VEDRAN PRICA, SPATIUM NEKRETNINE

Ulaganje u kvalitetne fotografije apartmana ponekad se više isplati od mramora u kuhinji

Ana Braškić

Potrebe gosta i njegov odmor moraju biti na prvom mjestu. Kad imamo tako dobro osmišljen objekt, on će privlačiti više rezervacija. Što privlači više rezervacija, to prodajni kanali za njega odrađuju bolji marketing



Kvaliteta, ažurnost, sposobnost i povjerenje glavne su karakteristike Spatium tima koji predvodi Vedran Prica. U svojoj je agenciji za promet nekretninama okupio tim kvalitetnih i stručnih agenata koji djeluju na području Istre i Kvarnera.


Kako biste ocijenili godinu iza nas u poslovanju Spatium nekretnina?


“Spatium je kao nova agencija ušla na tržište početkom prošle godine u vrijeme visoke potražnje. U kratko vrijeme smo se afirmirali na tržištu naše županije kao kvalitetna agencija kojoj su klijenti dali svoje povjerenje.




Mnogo je truda i rada potrebno da klijent bude zadovoljan, a još je izazovnije kad se na tržištu događaju promjene. Sredinom godine osjetio se početak stagnacije na tržištu, manji interes stranaca, no mi smo nastavili istim tempom i ispunili smo svoje planove i očekivanja.


Otvorili ste ured u Crikvenici. Što ste time dobili? Što nudite na području rivijere Crikvenica?


“Cijela crikvenička rivijera i otok Krk su područja na kojima vlada velik interes za turističke nekretnine, za investiciju, ali i za osobne potrebe ljudi koji žele tamo živjeti. Mi smo se jednostavno približili našim prodavateljima i kupcima, da bismo mogli ispuniti njihova očekivanja.


U svojoj ponudi sad imamo i nekretnine iz tog dijela naše županije.


Planirate li otvaranje još novih ureda?


“Uskoro planiramo otvoriti još jedan ured u Rijeci, a nakon toga na red dolazi i Istra.”



Zadovoljavanje niza kriterija


Što klijenti najviše traže kada je riječ o ponudi Spatium nekretnina?


“Raznovrsni su upiti i naša ponuda u listingu, ali na prvom je mjestu potražnja stanova za život, kako mlađe populacije, tako i onih koji zbog životnih prilika mijenjaju postojeće za veće ili manje prostore za stanovanje. Odmah nakon toga tu su kupci koji kupuju stanove za investiciju, s namjerom da ih iskoriste za turizam, ali i za dugoročni najam. Mi puno radimo i s investitorima koji traže atraktivna zemljišta za gradnju. I ono što je još uvijek konstanta, interes za luksuzne stanove i dalje je izražen.”


Kakav je profil kupaca koji se najčešće javljaju?


“Prošle godine smo imali kupaca svih profila. Naša je ponuda baš raznovrsna, od starogradnji u centru Rijeke do novogradnji, luksuznih nekretnina i zemljišta, pa je nekako i naš profil kupaca takav – raznovrstan. Obitelji koje kupuju prvi dom ili veći stan, strani investitori koji ulažu u nove projekte, parcele za hotele – doslovno smo imali sve vrste kupaca nekretnina.


Što sve mora imati apartman ili kuća za odmor kako bi imao pridjev ”luksuzan”?


“Hrvatska je zanimljiva i sigurna destinacija i zato uvijek imamo potražnju za luksuznim nekretninama, no takvih, uistinu luksuznih nekretnina, koje opravdavaju svoj naziv, nema puno u ponudi općenito.


Da bismo nekretninu nazvali luksuznom, ona mora zadovoljavati niz kriterija: od vrhunske lokacije, projekta, izvedbe, završne obrade od poda do stropa, funkcionalnosti. Luksuzna nekretnina treba spojiti savršenu lokaciju, vrhunsku izvedbu i ekskluzivnu atmosferu koja pruža osjećaj privatnosti i udobnosti.


Kupci veće platežne moći traže i spremni su platiti takvu nekretninu, po mogućnosti uz more. Ako nije uz more, onda to mora biti lokacija koja pruža intimu, autohtono uređenje, uređenu okućnicu. I dodatni sadržaji poput privatnog bazena, wellnessa, kinodvorane, vinskog podruma, pružaju taj doživljaj luksuznog življenja.


U moru današnje ponude potrebno je istaknuti se na neki način


Dodatna vrijednost


Na što vlasnici sve moraju paziti kada se odluče iznajmiti nekretninu?


“Dugoročni najam je zanimljiv mnogim vlasnicima koji imaju viška nekretninu i tako žele ostvariti neku zaradu. Iako se čini jednostavno na prvi pogled, često se ispostavi da to baš i nije tako. Moguće su razne neugodne situacije i štete u praksi, ako nemaju iskustva. Prvo, jako je važno naći dobrog najmoprimca koji će brinuti o nekretnini i redovito podmirivati režijske troškove.


