Mladi zamjenik gradonačelnika Marko Filipović će se još dosta morati namučiti ne bi li na kraju baš on postao kandidat, i na kraju ipak i novi riječki gradonačelnik pod markicom SDP-a
Nije teško zamisliti kako bi se građanima svidjelo kad bi premijer Andrej Plenković svaku svoju odluku umjesto u Banskim dvorima, najprije komunicirao iz središnjice HDZ-a. U ovako politiziranoj situaciji, gdje se svaka riječ mora izvagati i pažljivo priopćiti javnosti u vezi s novim korona-mjerama i slično, sigurno se nikome ne bi svidjelo kad bi Plenković, umjesto na Vladi, svoje odluke davao izvan iz središnjice na Trgu žrtava fašizma. Riječju – iz »komiteta«.
Nije teško zamisliti kako bi tek onda reagirala oporba u Saboru, ili možda hipersenzibilni predsjednik Republike Zoran Milanović, koji poput glazbene vilice osjeća Plenkovićevu rezonanciju, pažljivo prateći svaki njegov korak. I sada javnost jedva guta odluke Nacionalnog stožera, a kako bi tek bilo kad bi se one prioćavale direktno iz HDZ-a, bolje je ni ne zamisliti.
No, u Rijeci se upravo to događa. Pa je tako šef partije Marko Filipović, koji je slučajno ujedno i zamjenik gradonačelnika, u središnjici svoje stranke na Korzu 6 sazvao press konferenciju s koje je najavio nove mjere za poduzetnike i ugostitelje u Rijeci. Filipović je poručio kako će od 1. studenoga 2020. godine Grad Rijeka izaći ususret svim poduzetnicima čije je poslovanje pogođeno koronakrizom na način da će im ukinuti plaćanje najma terasa i smanjiti zakup poslovnih prostora u gradskom vlasništvu sukladno padu prihoda. Sada se još samo očekuje da kolegij gradonačelnika danas to i oslužbeni.
Hvalevrijedno i na korist poduzetnika. Svaka čast! No, radi se o potezu koji je, prvo, komuniciran s potpuno krive adrese. A drugo, radi se i o striktno političkom potezu s kojim očekivani SDP-ov kandidat za gradonačelnika na izborima 2021. godine, Marko Filipović, pokušava jednim potezom ubiti dvije muhe i sebi osigurati mirni prolaz u finale. O čemu se zapravo radi?
S jedne strane, Filipović kao šef SDP-a u Rijeci ima zadatak najkasnije do 5. studenoga utvrditi tko će biti kandidat ove stranke za izbore. Prema najavama Vojka Obersnela, on se više neće kandidirati, a budući da mu je Filipović zamjenik već u drugom mandatu, Obersnel svojim »rukopoloženjem« navija da taj kandidat ovoga puta bude baš Filipović. No, to nije tako jednostavno: na sjednici Gradskog odbora SDP-a ovih dana svoju će kandidaturu istaknuti i potpredsjednik Vojko Braut, jednako mlad i nešto malo više elektibilan gradski vijećnik SDP-a.
Prema nekim informacijama, moguće je da Braut ima većinu. Stoga je Marko Filipović odlučio otvoreno krenuti u kampanju i najavom kvalitetne, ali pomalo populističke mjere pokazati da on kao šef partije ima žezlo i mač, i da gradska uprava na čelu s Obersnelom sada može samo izvršiti stranački nalog, odnosno stranačku politiku definiranu u »komitetu« na Korzu 6. To je bildanje Filipovićeva lika i djela uoči presudnog partijskog sastanka na kojem će se brojiti junaci, i u tom smislu potpuno je legitimno. Mada možda ipak malo nesmotreno.
S druge strane, Filipović time neutralizira i potencijalne vanjske suparnike. Odavno se spekuliralo da bi ekipa riječkih poduzetnika-ugostitelja mogla razviti i političke ambicije i, nezadovoljna antipoduzetničkom klimom u Gradu Rijeci, udariti na SDP. Kako bi se to spriječilo u 2021. na lokalnim izborima, dogovor je pao već sad u 2020. – Grad će dati ustupak poduzetnicima i ugostiteljima, a oni neće (bar dio njih) politički napasti aktualnu SDP-ovu vlast.
Na sve je to mislio Filipović kad je jučer sazvao presicu i kao Djed Mraz najavio dobre vijesti za korisnike gradskih usluga. No, način je nažalost potpuno pogrešan, i baš to dokazuje da će se mladi zamjenik gradonačelnika još dosta morati namučiti ne bi li na kraju baš on postao kandidat, i na kraju ipak i novi riječki gradonačelnik pod markicom SDP-a.
Prije toga, morat će pobijediti i unutarnje suparnike u stranci, pa redom HDZ, Most, Radničku frontu, a na kraju i malo ozbiljniju ekipu riječkih poduzetnika koji spremaju svog kandidata za Korzo 16 iduće godine, i koji bi mu mogli postati najozbiljnija konkurencija. Puno će Rječine još proteći pod Titovim mostom prije nego se sve ovo za Filipovića posloži.
