Tihana Tomičić

Hrvatska otvorila sve karte

Tihana Tomičić

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Turizam, kao glavna grana od koje živi cijela hrvatska obala, a i šire, postaje i u Rijeci jedna od glavnih gospodarskih poluga

placeholder


Rijeka polako počinje mijenjati lice – osim projekata koji se planiraju izgradnjom marine u Porto Barošu i promjenom vizure cijele luke u centru grada, sada će uskoro na red doći i rekonstrukcija postojećih hotela u gradu. Neki od njih dio su identiteta Rijeke i Sušaka, poput Continentala, dio povijesnog identiteta cijelih generacija i središnja točka mnogih riječkih uspomena.


Potvrđeno je naime da međunarodna grupacija Brown Hotels preuzima Jadran hotele. To je ujedno i najveća riječka turistička tvrtka, a investitori koji dolaze imaju jaki background u turizmu te su već sada vlasnici niza tzv. luksuznih hotela u Njemačkoj, Grčkoj, Cipru i Izraelu. Kupnjom većinskog paketa dionica Jadran hotela postali su vlasnici ukupno sedam hotela, dva restorana i turističkog kampa koji se nalaze na području Rijeke, Kostrene i Kraljevice. U Hrvatskoj su već ranije kupili lanac Arena Hospitality u Puli, tako da dobro poznaju prilike u Hrvatskoj.


Sad za cilj imaju, kažu, rebrendiranje starih riječkih hotela, ali i njihovu rekonstrukciju, i to na vrlo atraktivan način, čini se. Što čovjek može poželjeti uz more nego kafić na vrhu Nebodera ili raskošni bazen – to je današnji turizam, očekivanja su sve veća, a maksimalni broj zvjezdica mora garantirati i maksimalni užitak za gosta. Ideja da postojeći hotel Neboder, koji je kao modernističko arhitektonsko ostvarenje građen u međuratnom razdoblju, točnije 1938. godine, postane Brown Lighthouse Rijeka, dakle »riječki svjetionik«, doista zvuči atraktivno, kao i da se uz Jadran veže epitet »beach hotela«, odnosno da se dodatno razvije cijela ta zona za kupače. Uvala Scott je prilika za sebe, možda za kongresni turizam, koji Rijeci suštinski nedostaje. Čini se da su u Brownu poznati po specifičnom dizajnu i estetici svojih objekata, a uz to, turizam im je jedini i glavni biznis, pa su samim time fokusirani da investicija i uspije.




Tako turizam, kao glavna grana od koje živi cijela hrvatska obala, a i šire, postaje i u Rijeci jedna od glavnih gospodarskih poluga. Hilton s jedne strane, i Brown s druge strane, uz Lürssen u sredini, mogli bi uskoro od grada napraviti veliki transformaciju. A potvrda je to i da je Hrvatska poželjno mjesto za ulazak kapitala, što nije slučajnost. Ulaskom u eurozonu, otvaranjem granica u šengenskom prostoru, i stabilnošću koju ima na karti u centru Europe, Hrvatska postaje sve atraktivnija za ovakvu vrstu ulaganja. Upravo je u turizmu to najvidljivije, ali čini se da interesa ima čak i za »hard core« industriju – Česi su zainteresirani za Uljanik, Turci preuzimaju Petrokemiju itd.


Hrvatska kao da je otvorila sve karte, a u Hrvatskoj turističkoj zajednici žele da se ona famozna tzv. emitivna tržišta i prošire, pa je jedan od glavnih ciljeva postala Amerika. U programu koji je usvojen za iduću godinu na dalekim tržištima planiraju provoditi kampanje za održavanje vidljivosti i prisutnosti Hrvatske, a to uključuje i SAD, ali i Daleki istok. Treba imati na umu da je ove godine ostvareno čak 96 posto rezultata u noćenjima iz rekordne 2019. godine, što znači da se cijeli sektor u rekordno brzom roku oporavio od pandemije. Ako se situacija s ratom u Ukrajini smiri, a izgledno je da se napokon kreće i s mirovnim pregovorima, tada 2023. ne bi ni po čemu trebala biti upitna za one koji se bave turizmom.


Za Rijeku je dobra vijest da će se naglasak staviti posebno na gastronomiju, jer tu je doista tanka u usporedbi s Opatijom ili Istrom, a novi investitori iz Browna upravo taj dio ponude posebno ističu kao važan, jer znaju da gosti iz bliskih regija mogu na jednodnevne gourmet-izlete iz drugih dijelova Hrvatske, Slovenije ili Italije. Ključ je da se ostvari ideja cjelogodišnje destinacije, a to uvijek znači i urbani turizam, pa Rijeka tu ima svoju šansu. Posebno ako napokon dobije hotele najviših kategorija, koji su joj kronično nedostajali – naravno, sa svim pratećim sadržajima koje to sa sobom nosi.


Rijeka ima priliku da konačno postane zabavan, »funky« grad, zanimljiv turistima cijele godine.