Putnički terminal kapitalni je objekt u riječkoj luci, a radovi na modificiranju sadržaja već su počeli / Foto SERGEJ DRECHSLER
Bivše Pastorčićeve tvrtke nositelji su koncesije za zgradu Terminala, ugostiteljskih objekata Boonker, »Karoline« na Gatu Karoline Riječke te parkirališta ispred Lučke kapetanije
povezane vijesti
- Završio postupak preuzimanja nekad moćne riječke tvrtke. Dionice PIK-a prodalo 250 malih dioničara
- Objavljena ponuda. Mali dioničari PIK-a sad imaju četiri tjedna za prodaju dionica
- Hanfa odobrila ponudu za preuzimanje riječkog PIK-a, profitirali mali dioničari. Pastorčić i Borovac nude skoro 18 € po dionici
RIJEKA Gitone Kvarner iz Lürssen poslovne grupacije svom je vlasničkom portfelju pridodao i tvrtke Forum ugostiteljstvo i Riva Marina, koje su do 2033. godine nositelji koncesije na dijelu prostora riječke putničke luke – zgrade Terminala, ugostiteljskih objekata Boonker kraj upravne zgrade Lučke uprave i Luke Rijeka, »Karoline« na Gatu Karoline Riječke te parkirališta ispred Lučke kapetanije Rijeka i Terminala.
Kupnjom tvrtki od Gina Pastorčića, direktora i vlasnika PIK-a koji je ovih dana u fokusu javnosti i zbog zatvaranja mljekare Tonka, Gitone Kvarner je, kao novi vlasnik Forum ugostiteljstva i Riva Marine, ujedno preuzeo sva prava i obveze iz postojećeg ugovora o koncesiji koji je ova zajednica ponuditelja potpisala s riječkom Lučkom upravom 2013. godine.
Rezultat ovih vlasničkih preslagivanja u tvrtkama koncesionarima jesu i radovi na preuređenju dijela prostora Terminala u kojem bi, kako doznajemo, koncem ovog tjedna trebali biti svečano otvoreni i promovirani novi uredi Lürssenovog dizajnersko-brodograđevnog centra u Rijeci, a na prvi kat Terminala sele se i uredi ACI-Gitonea, tvrtke koju su s jednakim poslovnim udjelima osnovali ACI i Gitone Kvarner za potrebe realizacije više od 360 milijuna kuna vrijednog projekta izgradnje marine za megajahte u Porto Barošu.
Luksuzna plovila
Iz zagrebačkog sjedišta Gitonea Kvarner potvrdili su da su stekli »poslovne udjele u trgovačkim društvima Forum ugostiteljstvo i Riva Marina«.
– Sukladno Ugovoru o koncesiji, Gitone Kvarner nastavit će obavljati djelatnosti koje su tim ugovorom definirane. Razvojem ostalih projekata Gitone Kvarner nastojat će unaprijediti i podići razinu kvalitete ponude na tom području koje je od velike važnosti za sve građane i posjetitelje Rijeke.
Iznimno nam je drago što je Gitone Kvarner dobio priliku da taj cilj i ispuni i stvori mjesto koje će vratiti Rijeku na turističku kartu Mediterana, naveli su u očitovanju na naša pitanja.
Nakon što su u partnerstvu s ACI-jem ušli u projekt izgradnje marine u Porto Barošu, za koji im je Vlada prošle godine u svibnju dodijelila 30-godišnju koncesiju, ova poslovna akvizicija Gitonea Kvarner, jedne od tvrtki s kojom je njemačka grupacija Lürssen, svjetski poznata ponajprije po projektiranju i gradnji luksuznih megajahti, prije par godina odlučila ući i investirati na hrvatskom tržištu, čini se kao logičan slijed i priprema za ono što bi danas-sutra trebalo uslijediti.
U natječaju za dodjelu koncesije za Porto Baroš ostavljena je mogućnost da se po ishodovanju uporabne dozvole za marinu u istočnom dijelu riječke luke, koncesijsko područje dodatno proširi na bazen Putničke luke, od rive Boduli do Boonkera, odnosno De Franceschijevog gata.
Iz ACI-Gitona već su najavili da s vremenom planiraju dati ponudu i za taj dio riječke luke koji već sada u stvarnosti funkcionira kao marina za privez uglavnom većih plovila.
Solidni prihodi, katkad i gubitak
Sam Pastorčić, pod čijom je upravljačkom palicom u PIK-u, Rijeka ovih dana dočekala gašenje povijesnog brenda, mljekare Tonka, nije bio razgovorljiv na ovu temu, još manje je bio voljan progovoriti o razlozima zbog kojih se odlučio na prodaju tvrtki s kojima je svih proteklih godina držao glavne punktove u riječkoj putničkoj luci. Zadnji dostupni podaci na Poslovna.hr o poslovanju ovih bivših Pastorčićevih tvrtki iskazuju da su se prihodi Forum ugostiteljstva od 2016. od 2020. godine prosječno vrtjeli oko dva milijuna eura, a gubitke je iskazao 2017. i 2020. godine. S Riva Marinom imao je ustaljene prihode od oko dva milijuna kuna, uz konstantno iskazanu dobit, na kraju svake godine. |
Jedna ponuda
Nakon fijaska s nekadašnjim koncesionarom, Zoranom Maržićem i njegovom tvrtkom Dulcis Vita, Lučka uprava Rijeka u mandatu bivšeg ravnatelja Vlade Mezaka 2013. godine raspisala je natječaj za nove zakupce Terminala, a koncesionirano područje obuhvatilo je i bunker kraj upravne zgrade Lučke uprave i Luke Rijeka, koji je potom preuređen u ugostiteljski objekt, »Karolinu« te parkirališta ispred Lučke kapetanije i uz zgradu Terminala.
Na natječaj za 20-godišnju koncesiju stigla je bila samo jedna ponuda, u kojoj su zajednički aplicirali tvrtke Forum ugostiteljstvo i Riva Marina, u vlasništvu bivših vlasnika »Protecta« Gine Pastorčića i Damira Funčića te Mirka Pavičića, odnosno njegovog A.M.E.C.-a.
Prema navodima tadašnjeg ravnatelja Mezaka, koncesijska naknada utvrđena je na iznos od 135.000 eura godišnje te 4 posto od ukupnih prihoda ostvarenih iz djelatnosti na koncesioniranom području, a koncesionarima je bila i obveza uložiti više od 7 milijuna kuna u koncesionirane objekte.
Podaci iz sudskog registra upućuju da je Mirko Pavičić ubrzo izašao iz tog aranžmana jer se već u svibnju 2014. godine kao vlasnik i Riva Marine upisuje Pastorčićeva tvrtka.
Snimio Sergej DRECHSLER