Biljana Borzan tvrdi

Europska komisija predlaže izmjene pravila: Ako se proizvod različitih karakteristika nudi kao isti u svim državama – to je prevara

Irena Frlan Gašparović

foto: REUTERS

foto: REUTERS

Dosad su predstavnici hrvatske Vlade pasivno podržavali promjene. Pozivam Vladu da se aktivnije uključi, kazala je Borzan, izdvojivši kao dobar primjer aktivnosti Češke, Slovačke, Mađarske.



Europska komisija predložit će izmjene pravila kako bi se regulirala različita kvaliteta naizgled istih proizvoda na zajedničkom europskom tržištu, najavila je danas zastupnica u Europskom parlamentu Biljana Borzan.


Prema njezinim informacijama, Komisija će predložiti izmjene jednog članka Direktive o nepoštenoj poslovnoj praksi. U tom članku bit će dodana odredba da se zavaravajućom praksom smatra prezentiranje proizvoda kao identičnih u različitim državama članicama, “ako ti proizvodi imaju značajno različit sastav ili karakteristike”. Biljana Borzan iznimno je zadovoljna najavljenim izmjenama europskog propisa.


– Od početka mandata borim se da se ovo pitanje riješi. Na samom početku iz Komisije su mi govorili da problem ne postoji sve dok su proizvodi sigurni za zdravlje, podsjetila je Borzan, koja smatra da je ovo “početak kraja borbe” jer izmjene koje će predložiti Komisija još moraju prihvatiti Europski parlament i Vijeće EU. U Vijeću sjede predstavnici država članica, pa je zato Borzan pozvala hrvatsku Vladu da bude aktivnija kada se bude raspravljalo o ovoj temi.




– Dosad su predstavnici hrvatske Vlade pasivno podržavali promjene. Pozivam Vladu da se aktivnije uključi, kazala je Borzan, izdvojivši kao dobar primjer aktivnosti Češke, Slovačke, Mađarske.


Borzan je podsjetila i da bi Komisija trebala predstaviti i druge zakonske prijedloge vezane za zaštitu potrošača, među ostalim i propis kojim bi se reguliralo pravo na kolektivnu tužbu u EU. To pravo na kolektivnu tužbu, smatra eurozastupnica, bit će “dodatni osigurač” da će se jednakost građana na zajedničkom tržištu poštivati, pa i kad je u pitanju plasiranje proizvoda.