BOOM online kupnje: Od samog početka pandemije neumorno cirkuliraju cestama i ulicama našeg kraja

NL native

Foto: GLS

Foto: GLS

Sada je već poprilično izvjesno, trivijalno i samoočigledno konstatirati sljedeće – gotovo da i ne postoji osoba na koju se situacija epidemije koronavirusa ne odnosi, koju nije dotakla, na koju nije ostavila traga i posljedica; materijalno ili nematerijalno, fizički ili psihički, direktno ili indirektno, na ovaj ili onaj način...



Koronakriza nepovratno je utjecala na ljudske živote, promijenila našu svakodnevnu rutinu i brojne ustaljene navike, a jednako tako, utjecala je i na promjene daleko širih, globalnih razmjera, dovodeći u pitanje funkcioniranje velikih globalnih sustava i odnosa, gospodarskih sektora i drugih ljudskih djelatnosti… Drukčija međunarodna kretanja i trendovi, izazovi suvremenog digitalnog doba i potpuno novi i inovativni pristupi poslovanju u uvjetima koronakrize, nisu zaobišli niti transportnu, odnosno dostavljačku djelatnost, pa tako niti najpoznatije dostavno poduzeće – GLS.



Online narudžbe


Voditeljica prodaje Kristina Jevtić Špoljar, koja je u GLS-u zaposlena od osnivanja poduzeća 2013. godine, otkrila nam je kako se GLS snašao u “novonormalnim uvjetima”, odnosno na koje je sve načine koronakriza utjecala na njihovo poslovanje.




Kupovina većine proizvoda preselila se na “online”, a izazov ih je bio dostaviti na vrijeme i po svim epidemiološkim mjerama.


Kristina Jevtić Špoljar


– Pandemija je, prije svega, uzrokovala mnoštvo promjena u svijesti i navikama samih potrošača. Kupovina većine proizvoda preselila se na “online”, a izazov ih je bio dostaviti na vrijeme i po svim epidemiološkim mjerama. Sigurnost radnika i korisnika usluga na prvom je mjestu, stoga je, uz održavanje distance, korištenje maski i dezinficijensa, uredskim djelatnicima omogućen rad od kuće u dvotjednim smjenama te je uvedena beskontaktna isporuka, kako bismo pomogli očuvati zdravlje naših dostavljača, poslovnih partnera i primatelja paketa. Mnoštvo tvrtki koje do ove situacije nisu bile prisutne online, odlučile su otvoriti online prodaju. Stoga smo dosadašnje iskustvo u B2C logistici, surađujući s mnogobrojnim webshop tvrtkama, iskoristili da pomognemo te približimo proces dostave, kaže Kristina Jevtić Špoljar.


Pitali smo voditeljicu GLS-ove prodaje i da nam pobliže pojasni, na konkretnim primjerima u praksi, kako se poslovanje poduzeća promijenilo s obzirom na situaciju koronakrize.


– Za fizičke osobe omogućili smo online narudžbu prikupa na kućnoj ili poslovnoj adresi putem portala www.paket.hr, kako bi izbjegli čekanja u redu i smanjili rizik od širenja virusa. Uskoro uvodimo i uslugu BankCardService, kojom će primatelji paketa ubuduće pouzeće moći platiti bankovnom karticom direktno kod kurira prilikom preuzimanja paketa. Dakle, unatoč neočekivanoj situaciji i naglom porastu volumena nastavili smo isporuku bez pada kvalitete. Jedan od razloga je taj što kroz cijelu godinu osiguravamo adekvatnu količinu kapaciteta, no svakako da su u ovoj situaciji naši partneri u dostavi odigrali najvažniju ulogu i hrabro se suočili s nastalom situacijom. Zajednički smo uspjeli prebroditi sve izazove i pokazati da je GLS Croatia i u najtežim trenucima pouzdan odabir za slanje paketa. Svakako da su zbog pandemije uvedene usluge za koje prije krize nije bilo potrebe ili je pandemija ubrzala razvoj istih. Konstantno analiziranje tržišnih potreba, komunikacija s poslovnim partnerima, neophodni su u razvoju novih usluga, stoga ćemo i dalje pratiti povratne informacije naših korisnika te odgovarati na njihove potrebe, ističe Jevtić Špoljar.


