HRVATSKA TURISTIČKA ZAJEDNICA

Hrvatska na najvažnijim europskim tržištima prepoznata kao kvalitetna destinacija obiteljskog smještaja

NL Promo

Foto: iStock

Foto: iStock

U prošloj je godini od ukupnih 108 milijuna noćenja, više od 39 milijuna ostvareno u obiteljskom smještaju. Tako su privatni iznajmljivači postali iznimno važan dio ukupne hrvatske turističke ponude te sinonim za autentičnost turističkog doživljaja



Osim sunca, mora, prirode i gastronomije, uspješnim turističkim rezultatima koje Hrvatska kontinuirano postiže uvelike doprinosi i kvalitetna smještajna ponuda među kojom se najviše ističe obiteljski smještaj.


Objekti u domaćinstvu u hrvatskoj smještajnoj strukturi već tradicionalno ostvaruju najveći turistički promet.


U prošloj je godini od ukupnih 108 milijuna noćenja, više od 39 milijuna ostvareno u obiteljskom smještaju.




Tako su privatni iznajmljivači postali iznimno važan dio ukupne hrvatske turističke ponude te sinonim za autentičnost turističkog doživljaja, što je dodatno učvrstilo poziciju Hrvatske kao jedne od najpoželjnijih, najsigurnijih i najugodnijih europskih destinacija.


– Odlični rezultati obiteljskog smještaja, čak i u okolnostima mnogih globalnih izazova, dokaz su kvalitete hrvatske smještajne ponude i prepoznatljivosti na turističkom tržištu.


Snažan doprinos privatnih iznajmljivača ukupnim turističkim postignućima pokazuje da je upravo ulaganje u podizanje kvalitete smještajnih jedinica jedna od ključnih pretpostavki za još uspješnije turističko poslovanje.


Sukladno tomu, planiramo provoditi sve aktivnosti koje za cilj imaju daljnje pozicioniranje Lijepe naše kao destinacije kvalitetnog, sigurnog, ali i održivog obiteljskog smještaja koji, osim s domaćeg tržišta, odlične rezultate ostvaruje i s tržišta Njemačke, Austrije, Poljske, Češke i Slovenije, izjavio je Kristjan Staničić, direktor HTZ-a, nadodavši da se dobri rezultati obiteljskog smještaja očekuju i tijekom ove godine.



Direktor Hrvatske turističke zajednice, Kristjan Staničić, Foto: Sergej Drecshler

 


Nijemci traže čistoću i održavanje


Dobre trendove predviđaju i direktori predstavništava HTZ-a, koji djeluju na navedenim turističkim tržištima, odnosno koji ovom prilikom govore o razlozima zašto gosti s njihovih tržišta najradije biraju upravo obiteljski smještaj i kakva je budućnost ovog segmenta kada govorimo o novim trendovima.


– Hrvatska je na njemačkom tržištu pozicionirana među vodećim destinacijama za obiteljski odmor i dobar dio imidža Hrvatske se veže upravo uz taj koncept odmora. Fleksibilnost, omjer cijene i kvalitete te raznovrsnost ponude su svakako jedni od ključnih faktora koji se kombiniraju s mogućnošću putovanja vlastitim automobilom u destinaciju. Sve navedeno čini dobitnu kombinaciju kod jednog značajnog dijela njemačkih gostiju.


Kod obiteljskog smještaja traže čistoću i održavanje, a osim toga, sukladno segmentima populacije, želje mogu biti raznolike, od kuća i stanova na moru, vila u prirodi ili urbanih stanova. Potražnja za ovim oblikom smještaja je uvijek velika te bi i u 2024. trebala biti na nivou proteklih godina, kazao je direktor Predstavništva HTZ-a u Njemačkoj Romeo Draghicchio.


– Iako su tijekom prošle godine austrijski gosti u Hrvatskoj za svoj godišnji odmor najviše birali hotelski smještaj visoke kategorije, primjetan je i rast interesa za odabirom visokokvalitetnog obiteljskog smještaja.


Za austrijske goste putovanja su jedna od osnovnih životnih potreba te će Austrijanci i dalje putovati, unatoč inflaciji i rastu cijena, kako u vlastitoj zemlji, tako i u odmorišnim destinacijama koje biraju za svoj godišnji odmor.


