RR je najavio da će do 2025. godine proizvesti prekooceanski brod bez posade
Iz Rolls-Roycea su nedavno objavili da stupaju u partnerski odnos sa američkim IT gigantom, Intelom kako bi zajedničkim snagama razvili sustav koji bi omogućio korištenje broda bez posade.
RIJEKA Nakon Norvežana koji su već krenuli u proizvodnju samoplovnih teretnih brodova i Rolls-Royce se pohvalio da razvijaju sustav za autonomno brodarenje i navigaciju morem još od početka ovog desetljeća, piše portal vozim.hr
Iz Rolls-Roycea su nedavno objavili da stupaju u partnerski odnos sa američkim IT gigantom, Intelom kako bi zajedničkim snagama razvili sustav koji bi omogućio korištenje broda bez posade. Uz to najavljuju da planiraju do 2025. godine pustiti u pogon svoj prvi prekooceanski brod bez posade. Unatoč tome što praktički svi brodovi imaju razne sustave motrenja okoline, kako pod vodom tako i na površini, potrebna je umjetna inteligencija koja će povezati postojeće i nove sustave motrenja u funkcionalnu cjelinu.
Rolls-Royce, koji se odvojio od istoimene marke superluksuznih automobila, predstavio je svoj inteligentni sustav motrenja i opažanja za plovila s posadom. Na taj način u sigurnim i kontroliranim uvjetima testiraju novu tehnologiju koja se zasniva na brojnim senzorima, kamerama i radaru koje pak nadgleda centralni računalni sustav.
– Radi se zapravo o očima i ušima broda – kazao je Kevin Daffey, glavni čovjek za inteligenciju ovog brodskog sustava. Sustav je u mogućnosti prepoznati prepreke i druga plovila te na prvi znak detekcije šalje automatizirano upozorenje posadi broda na kojem se testira.
Intel, kao jedno od najjačih svjetskih imena u području računalne tehnologije, zaslužan je za najsuvremenija memorijska i procesorska rješenja koja se trebaju nositi s enormnom količinom podataka na dnevnoj bazi.
Koristeći radarsku tehnologiju, Rolls-Royceov sustav motrenja automatski prepoznaje i klasificira okolne brodove bilo da se radi o jahtama, tankerima, teglenicama, čamcima ili nečem drugom. Pored sposobnosti da prepoznaje okolinu i objekte koji se nalaze u njoj, ovaj sustav omogućava bolju vidljivost (putem sustava motrenja) u lošim vremenskim uvjetima.
Navigacija u priobalnim vodama i lukama predstavlja dodatni izazov za postojeći sustav „Inteligentne svjesnosti“ kako ga naziva Rolls-Royce. No zahvaljujući računalima potpomognutim brojnim senzorskim sustavima koji mjere točnu udaljenost broda od prepreka, pristajanje broda u luku daleko je jednostavnije nego bismo pomislili.
Sustav se trenutno testira na nekoliko brodova, među kojima je i trajekt u Japanu. Prema očekivanjima iz Rolls-Roycea, unutar dvije godine možemo očekivati prvu komercijalnu primjenu sustava u daljinski upravljanom brodu.
Značajan aspekt u postavljanju ovakvog sustava na noge te njegove potpune implementacije jest legislativa, kako državna tako i ona međunarodna. Upravo iz tog razloga, u početku se sustav namjerava staviti u primjenu u priobalnim teritorijalnim vodama kako bi se dalo vremena politici da uredi i postavi pravila nove igre na svjetskim morima.