Riječki jazz kontrabasist

Damjan Grbac predstavio svoj prvi album “Giiumpuja”

Ivana Kocijan

»Giipuja« je kodno ime projekta glazbe Istre i Primorja u jazz aranžmanima



RIJEKA - Nova vijećnica Hotela Kukuriku u Kastvu sinoć je bila premala za sve one koji su željeli nazočiti svečanom predstavljanju prvog CD-a autora i aranžera, riječkog jazz kontrabasista Damjana Grbca. Na albumu »Giipuja« glazbenika s diplomom tršćanske jazz akademije »Giuseppe Tartini« nalazi se osam skladbi koje na jedinstven način donose fuziju jazza i istarske i primorske etnoglazbe: »Cindra Rules«, »Cviće moje4«, »New dvojnice«, »Lipo jadri novi brod po moru«, »Hitala je Mare pešćaci va more«, »Nemantinjada«, »Noć« i »Mess«. Suradnik mnogih hrvatskih i inozemnih glazbenika i sastava, odnedavno novi umjetnički direktor međunarodnog festivala Jazz Time albumom prvijencem dao je izniman doprinos njegovanju i očuvanju hrvatske glazbene baštine i pokazao kako se hrvatska etnoglazba može interpretirati i kombinirati s različitim glazbenim stilovima. 


  Instrumentalnu četvorku zaslužnu za nastanak materijala, okupljenu pod imenom Damjans, uz Grbca čini istarski muzikolog Dario Marušić (sopele, dvojnice i cindra), riječki bubnjar Tonči Grabušić i vrsni njemački sakskofonist Klaus Gesing. Na sinoćnjem predstavljanju koje je u Kastav privuklo mnogobrojne riječke glazbenike Gesinga je zamijenio istaknuti talijanski saksofonist Andreas Marinello. Sudeći po oduševljenju okupljenih na sinoćnjoj promociji, projekt koji je poduprlo Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, Grad Kastav, TZ Grada Kastva i drugi, pravi je etno-jazz dragulj. 


  – Drago mi je da imam ekipu koja svira sa mnom, koja me podupire. Bend radi već nekoliko godina. Tonči, Dario i ja smo baza. Sada smo prvi put surađivali s Andreasom Marinellom iz Italije. Ideja mi je bila napravimo sklop naše glazbe koji će obogatiti jedna osoba koja nije iz našeg kraja, koja će dati svoju viziju toga. Klaus i Andreas nisu poznavatelji te glazbe, nisu se nikad susreli s njom, ali su se super snašli, donijeli su drugo poimanje te glazbe. Inače mi je želja bila spojiti različite stilove. Istarska glazba je vrlo uska i htio sam da se to proširi. Glazba, pogotovo improvizirana jazz glazba, spoj je ljudi koji imaju nešto reći, a kad se u društvo uključi netko tko je iz druge sredine, odmah mu daje nešto drugo, objasnio je Grbac dodavši kako im je želja materijal izvoditi na festivalima u Hrvatskoj, a možda i šire. 




  Pitanje koje je Damjanu Grbcu sinoć zasigurno bilo postavljeno najviše puta bilo je ono o porijeklu imena njegovog prvog albuma. 


  – »Giipuja« je – glazba Istre i Primorja u jazz aranžmanima. To je kodno ime projekta koje je objasnilo cijelu tu priču, objasnio je.