Posebni i originalni

Ovi suveniri s Krka su nas toliko oduševili da smo odlučili doznati cijelu priču o njima

Mija Dropuljić

FOTO: Tamara Travaš

Ako ste u potrazi za originalnim suvenirima otoka Krka, svratite kod ilustratorice Tamare Travaš

Ne znamo kako vi, no mi kada putujemo obožavamo kupiti suvenire koji su originalni, koji pričaju priču mjesta kojeg smo posjetili, koji će u nama probuditi emociju i izmamiti osmijeh. Upravo takve suvenire smo pronašli kod umjetnice Tamare Travaš koje možete kupiti u centru Krka na trgu Kamplin.

More, sunce, životinje, mornari, sirene i slatke poruke su ono što će vas na prvu privući na štand ilustratorice Tamare Travaš koja već drugu godinu za redom oduševljava strane i hrvatske turiste svojim originalnim suvenirima koji u svačiji dom donose atmosferu opuštenog ljeta i uspomene s Krka.

Ova rođena Riječanka već par godina živi u Krku, a na ideju da izrađuje upravo suvenire otoka Krka, došla je posve spontano.

suveniri_s_krka

Kad sam počela raditi na Krku, krenula sam tražiti razglednicu za svog tatu jer on voli da mu pošaljem razglednicu gdje god bila. Nisam našla neku zanimljivu pa sam ih sama počela crtati. Ljudima su se svidjele, pa sam ih počela sve više i više proizvoditi.

Mislim da sam ih za sad preko pedeset istiskala, a nacrtala sam ih još puno puno više. Inspiracija za razglednice mi je uglavnom ljeto, što je neki put teško jer kad ih ja izrađujem i crtam je zima, pa zamišljam ljeto ili tražim one papiriće s ljetnim idejama.

Lončiće i platnene torbe osobno volim, pa sam i na njih počela stavljati svoje ilustracije. Ne volim plastiku i voljela bih da se svi više brinemo o planeti, tako da možda ljudi mogu s platnenim torbama izbaciti plastične vrećice, a s metalnim lončićima plastične čaše”, započinje svoju priču Tamara.

Nezaobilazni su njeni magneti, a ilustrirane slike odlična su opcija ako želite dašak mora i pozitivne energije unijeti u svoj dnevni boravak ili spavaću sobu.

Posve je jasno kako Tamara daje sebe u svaku pojedinu ilustraciju jer ako malo bolje promotrite njena djela, doznat ćete štošta toga o samoj umjetnici i njenom načinu života. Ona u svako svoje djelo pretoči sebe.

Tamara je vječni optimist, zaljubljenik u prirodu, putovanja, umjetnost i sanjar. Kao dijete sam uvijek crtala i to je bio neki bijeg u moj svijet. U dvadesetima sam upisala Akademiju, tamo me sve zanimalo od kiparstva, grafike, slikarstva, scenografije, fotografije, dizajna…

Ni sama više ne znam što sam sve proučavala i istraživala. Od mirnog i povučenog djeteta postala sam hiperaktivni istraživač. Završila sam i pedagogiju pa sam dosta vremena radila s djecom likovne radionice.

Nekad sam i izlagala i imala izložbe, ali iskreno to me uopće ne ispunjava.

U jednom trenutku sam otkrila lutke  pa sam odlučila diplomirati s tom temom i završiti staž u GKL Rijeka. Uvijek ću pamtiti super ljude s kojima sam tamo radila, Luči koja me je svašta naučila, tetu Radu koja mi je toliko ljubavi prenijela, i Mihajla i Mariju. Obožavala sam lutke i scenografiju, ma cijeli taj čarobni svijet”, objasnila je ilustratorica.

Kao velika obožavateljica putovanja, provela je nekoliko mjeseci na malom grčkom otoku i tada je shvatila da zapravo želi živjeti na otoku.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Tamara Travaš (@tamaratravas)

Samo ovaj put me život i ljubav odvela na hrvatski otok (ispričavam se svim mojim rođacima na Rabu, Rab mi je uvijek u srcu), pa sam se odlučila preseliti na Krk.

