PROMJENE NA AUTOCESTAMA

Sve je spremno za uvođenje cestarine u eurima: Od Zagreba do Rijeke vozit ćemo se za 9,20 eura, evo i ostalih zaokruženih cijena

P. N., Hina

arhiva NL

arhiva NL

Cijene putovanja za osobni automobil od Zagreba do Splita iznosit će 24 eura (sada 181 kuna).



ZAGREB – Od 1. siječnja 2023. počinje naplata cestarine u eurima, a sve su  naplatne postaje spremne za primjenu nove valute. HAC je u konverziji cijena cestarine iznose zaokruživao na jednu decimalu, na manji iznos.


Na primjer, cestarina od Zagreba do Šibenika iznosi 152 kune, preračun prema konverzijskom tečaju u eurima je 20,17, međutim u HAC-u su cestarinu utvrdili na jednu decimalu, bez daljnjeg zaokruživanja, odnosno u manjem iznosu, u ovom slučaju na  20,10 eura. Kao primjer navode i cijenu ENC uređaja koji će od 1.siječnja biti 15 eura umjesto do sada 122  kune (po konverzijskom tečaju 16,19 eura).


Iz HAC-a obavještavaju korisnike da se do 14. siječnja u ponoć cestarina može plaćati i u kunama i u eurima, a od 15. siječnja isključivo eurima.




Cijene putovanja za osobni automobil od Zagreba do Splita iznosit će 24 eura (sada 181 kuna).


Cijene u ARZ-u su također objavljene te je poznato da će za osobni automobili cijene putovanja od Rijeke do Zagreba iznositi po novome 9,20 eura (sada je to 70 kuna).



Cestarina bez popusta za 1. kategoriju vozila na Istarskom ipsilonu od Rijeke (tunel Učka) do Pule u koju spadaju i osobni automobili je 75 kuna, uskoro 10 eura.


Cijena bez popusta za 2. kategoriju vozila na Istarskom ipsilonu za dionicu od Rijeke do Pule je 112 kuna, a bit će od 1. siječnja 14,90 eura.



Prema prvim privremenim podacima za 2022. godinu, od početka godine do 26. prosinca na  autocestama u nadležnosti Hrvatskih autocesta (HAC) evidentiran je promet 62.905.894 vozila, a ukupno je naplaćena cestarina od 3,01 milijarde kuna, izvijestio je HAC u četvrtak.


To je, navode iz HAC-a, prvi put u povijesti da je iznos naplaćene cestarine prije završetka godine premašio tri milijarde kuna.


U odnosu na isto razdoblje  rekordne 2019. godine promet je veći za sedam posto, a naplaćena cestarina za četiri posto. U usporedbi s istim razdobljem 2021. godine promet i naplaćena cestarina veći su za 14 posto.


Ističu da je 2022. godinu obilježilo nekoliko važnih infrastrukturnih projekata: uz ostalo intenzivno se radi na dovršetku autoceste do Siska, a kako bi autocestu približili što većem broju naselja i lokalnom stanovništvu u tijeku su radovi na izgradnji novih čvorišta.


Započela je i intenzivna modernizacija odmorišta uz najstariju autocestu A3, pa je u  potpunosti  rekonstruirano nekoliko odmorišta koji su u punoj funkciji. Projekt koji će obilježiti i 2023. godinu pokretanje je aktivnosti oko natječaja za novi sustav naplate cestarine.


Jedan od važnijih ciljeva u ovoj godini bio je završetak autoceste A5 do Belog Manastira, te je dionica puštena u promet početkom prosinca uz odluku da se cestarina na dionici od Osijeka do Belog Manastira ne naplaćuje do kraja godine. Iz HAC-a podsjećaju da će se na toj dionici cestarina početi naplaćivati s prvim danom iduće godine. Do kraja lipnja 2023. nastavlja se mjera nenaplaćivanja cestarine na autocesti A11 Zagreb – Sisak.