’y, a devet godina kasnije stigla je kao poznata uzvanica na Diorovu večeru u Parizu gdje su predstavljali novi ruž. Brazilska influencerica koja se 2002. doselila u Boston, često je na meti zlobnih komentara zbog svog supruga Ícara Coelha s kojim je u vezi od svoje 17. godine, a u braku od 2010. Tema zlobnih komentara je njegov izgled jer brojni komentatori na društvenim mrežama ističu da je s njime samo zbog novca jer joj izgledom »ne odgovara«.


 


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 


Objavu dijeli CAMILA COELHO (@camilacoelho)



Posljednja na listi je Sofia Richie, kćerka Lionela Richieja i sestra zvijezde reality emisije Nicol. Sofia je postala traženi pojam diljem društvenih mreža zbog promoviranja trenda »tihog luksuza« koji uključuje jednostavne modne kombinacije posebne i vrlo skupe estetike. Svoje objave dijeli s više od 14,3 milijuna pratitelja što joj je omogućilo sponzorske ugovore s brendovima i kompanijama kao što su Hourglass Cosmetics, Jo Malone Fragrances i Google.


Osim na društvenim mrežama, Richie je ostvarila karijeru i na modnim pistama kada je počela raditi kao model s četrnaest godina, dobivši mjesto u časopisu Teen Vogue, a s petnaest je godina sklopila prvi modni ugovor za kompaniju Mary Grace Swim. Po pitanju ljubavnog života, Richie je bila u vezi s pjevačem Justinom Bieberom, a naslovnice je punila i dok je hodala sa Scottom Disickom, bivšim partnerom Kourtney Kardashian. Richie je od ove godine sretno udana za Elliota Graingea, izvršnog direktora i sina predsjednika uprave izdavačke kuće Universal Music Group.


 


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 


Objavu dijeli Sofia Richie Grainge (@sofiarichiegrainge)


Madison Bee


Pokazatelj uspješnosti

Forbesova lista pokazuje da broj pratitelja na društvenim mrežama nije jedini pokazatelj uspješnosti modnih influencera. Mnogi od njih dokazali su se u razvoju vlastitih brendova te u uspješnim suradnjama i potpisivanju unosnih ugovora s poznatim modnim imenima, što je razlog njihovog visokog plasmana na Forbesovoj listi. Svjetske kompanije ulažu sve više u promociju svojih proizvoda i usluga preko influencera.