100% klimatski neutralni


Osim samih promjena u poslovanju nastalih zbog uvjeta epidemije koronavirusa, GLS se prilagođava i suvremenim pozitivnim “zelenim” trendovima, naravno, u svrhu usporavanja nepovoljnih i sve bržih klimatskih promjena.



– U GLS-u, General Logistics Systems Croatia, pružamo pouzdanu, sigurnu i transparentnu uslugu prikupa i dostave paketa. U skladu s dinamičnim poslovanjem, njegujemo fleksibilan pristup te brzi pronalazak pravih logističkih rješenja za sve naše klijente i suradnike. Odgovornim pristupom prema našim zaposlenicima, radu, društvu i okolišu ostvarujemo održiv razvoj, kontinuirano osiguravajući visoku kvalitetu usluga. Cilj nam je već sljedeće godine postati 100% klimatski neutralni, kompenzacijom naše CO2 emisije putem zelenih certifikata. Istovremeno, kontinuirano poduzimamo razne aktivnosti koje su usmjerene na smanjivanje i eliminaciju štetnih emisija, kao što su uvođenje električnih vozila u dostavnu flotu, unapređenje emisijskih Euro normi ostalih vozila, kupovina “zelene struje” iz obnovljivih izvora energije itd., a sve s ciljem postizanja nulte emisije. Električna dostavna vozila pokrivat će područja središta gradova koja su s aspekta onečišćenja zraka najkritičnija, što rezultira neposrednim pozitivnim utjecajem na okoliš, dok ćemo električnu energiju potrebnu za pogon tih vozila proizvoditi iz vlastitih fotonaponskih elektrana, pojašnjava Kristina Jevtić Špoljar.



Život ide dalje


Što se samih dostavljača tiče i njihove prilagodbe uvjetima koronavirusa u odnosu na situaciju na terenu, voditelj područnog skladišta A.K. odgovara:


Za vrijeme prvog lockdowna, 2019. godine, porast paketa bio je znatan


A.K., voditelj područnog skladišta


– Na početku koronakrize bilo je malih problema s vozačima koji su imali strah prema virusu i činjenici da se ne žele razboljeti, kao niti prenijeti virus na svoje ukućane. Ipak, s obzirom na to da je većina vozača nastavila s radom, pridržavajući se svih preporučenih epidemioloških mjera, tako su se i ovi ostali priključili i shvatili da život, kao i posao, mora ići dalje. Za vrijeme prvog lockdowna, 2019. godine, porast paketa bio je znatan, s obzirom na to da su ljudi bili kod kuće i imali veću potrebu za online naručivanjem. U početku smo imali ponešto problema s pronalaskom dodatne radne snage, međutim, trenutno je situacija stabilna i svi su se u međuvremenu naučili na pridržavanje mjera. Također, valja napomenuti i da nas je pratila sreća te za sada, u nijednom trenutku, nismo imali više od jednog vozača odsutnog zbog koronavirusa, bilo zbog samoizolacije ili pak same bolesti, kaže A.K.


 


A1 uvelike olakšava poslovanje

A1 svojim modernim uslugama i pogodnostima pomaže, kako građanima, tako i malim, srednjim i velikim poduzetnicima. Njihova tehnologija uvelike olakšava poslovanje, a naročito u izazovnim vremenima. Povezivanjem više usluga ili tima u MOZAIK poslovni korisnici ostvaruju pogodnosti i dodatne uštede na mjesečnom računu.

Sadržaj nastao u suradnji s A1