Projekt obnove »Galeba« mogao bi doći glave SDP-ovu gradsku vlast i riječkog gradonačelnika Marka Filipovića
Kako stoje stvari, motorni brod »Galeb« mogao bi biti obnovljen do kraja ove godine, ali nitko ne zna kada će građani moći prošetati Titovim brodom. Riječ je o projektu koji je uz autobusni kolodvor na Žabici bio jedan od prioriteta u mandatima prijašnjega gradonačelnika Vojka Obersnela. Obersnel je otišao i ostavio u nasljeđe nekadašnjem zamjeniku, a današnjem gradonačelniku Marku Filipoviću, njihovu realizaciju. Nije da Filipović nije ništa radio. Prodao je zemljište na Žabici i sada bi privatni investitor trebao riješiti ono što gradska vlast nije mogla desetljećima. Ostaje vidjeti kada će se zabosti prvi kramp i krenuti u realizaciju tog projekta.
Filipović je odradio više od pola mandata i neće se ni okrenuti, a lokalni izbori će zakucati na vrata. Bio Filipović SDP-ov kandidat za gradonačelnika ili će u utrku za Korzo 16 netko drugi, upravo ta dva projekta, kao i na brojnim izborima do sada, bit će jedne od ključnih tema. Filipović je kupio mir za neko vrijeme sa Žabicom koju je prodao, ali projekt obnove »Galeba« i njegovo pretvaranje u muzej mogao bi postati riječkom SDP-u kamen oko vrata. Na početku to nije tako izgledalo. Obersnel je sa suradnicima uglavio obnovu Galeba u projekt revitalizacije industrijske baštine, ishodovana su europska sredstva, izabran je izvođač radova, a sve je amenovalo Gradsko vijeće. Rijeka je postala Europska prijestolnica kulture, a obnova Šećerane, nova zgrada Gradske knjižnice i bacanje »Galebovih« cima na Molo longu trebali su biti EPK kruna.
No, uslijedila je pandemija koronavirusa i ono što je bilo planirano nije se moglo izvesti kako je zamišljeno ni u programskom, ni u infrastrukturnom smislu. Za dobar dio kašnjenja krive su objektivne okolnosti, ali na kraju 2023. teško je objektivnim okolnostima pripisati ono što se događa, točnije ne događa s »Galebom«.
Davno je trebao biti privezan na Molo longo i tako zatvoriti usta svim kritičarima. Ali nije, pa se na sve brojnije kritike može odgovoriti samo šutnjom. Taj projekt podijelio je riječku javnost u tri grupe – jedni su bili apriori za realizaciju projekta, što košta da košta, drugi su bili apriori protiv jer su bili mišljenja da je to besmislen projekt kojim se veliča dikatora Josipa Broza Tita i nema nikakve veze s riječkom industrijskom baštinom, a u zlatnoj sredini su bili oni koji su bili mišljenja da možda nije loše da se hrvatsko kulturno dobro obnovi i pretvori u turistički adut Rijeke, ali jedino na način da cijena bude u prihvatljivim okvirima i da se obećani rokovi obnove i otvaranja muzeja ispoštuju.
U ovom trenutku Filipović se nema čime pohvaliti pred građanima koji se nalaze u zlatnoj sredini. Sve su češća pitanja građana koji nisu ideološki opterećeni projektom i koje zanima je li sve skupa imalo smisla, budući da se ne nazire kraj agoniji s izborom zakupca za komercijalne sadržaje, a to su ugostiteljski objekt i hostel. Natječaji se raspisuju, Filipović ponavlja da zanimanje investitora postoji, ali na kraju se nitko ne javlja. Time se dovodi u pitanje entuzijazam gradske vlasti da je brod »Galeb« pun pogodak i da je riječ o atraktivnom projektu koji će biti magnet posjetiteljima, kako našim, tako i stranim.
Kako sada stvari stoje, u pravu bi mogli biti oni koji su od početka upozoravali da je »Galeb« vreća bez dna i da će sve troškove morati plaćati Grad Rijeka. A oni nisu mali. Kao što nisu mala ni sredstva koja su za »Galeb« do sada izdvojena. Prema zadnjim podacima, a koje je iznio gradonačelnik Filipović u odgovoru na pitanje gradske vijećnice Mosta Petre Mandić, nastali troškovi za radove rekonstrukcije i remonta motornog broda »Galeb« u brod-muzej izvedeni su zaključno s rujnom ove godine i iznose 8.114.192,34 eura, trošak restauratorskih radova na uređenju interijera broda iznosio je 890.082,56 eura, a radovi su dovršeni 31. svibnja ove godine, dok je rok dovršetka radova rekonstrukcije i remonta broda 28. prosinca 2023. Financijska konstrukcija zatvorena je na način da je iz europskog fonda osigurano oko 4,3 milijuna eura, a iz gradskog proračuna oko 3,7 milijuna eura. To je u odnosu na ugovor koji je potpisan s Dalmontom za oko 1,5 milijuna eura više.
U jednom trenutku činilo se da će troškovi biti probijeni za veći iznos pa je barem s te strane sve ostalo u podnošljivim granicama.
No, ono što je nepodnošljivo je neprestano odgađanje dovršetka tog projekta i pronalaženje privatnog partnera za komercijalni dio.
Ne riješi li se to u sljedećoj godini, projekt obnove »Galeba« mogao bi doći glave SDP-ovu gradsku vlast i riječkog gradonačelnika Marka Filipovića.
