Hrvatska na turističkoj burzi u Berlinu

Nijemci se vraćaju putovanjima i sve više ih zanima Hrvatska

Alenka Juričić Bukarica

Njemačko je tržište za hrvatski turizam "broj jedan" jer ostvaruje oko milijun i pol dolazaka te 11 i pol milijuna noćenja, a ministar Bajs je najavio i posebne akcije kojima će motivirati njemačke turoperatore



BERLIN Godinom putovanja proglašena je turistička 2011. u Njemačkoj obzirom da su rast gospodarske aktivnosti i zapošljavanja i na turističko tržište vratili optimizam. Poruka je to koja se dala iščitati iz prvih kontakata hrvatskih hotelijera i turističkih agenata s njemačkim partnerima na turističkoj burzi ITB otvorenoj u srijedu u Berlinu. 



Nezaobilazna tema bila su zbivanja u Libiji i Egiptu. Istraživanja govore da će većina Nijemaca odustati od odlaska na odmor u ove zemlje, iako je vlada ukinula upozorenja o opasnosti i unatoč cijenama od svega 150 eura za tjedan dana ljetovanja koje se već nalaze u ponudama. Mato Radić, direktor predstavništva HTZ-a u Frankfurtu, ipak predviđa da će takve cijene zaoštriti utakmicu u Njemačkoj, na najjačem svjetskom turističkom tržištu, na kojemu je lani ostvareno više od 70 milijuna putovanja.





Ostvari li se njemački optimizam i Hrvatska bi trebala imati koristi jer neki turoperatori trenutno imaju 15 do 20 posto bolji buking nego lani u ovo vrijeme. 


Njemačko je tržište za hrvatski turizam “broj jedan” jer ostvaruje oko milijun i pol dolazaka te 11 i pol milijuna noćenja. Prema analizi koju je izradio institut Stiftung fur Zukunftsfragen već su lani putovanja njemačkih turista porasla za 2 posto s time da je svaki peti Nijemac bio na odmoru dužem od pet dana. Najviše ih je ostajalo u zemlji, najvažnija strana destinacija bila je Španjolska, a Hrvatska je bila na petom mjestu najtraženijih zemlja, i to s trendom rasta turističkog prometa. 


Hrvatski ministar turizma Damir Bajs najavio je u Berlinu posebne akcije kojima će se nastojati dodatno motivirati njemačke turoperatore, te ponovio kako će oko milijun eura biti uloženo u dovođenje avio gostiju u predsezoni. Najavio je i akciju u kojoj će, u suradnji s jednim od najznačajnijih turoperatora TUI-jem, u svibnju dovesti u Hrvatsku oko osam tisuća agenata i upoznati ih s ponudom, a njih 900 boravit će u Dubrovniku. Na novinarsko pitanje o mogućem utjecaju nemira u Hrvatskoj na turizam, Bajs jje odgovorio kako su “mirni porosvjedi demokratsko pravo građana” te kako ne bi trebali ni na koji način utjecati na turizam. 


Dobre najave što se njemačkog tržišta tiče čule su se i od kvarnerskih hotelijera.