Najvažnije priznanje karijere

Na filmskom festivalu u Veneciji nagrađen glumac Emir Hadžihafizbegović

Hina

"Želim zahvaliti svima, od partnerice Jasne Žalice, preko vozača na setu, do producenata. Nosim ovu nagradu iz Venecije za hrvatski film ushićen i zadovoljan, ali i odgovoran za uloge koje su ispred mene. Drago mi je da sam nagradom obradovao i hrvatsku i bosanskohercegovačku kinematografiju", kazao je Hadžihafizbegović



VENECIJA/ZAGREB - Glumac Emir Hadžihafizbegović dobio je u subotu nagradu za najbolje glumačko ostvarenje u programu Horizonti na Venecijanskom filmskom festivalu za glavnu ulogu u hrvatskom filmu Takva su pravila redatelja Ognjena Sviličića, izvijestio je Hrvatski auduiovizualni centar.


“Žiri programa Horizonti 71. Međunarodnog filmskog festivala u Veneciji dodijelio je Emiru Hadžifahizbegoviću nagradu za najbolje glumačko ostvarenje za glavnu ulogu u filmu Takva su pravila redatelja i scenarista Ognjena Sviličića”, priopćio je Hrvatski audiovizualni centar.


“Ovo je najvažnije priznanje u mojoj karijeri… Nosim ovu nagradu iz Venecije za hrvatski film ushićen i zadovoljan, ali i odgovoran za uloge koje su preda mnom. Drago mi je da sam nagradom obradovao i hrvatsku i bosanskohercegovačku kinematografiju”, rekao je Hadžihafizbegović nakon primanja nagrade.




Film Takva su pravila jedan je od 17 dugometražnih filmova koji su se natjecali u Horizontima, službenom programu Venecije posvećenom novim zanimljivim redateljima, no prikazuje i filmove već etabliranih autora.


“Potvrdili smo da je hrvatski film vrlo žilav i da je spreman na velike poduhvate”, rekao je Sviličić.


Film je nastao u hrvatsko-francusko-srpsko-makedonskoj koprodukciji uz potporu francuskog Nacionalnog centra za kinematografiju.


Film je nadahnut stvarnim događajima, a prati bračni par sa zagrebačke Savice, u interpretaciji bosanskohercegovačkih glumaca Emira Hadžihafizbegovića i Jasne Žalice, koji se suočavaju s najgorom situacijom u životu kada im sin završi u bolnici nakon što ga pretuče skupina vršnjaka. Maja i Ivo tada će se uhvatiti u koštac s institucijama države, koje su sve samo ne na njihovoj strani – i upravo se na to odnosi naslov filma.


“Htio sam snimiti uzbudljiv film o anonimnim ljudima i reći nešto o društvu u kojem živimo, društvu koje tolerira i potiče kaos, društvu koje nije briga. Više je istinitih događaja koji su me potaknuli da napišem taj scenarij”, rekao je Sviličić uoči premijere.


Nakon svjetske premijere na venecijanskom festivalu 29. kolovoza, Sviličićev film dobio je vrlo pozitivne recenzije u inozemnim medijima, koji su se složili da film prenosi moćne emocije prikazujući bračni par koji prolazi veliku tragediju, dok im društvo i birokracija u svojoj ravnodušnosti u tome nimalo ne pomažu.


Hollywood Reporter ocijenio je da je riječ o “malom, ali efektnom filmu”, u kojem su izvedbe glavnih glumaca “prilično uznemirujuće, čak i kada pokazuju malo emocija”.


“Suho dokazujući svoju poantu, Sviličićev scenarij i režija stavljaju jednostavne, poznate činjenice na stol i pozivaju publiku da donese vlastite zaključke. Sviličić se suzdržava od uspostavljanja previše preciznog identiteta za svoje likove, kao i pomodnog kićenja – sve je životno, jednostavno i jasno. Ovo se može dogoditi bilo gdje, bilo kome”, napisao je ScreenDaily.


Britanska filmska internet stranica CineVue dala mu je četiri od pet zvjezdica, napominjući kako je film moćan, uznemirujući i dirljiv unatoč dojmu suzdržanosti i mirnoće, dok je talijanska La Repubblica prenijela recenziju stranice mymovies.it kako je film “tiha razorna drama, učinkovita u pričanju priče koja je nadrealna u svojoj konkretnosti i prepoznatljiva u kvaliteti suvremene noćne more”.


U službenom natjecateljskom programu ovogodišnje Mostre prikazano je ukupno 55 filmova, od čega su 54 bile svjetske premijere. Četiri festivalske programske cjeline, “Venezia 71”, “Izvan konkurencije”, “Horizonti” i “Venecija – klasici”, okupile su filmove gotovo četrdeset nacionalnih kinematografija te širok raspon tema, žanrova i raznih generacija filmaša.