Kanoćal

Improvizacija i glavinjanje

Damir Cupać

Snimio Milan ĐEKIĆ

Snimio Milan ĐEKIĆ

Za v. d. direktora tada je zbog izvanrednih okolnosti izabran Bojan Jurdana koji je svojevremeno bio razriješen dužnosti direktora Čistoće. Nije valjao Obersnelu, ali očito valja Filipoviću

placeholder


 


 


Gradonačelnik Rijeke Marko Filipović imao je sretnih sedam dana. Prošli četvrtak Gradsko vijeće je prihvatilo prijedlog Strategije urbane aglomeracije Rijeka nakon što je Filipović modificirao jedan od riječkih projekata, a riječ je o obnovi Školjića. Nekoliko dana nakon toga okončana je agonija vezana za aktivnosti gospodarenja otpadom, što je jedna od temeljnih djelatnosti lokalne samouprave. Naime, za direktora KD-a Čistoća izabran je Bojan Jurdana zvani Propuh jer se za njim uz tresak i lupu zatvaraju vrata na sastancima. Barem su tako tvrdili sindikalni predstavnici u ovom poduzeću kada su prepričavali dogodovštine s kolektivnih pregovora tijekom prije nekoliko mjeseci organiziranog štrajka. Šlag na tortu je izbor upravitelja pogona sortirnice u Mihačevoj dragi. Taj je posao kao jedinom ponuditelju dodijeljen istoj toj Čistoći. Dok gradonačelnik ima razloga za zadovoljstvo jer se riješio trostruke muke, pitanje je trebaju li građani biti zadovoljni s gore opisanim poslovima.




Strategija Urbane aglomeracije Rijeka dokument je bez kojega se ne mogu povući europska sredstva za realizaciju ukupno 18 projekata koji su vrijedni 55 milijuna eura. Nema nikakve dvojbe da je riječ o dokumentu koji bi u normalnim okolnostima trebao biti prihvaćen konsenzusom svih političkih opcija, a na zadovoljstvo građana Rijeke. Tako bi trebalo biti u teoriji, ali nije. Za što je isključivo kriv gradonačelnik Filipović. On je na predzadnjoj sjednici Gradskog vijeća došao s prijedlogom koji uključuje pet riječkih projekata, a jedan od njih je nastavak ulaganja u modernizaciju sustava javnog prijevoza. Sad na stranu što javni prijevoz u Rijeci gotovo da ne funkcionira, ali iza tako opisanog projekta stajala je obnova Školjića. U prijevodu, autobaza Autotroleja ostaje na istoj lokaciji zauvijek. S tim da će se ta tužna činjenica zamaskirati izgradnjom šetnice. Iako se godinama obećava da će se pronaći nova lokacija za autobazu, a Školjić u potpunosti staviti u javnu funkciju kako bi se taj dio grada u revitalizirao s obzirom na njegovu prostornu vrijednost.


Gradonačelnikovim prijedlogom bili su zgroženi i gradski vijećnici koji su dio konstituirajuće većine, PGS-ovi i vijećnici Možemo!, pa je Filipović povukao prijedlog. Da se ipak donekle može, pokazalo se na zadnjoj sjednici kada je gradonačelnik došao s prijedlogom da se dio pogona Autotroleja seli na Mlaku, u Ulicu Milutina Barača. To je projekt koji je u optjecaju od 2016. godine i nevjerojatno je da Filipović u prvom prijedlogu Strategije nije ni spomenuo tu mogućnost. Tek kada je bio stjeran pred zid, prelistao je arhivu riječkih projekata i modificirao rješenje pa je u konačnici Strategija dobila zeleno svjetlo. Uz gorak okus u ustima zbog ocjene, a koja je u potpunosti opravdana, da riječka gradska vlast nema viziju, da improvizira i da je rezultat glavinjanje oko ključnih točaka gradskog razvoja.


Kada je riječ o izboru čelnog čovjeka Čistoće, valja podsjetiti da je natječaj raspisan nakon što je bivša direktorica Jasna Kukuljan dala ostavku nakon što je protiv nje i još nekoliko ljudi Ured europskog javnog tužitelja proveo istragu upravo zbog opremanja sortirnice. Za v. d. direktora tada je zbog izvanrednih okolnosti izabran Bojan Jurdana koji je svojevremeno bio razriješen dužnosti direktora Čistoće. Nije valjao Obersnelu, ali očito valja Filipoviću. Sada bi čovjek koji je bio kompromitiran trebao iznijeti niz aktivnosti koje su prevažne za funkcioniranje sustava gospodaranja komunalnim otpadom. Poslovni i ljudski kredibilitet mu je kompromitiran, ali to ne smeta riječkoj vlasti. Jedan od poslova kojega će se morati prihvatiti Jurdana je stavljanje u funkciju sortirnice, projekta koji je u potpunosti kompromitirao riječki komunalni sustav i izvršnu vlast. Pogon je gotov, ima više od dvije godine, ali sve do prije nekoliko dana nije se mogao izabrati upravitelj. Krajem prošle godine na javni natječaj javila se Čistoća, ali je poništen. Da bi se nakon nekoliko mjeseci opet javila Čistoća. S tim da je ovaj put, kao, sve u redu jer je otklonjen temeljni prigovor, a to je nedostatak stručnog kadra za upravljanje pogonom. Gdje su u Čistoći u nekoliko mjeseci pronašli kvalificirane stručnjake, ne zna se. Kao što se ne zna ni u kakvom je stanju pogon i koliko će mjeseci trebati da se skine hrđa koja se nakupila na strojevima zbog dvogodišnjeg čekanja.