Damir Cupać
Titanic riječkog SDP-a
Damir Cupać
23. studeni 2023 12:22
Projekt obnove »Galeba« mogao bi doći glave SDP-ovu gradsku vlast i riječkog gradonačelnika Marka Filipovića
Kako stoje stvari, motorni brod »Galeb« mogao bi biti obnovljen do kraja ove godine, ali nitko ne zna kada će građani moći prošetati Titovim brodom. Riječ je o projektu koji je uz autobusni kolodvor na Žabici bio jedan od prioriteta u mandatima prijašnjega gradonačelnika Vojka Obersnela. Obersnel je otišao i ostavio u nasljeđe nekadašnjem zamjeniku, a današnjem gradonačelniku Marku Filipoviću, njihovu realizaciju. Nije da Filipović nije ništa radio. Prodao je zemljište na Žabici i sada bi privatni investitor trebao riješiti ono što gradska vlast nije mogla desetljećima. Ostaje vidjeti kada će se zabosti prvi kramp i krenuti u realizaciju tog projekta.
Filipović je odradio više od pola mandata i neće se ni okrenuti, a lokalni izbori će zakucati na vrata. Bio Filipović SDP-ov kandidat za gradonačelnika ili će u utrku za Korzo 16 netko drugi, upravo ta dva projekta, kao i na brojnim izborima do sada, bit će jedne od ključnih tema. Filipović je kupio mir za neko vrijeme sa Žabicom koju je prodao, ali projekt obnove »Galeba« i njegovo pretvaranje u muzej mogao bi postati riječkom SDP-u kamen oko vrata. Na početku to nije tako izgledalo. Obersnel je sa suradnicima uglavio obnovu Galeba u projekt revitalizacije industrijske baštine, ishodovana su europska sredstva, izabran je izvođač radova, a sve je amenovalo Gradsko vijeće. Rijeka je postala Europska prijestolnica kulture, a obnova Šećerane, nova zgrada Gradske knjižnice i bacanje »Galebovih« cima na Molo longu trebali su biti EPK kruna.
No, uslijedila je pandemija koronavirusa i ono što je bilo planirano nije se moglo izvesti kako je zamišljeno ni u programskom, ni u infrastrukturnom smislu. Za dobar dio kašnjenja krive su objektivne okolnosti, ali na kraju 2023. teško je objektivnim okolnostima pripisati ono što se događa, točnije ne događa s »Galebom«.
Davno je trebao biti privezan na Molo longo i tako zatvoriti usta svim kritičarima. Ali nije, pa se na sve brojnije kritike može odgovoriti samo šutnjom. Taj projekt podijelio je riječku javnost u tri grupe – jedni su bili apriori za realizaciju projekta, što košta da košta, drugi su bili apriori protiv jer su bili mišljenja da je to besmislen projekt kojim se veliča dikatora Josipa Broza Tita i nema nikakve veze s riječkom industrijskom baštinom, a u zlatnoj sredini su bili oni koji su bili mišljenja da možda nije loše da se hrvatsko kulturno dobro obnovi i pretvori u turistički adut Rijeke, ali jedino na način da cijena bude u prihvatljivim okvirima i da se obećani rokovi obnove i otvaranja muzeja ispoštuju.
U ovom trenutku Filipović se nema čime pohvaliti pred građanima koji se nalaze u zlatnoj sredini. Sve su češća pitanja građana koji nisu ideološki opterećeni projektom i koje zanima je li sve skupa imalo smisla, budući da se ne nazire kraj agoniji s izborom zakupca za komercijalne sadržaje, a to su ugostiteljski objekt i hostel. Natječaji se raspisuju, Filipović ponavlja da zanimanje investitora postoji, ali na kraju se nitko ne javlja. Time se dovodi u pitanje entuzijazam gradske vlasti da je brod »Galeb« pun pogodak i da je riječ o atraktivnom projektu koji će biti magnet posjetiteljima, kako našim, tako i stranim.
Kako sada stvari stoje, u pravu bi mogli biti oni koji su od početka upozoravali da je »Galeb« vreća bez dna i da će sve troškove morati plaćati Grad Rijeka. A oni nisu mali. Kao što nisu mala ni sredstva koja su za »Galeb« do sada izdvojena. Prema zadnjim podacima, a koje je iznio gradonačelnik Filipović u odgovoru na pitanje gradske vijećnice Mosta Petre Mandić, nastali troškovi za radove rekonstrukcije i remonta motornog broda »Galeb« u brod-muzej izvedeni su zaključno s rujnom ove godine i iznose 8.114.192,34 eura, trošak restauratorskih radova na uređenju interijera broda iznosio je 890.082,56 eura, a radovi su dovršeni 31. svibnja ove godine, dok je rok dovršetka radova rekonstrukcije i remonta broda 28. prosinca 2023. Financijska konstrukcija zatvorena je na način da je iz europskog fonda osigurano oko 4,3 milijuna eura, a iz gradskog proračuna oko 3,7 milijuna eura. To je u odnosu na ugovor koji je potpisan s Dalmontom za oko 1,5 milijuna eura više.
U jednom trenutku činilo se da će troškovi biti probijeni za veći iznos pa je barem s te strane sve ostalo u podnošljivim granicama.
No, ono što je nepodnošljivo je neprestano odgađanje dovršetka tog projekta i pronalaženje privatnog partnera za komercijalni dio.
Ne riješi li se to u sljedećoj godini, projekt obnove »Galeba« mogao bi doći glave SDP-ovu gradsku vlast i riječkog gradonačelnika Marka Filipovića.