UVODNIK
Marko na Titovom mostu
Tihana Tomičić
27. listopad 2020 18:14
Marko Filipović, Foto: I. TOMIĆ
Mladi zamjenik gradonačelnika Marko Filipović će se još dosta morati namučiti ne bi li na kraju baš on postao kandidat, i na kraju ipak i novi riječki gradonačelnik pod markicom SDP-a
Nije teško zamisliti kako bi se građanima svidjelo kad bi premijer Andrej Plenković svaku svoju odluku umjesto u Banskim dvorima, najprije komunicirao iz središnjice HDZ-a. U ovako politiziranoj situaciji, gdje se svaka riječ mora izvagati i pažljivo priopćiti javnosti u vezi s novim korona-mjerama i slično, sigurno se nikome ne bi svidjelo kad bi Plenković, umjesto na Vladi, svoje odluke davao izvan iz središnjice na Trgu žrtava fašizma. Riječju – iz »komiteta«.
Nije teško zamisliti kako bi tek onda reagirala oporba u Saboru, ili možda hipersenzibilni predsjednik Republike Zoran Milanović, koji poput glazbene vilice osjeća Plenkovićevu rezonanciju, pažljivo prateći svaki njegov korak. I sada javnost jedva guta odluke Nacionalnog stožera, a kako bi tek bilo kad bi se one prioćavale direktno iz HDZ-a, bolje je ni ne zamisliti.
No, u Rijeci se upravo to događa. Pa je tako šef partije Marko Filipović, koji je slučajno ujedno i zamjenik gradonačelnika, u središnjici svoje stranke na Korzu 6 sazvao press konferenciju s koje je najavio nove mjere za poduzetnike i ugostitelje u Rijeci. Filipović je poručio kako će od 1. studenoga 2020. godine Grad Rijeka izaći ususret svim poduzetnicima čije je poslovanje pogođeno koronakrizom na način da će im ukinuti plaćanje najma terasa i smanjiti zakup poslovnih prostora u gradskom vlasništvu sukladno padu prihoda. Sada se još samo očekuje da kolegij gradonačelnika danas to i oslužbeni.
Hvalevrijedno i na korist poduzetnika. Svaka čast! No, radi se o potezu koji je, prvo, komuniciran s potpuno krive adrese. A drugo, radi se i o striktno političkom potezu s kojim očekivani SDP-ov kandidat za gradonačelnika na izborima 2021. godine, Marko Filipović, pokušava jednim potezom ubiti dvije muhe i sebi osigurati mirni prolaz u finale. O čemu se zapravo radi?
S jedne strane, Filipović kao šef SDP-a u Rijeci ima zadatak najkasnije do 5. studenoga utvrditi tko će biti kandidat ove stranke za izbore. Prema najavama Vojka Obersnela, on se više neće kandidirati, a budući da mu je Filipović zamjenik već u drugom mandatu, Obersnel svojim »rukopoloženjem« navija da taj kandidat ovoga puta bude baš Filipović. No, to nije tako jednostavno: na sjednici Gradskog odbora SDP-a ovih dana svoju će kandidaturu istaknuti i potpredsjednik Vojko Braut, jednako mlad i nešto malo više elektibilan gradski vijećnik SDP-a.
Prema nekim informacijama, moguće je da Braut ima većinu. Stoga je Marko Filipović odlučio otvoreno krenuti u kampanju i najavom kvalitetne, ali pomalo populističke mjere pokazati da on kao šef partije ima žezlo i mač, i da gradska uprava na čelu s Obersnelom sada može samo izvršiti stranački nalog, odnosno stranačku politiku definiranu u »komitetu« na Korzu 6. To je bildanje Filipovićeva lika i djela uoči presudnog partijskog sastanka na kojem će se brojiti junaci, i u tom smislu potpuno je legitimno. Mada možda ipak malo nesmotreno.
S druge strane, Filipović time neutralizira i potencijalne vanjske suparnike. Odavno se spekuliralo da bi ekipa riječkih poduzetnika-ugostitelja mogla razviti i političke ambicije i, nezadovoljna antipoduzetničkom klimom u Gradu Rijeci, udariti na SDP. Kako bi se to spriječilo u 2021. na lokalnim izborima, dogovor je pao već sad u 2020. – Grad će dati ustupak poduzetnicima i ugostiteljima, a oni neće (bar dio njih) politički napasti aktualnu SDP-ovu vlast.
Na sve je to mislio Filipović kad je jučer sazvao presicu i kao Djed Mraz najavio dobre vijesti za korisnike gradskih usluga. No, način je nažalost potpuno pogrešan, i baš to dokazuje da će se mladi zamjenik gradonačelnika još dosta morati namučiti ne bi li na kraju baš on postao kandidat, i na kraju ipak i novi riječki gradonačelnik pod markicom SDP-a.
Prije toga, morat će pobijediti i unutarnje suparnike u stranci, pa redom HDZ, Most, Radničku frontu, a na kraju i malo ozbiljniju ekipu riječkih poduzetnika koji spremaju svog kandidata za Korzo 16 iduće godine, i koji bi mu mogli postati najozbiljnija konkurencija. Puno će Rječine još proteći pod Titovim mostom prije nego se sve ovo za Filipovića posloži.