Međutim, putovat će svjesnije, dobro će uspoređivati ponude u svim destinacijama te birati najbolji odnos cijene i kvalitete. Ovakav trend nastavit će se kroz 2024. godinu pri čemu će austrijski gosti obraćati pažnju na održiva putovanja, turizam i destinacije u koje putuju, najavio je direktor Predstavništva HTZ-a u Austriji Branimir Tončinić.



Foto: Mateo Levak

Sloboda u organiziranju slobodnog vremena


– Slovenski gosti najradije biraju obiteljski smještaj u slučaju individualnih putovanja, ali i zbog činjenice što se 80 posto dolazaka iz Slovenije realizira cestovnim pravcima.


Osnovni razlozi za odabir obiteljskog smještaja su zasigurno navike Slovenaca da imaju određenu slobodu u organiziranju slobodnog vremena tijekom svog odmora, a na odabir ovog smještaja svakako utječu i cijene te činjenica da Slovenci rado odsjedaju i u manjim destinacijama u kojima ne postoji veća ponuda drugih vrsta smještajnih objekata. Isto tako, obiteljski smještaj je vrlo popularan i u Sloveniji te su onda i navike slične kada se odlazi u Hrvatsku.


Za očekivati je da će se takav trend nastaviti i tijekom ove godine jer prosječni Slovenci obiteljski smještaj smatraju korisnom i kvalitetnom opcijom smještaja, pogotovo podizanjem nivoa usluge i kvaliteta, smatra direktor Predstavništva HTZ-a u Sloveniji Bruno Bonifačić.


– U strukturi smještaja u 2023. na tržištu Češke obiteljski smještaj je biralo 49 posto gostiju, a na tržištu Slovačke čak i preko 50 posto. Gosti s ovih dvaju tržišta biraju obiteljski smještaj iz više razloga. Obiteljski smještaj poput apartmana ili kuća za odmor nudi veću prostranost, slobodu i prilagođeniji je odmoru s djecom. Mogućnost druženja više obitelji, odnosno parova je prednost pa tako sve više obitelji odlazi na odmor u pratnji prijatelja.


Posebno cijene smještaj s mogućnošću besplatnog parkiranja te boravka u vrtu. Vole i prisan kontakt s domaćinom pa se tako većina gostiju vrlo rado ponovo vraća kod istog domaćina i tako stvaraju nova prijateljstva. Ovim je gostima vrlo važno da se osjećaju kao kod kuće, što je kod ove vrste smještaja uz gostoljubivog domaćina vrlo izvjesno. Također se traži blizina plaže, dućana, ribarnice…


Ovakvi će se trendovi nastaviti i u 2024., ali će gosti nastaviti tražiti sve veću kvalitetu i sadržaje, bez obzira o kojoj se vrsti obiteljskog smještaja radi. Domaćini će morati uložiti dodatni napor ako žele da njihov smještaj bude i dalje konkurentan jer su gosti s ovih tržišta sve zahtjevniji i sve više traže smještaj s 4* ili 5*, kazao je direktor Predstavništva HTZ-a u Češkoj Miodrag Mlačić.


U strukturi smještaja u 2023. na tržištu Češke obiteljski smještaj je biralo 49 posto gostiju, a na tržištu Slovačke čak i preko 50 posto


Poljaci – znatiželjni gosti


– Hrvatska na tržištu Poljske uživa status najpopularnije inozemne destinacije, a najviše je Poljaka tijekom prošle godine posjetilo Splitsko-dalmatinsku županiju, Istru te Zadarsku županiju. U našoj zemlji pritom Poljaci preferiraju široku ponudu obiteljskog smještaja pa gotovo 2/3 Poljaka odsjeda u ovom segmentu, dok na kampove otpada oko 15 posto prometa, a na hotele oko 12 posto.


Kontinuirana unaprjeđenja hrvatske turističke ponude, ulaganja u nove sadržaje, kvalitetu i proizvode postupno dovodi i do promjena u strukturi potražnje i na poljskom tržištu. Poljaci su znatiželjni gosti, vole upoznavati kulturu i gastronomsku ponudu zemlje domaćina.


Glavni motivi dolaska Poljaka su sunce i more, ali i bogata kulturna baština te očuvana priroda s naglaskom na nacionalne parkove i parkove prirode, poručila je direktorica Predstavništva HTZ-a u Poljskoj Małgorzata Kowalska.



Foto: Mateo Levak