Vlasnici koji surađuju s agencijama kod najma su u prednosti, jer mi imamo bolji uvid u to kakva je osoba s druge strane, odgovaraju li jedni drugima. Ugovorom o najmu se mogu unaprijed zaštititi i jedna i druga strana.


Preporučio bih vlasnicima svakako da se zabilježi i fotografijama i pismeno u kakvom je stanju predana nekretnina, kako bi se moglo procijeniti u kakvom je stanju ostavljena. Pogotovo ako su u tu nekretninu mnogo uložili u uređenje i opremanje, da šteta ne bi bila veća od koristi. Svakako bih savjetovao da se u ugovoru utvrdi i termin najavljenog dolaska, kada vlasnik provjerava kako se stan održava.”


Koliko znači investicija u bazen ili bar jacuzzi?


“Investicija u izgradnju bazena ili jacuzzija daje nekretnini dodatnu vrijednost, ponajviše što u tom slučaju nije neophodno da se nalazi u blizini mora. Tako podižete vrijednost nekretnine i profilirate svoju ponudu u višu kategoriju. Ako takvu nekretninu rentate, dobivate i niz drugih zanimljivih sadržaja, poput sunčališta uz bazen, sjenicu, roštilj, što znači ugodniji i atraktivniji odmor za goste.”


Što je s grijanjem/hlađenjem nekretnine? Koja je vaša preporuka?


“Kada je riječ o grijanju nekretnine, preporučio bih instalaciju podnog grijanja u kombinaciji s dizalicom topline. Ova kombinacija pruža učinkovito rješenje za grijanje prostora, ali i vode. Važno je osigurati i da nekretnina ima dobru toplinsku izolaciju i kvalitetnu stolariju za najbolje rezultate grijanja ili hlađenja. To je optimalno rješenje za udoban život u nekretnini, uz pozitivan učinak na ekologiju i troškove energije.”



Pogodnost dugoročnog najma


Isplati li se više davati kuće ili apartmane u dugoročni ili kratkoročni najam? U čemu je razlika? Koje su pogodnosti jednog, a koje drugog?


“Ako gledamo isključivo s financijskog aspekta, najbolja varijanta bi bila kombinacija jednog i drugog. Zimi dugoročni najam, ljeti kratkoročni, ako se tako može iskombinirati. Mi smo zemlja orijentirana na ljetni turizam i tada najmodavci kratkoročnim najmom mogu zaraditi koliko i u ostatku godine s dugoročnim.
Odluka o vrsti najma dosta ovisi o lokaciji.


Destinacije koje imaju jak zimski, odnosno čak cjelogodišnji turizam, svakako imaju bolju isplativost s kratkoročnim najmom cijele godine, npr. Gorski kotar.


Rijeka koja nema tako jak zimski turizam ima tijekom godine dosta veliku ponudu kratkoročnog najma, što posljedično dovodi do nižih cijena noćenja, te je zbog isplativosti potrebno iznajmljivati na više noći. Ako se iznajmljuje bez agencije, tada privatnici plaćaju i porez na proviziju prodajnih kanala.


Kod takvog najma je angažman vlasnika veći, ako se sami bave gostima i čišćenjem. Kratkoročni najam tijekom cijele godine je dobar ako se radi o usluzi ”ključ u ruke”, kada se vlasnici niti u kojoj varijanti ne žele time baviti, a ipak ostvaruju neki mjesečni prihod od nekretnine.


Tako dolazimo do osnovne pogodnost dugoročnog najma, a to je sigurnost. Svaki najmodavac je mirniji ako i u zimskim mjesecima ima najmoprimce kojima je zadovoljan i zna da će apartman ostati neoštećen.”


Što biste poručili onima koji apartmane iznajmljuju isključivo u ljetnim mjesecima? Kako da svoj apartman ili kuću učine poželjnom, ako ne tijekom cijele godine, onda barem u pred i posezoni?


“U moru današnje ponude potrebno je istaknuti se na neki način. Ono što prvo privuče goste je fotografija. Ulaganje u kvalitetne fotografije apartmana ponekad se više isplati od mramora u kuhinji. Uređenje mora biti posebno, drukčije, autentično, a sitnice tu igraju veliku ulogu. Ponekad se oduševim nekim idejama, zadnje što sam vidio je na zidu dnevnog boravka iscrtan Kvarner s obilježenim lokacijama dobrih restorana, plaža, trgovina i za svaku lokaciji letak s ponudom.


Potrebe gosta i njegov odmor moraju biti na prvom mjestu. Kad imamo tako dobro osmišljen objekt, on će privlačiti više rezervacija.


Što on privlači više rezervacija, prodajni kanali za njega odrađuju bolji marketing. Uz dobru komunikaciju s gostima i što im više pružite detalja o destinaciji, to bi mogla biti dobra formula i za veću posjećenost u pred i posezoni.”