U međuvremenu sam dobila psa, udomila mačku, zeca i kornjaču. Započela sam raditi u jednoj maloj galeriji, radila sam keramiku i nakit od starih satova i kože.

Naravno da nisam opet mogla biti na miru pa sam u tridesetima odlučila otvoriti svoj obrt i započela s proizvodnjom svojih razglednica i suvenira.”

Tamara se okušala u raznim umjetničkim tehnikama, no zapravo nikad nije vjerovala da će živjeti baš od ilustracija. No, naglašava kako je oduvijek obožavala crtati. Kao velika obožavateljica kazališta, vjerovala je kako će živjeti upravo od lutaka i predstava.

FOTO: Tamara Travaš

A ilustracija me našla, a ne ja nju. Prvi tablet sam dobila jer sam u to vrijeme dosta putovala i jednostavno je bilo nemoguće strpati moj atelje u moju malu crvenu torbu za putovanje.

U nju jedino što je stalo bio je mali blok, par olovki i putni akvarel s par boja. A onda kad sam skužila da je tablet veličine mog bloka za crtanje i u programu su svi živi kistovi i sve nijanse boja, to je bilo to ljubav na drugu jer i dalje mi je draže fizički koristiti sve boje, kistove i papire.”

Na prvu su njene ilustracije pomalo romantično slatke, prenose bajkovitu zanesenost svijetom, šire dobre vibracije i jednostavno ih uvijek promatrate uz široki osmijeh.

Na drugu su izuzetno detaljne, simpatično smiješne i uvijek imaju poruku. One nipošto nisu jednodimenzionalne i u jednu ruku komuniciraju s promatračem.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Tamara Travaš (@tamaratravas)

“Meni nikad nije dosadno i ne mogu biti na miru, tako da inspiracija mene nađe jer da ja nju tražim, izgubila bih se. Uvijek sam za putovanja, istraživanja, izume…

Inspiracija je svuda oko mene od jutarnje šalice kave do mačaka koje žive po ulici. Padne mi ta inspiracija napamet s još 1000 drugih stvari i to zapišem, dosta puta pogubim te sve papiriće, ali nešto od tih papirića i realiziram.

E, onda kad pronađem taj papirić, započinjem skicu i to na papiru jer mi je lakše. Dalje prenesem u program, tamo crtež, obradim i šaljem u tiskare.

Tu i tamo se malo iživciram u komunikaciji s hrvatskim načinom poslovanja, a onda upoznam super ljude koji rade svoj posao kako spada, pa se smirim. Nakon toga ide onaj najdosadniji dio pisanja primki, knjigovodstva…

Nakon toga su moji suveniri u prodaji i tada mi je opet zanimljivo jer komuniciram sa svojim kupcima i vidim njihove reakcije.”

Njeni kupci najviše vole razglednice otoka Krka, a veoma često se odluče i za ljetne poruke uz obavezni natpis “Krk”. Tamara trenutno najviše voli ilustraciju na kojoj se nalaze krčke mačke, koje osobno zna već šest godina i prave su legende krčkih uličica.

Trenutno njene suvenire možete kupiti u Krku na trgu Kamplin. Kao i većinu i Tamaru je korona usporila te je proširenje posla, nažalost, stalo.

U njenoj ponudi nalazi se razglednice, magneti, lončići, torbe, posteri, vrećice lavande, kalendar, naljepnice i akvareli, a cijene se kreću od 15 do 350 kn.

Tamarina želja je da njene ilustracije budu dostupne svima koji ih žele ponijeti doma kao uspomenu na boravak na Krku.

“ Sve moje ilustracije su personalizirane, one su jednostavno dio mene. Od nekih smiješnih situacija u mom životu koje ilustriram, tu su i moji osobni stavovi o zaštiti okoliša, ljubavi, životinjama, kavi (ovisnik sam, trenutno na odvikavanju 🙂

Živim i radim u centru grada Krka, cijeli dan sam u gradu, on je jednostavno trenutno moje dvorište i moja inspiracija”, za kraj ističe Tamara.