Popravljanje reputacije

Huawei sudjelovao u EU BDP-u s 16,4 milijarde eura i generirao 224 tisuće radnih mjesta u Europi

T.I.

Foto: Reuters

Foto: Reuters

Huawei ulaže puno vremena i novca u posljednje vrijeme kako bi popravio svoju reputaciju. Posljednji primjer je studija naručena kod ugledne tvrtke za ekonomska predviđanja i analitiku Oxford Economics pod nazivom „Ekonomski utjecaj Huaweia u Europi“



U najkraćim crtama, veći broj visokorazvijenih zemlja smanjilo je ili u potpunosti prekinulo kupnju hardvera i softvera kineskog tehnološkog diva Huawiea jer smatraju da bi to otvorilo značajne rizike po nacionalnu sigurnost. SAD s predsjednikom Trumpom otišle su najdalje u suočavanju s tim problemom i prije nešto više od dvije godine donijele zakon u kojem se američkom javnom sektoru zabranjuje kupnja telekomunikacijskih uređaja od sumnjivih kineskih tvrtki, među kojima su Huawei i ZTE izrijekom navedeni. Činjenica jest da svaka velika tvrtka u komunističko-kapitalističkoj Kini ima vezu s državom njenim tajnim službama i Trumpova administracija je zaključila da je cilj Huaweia u Americi ne samo zaraditi, nego i preko svoje tehnologije omogućiti špijuniranje. U Huaweiu su ostali kod stava da američka administracija ima političke predrasude prema tvrtke bez stvarne podloge i smatraju da je to samo izgovor za protekcionističku politiku i eliminiranje konkurencije, no sve očito im se vjeruje sve manje.


Američki primjer slijedile su i druge visoko razvijene države, što Huaweiu nanosi veliku štetu, posebno jer ih se sad u mnogo zemalja zaobilazi kod poslova postavljanje 5G infrastrukture, a nove priče o špijuniranju i stare o krađi intelektualnog vlasništva od zapadnih tvrtki loše utječu na ugled tvrtke, a time i na prodaju njihovih uređaja privatnim korisnicima, posebice mobitela.


U tom smislu, Huawei ulaže puno vremena i novca u posljednje vrijeme kako bi popravio svoju reputaciju. Posljednji primjer je studija naručena kod ugledne tvrtke za ekonomska predviđanja i analitiku Oxford Economics pod nazivom „Ekonomski utjecaj Huaweia u Europi“. Zbrajanjem statistika po državama, vidljivo je da doprinos europskoj ekonomiji nije mali. Huawei je u 2019. godini sudjelovao sa 16,4 milijarde eura u europskom BDP, a njegova prisutnost u Europi generirala je 224.300 radnih mjesta. Ovoj brojci treba dodati i 6,6 milijardi plaćenog poreza vlastima u europskim državama.




Uz to, izvještaj otkriva da je Huawei igrao aktivnu ulogu u segmentu istraživanja i razvoja širom Europe. Huawei je rangiran kao peti svjetski najveći investitor u istraživanje i razvoj na EU ljestvici industrijskih ulaganja za 2019. godinu. Nadalje, kineski tehnološki div također je rangiran kao brand s najvećim brojem aplikacija za prijavu patenata u 2019. od strane Europskog ureda za patente. “Činjenica jest, ulaganje u istraživanje i razvoj, ključno je za općenito povećanje proizvodnih mogućnosti u europskom gospodarstvu”, rekao je Pete Collings, direktor za pitanja ekonomskih utjecaja za Europu i Bliski istok.


Dok Huawei naručuje analize uglednih ekonomskih analitičarskih tvrtki da popravi imidž, čini se da je isključivanje Huaweia iz infrastrukturnih poslova vezanih za uvođenje 5G mreže poprimilo domino efekt. Naime, krajem prošlog mjeseca podužoj listi koje su Huawei eliminirale iz konkurencije, pridružila se Švedska.