Čak deset pjesama je izravno ili indirektno vezano uz novu ljubav McCartneyja, Amerikanku Nancy Shevell, te promišljanja o ljubavi koja ga je pogodila u zreloj životnoj dobi
Kad čovjek koji ima 72 godine i status živuće legende rock glazbe te već 15 objavljenih samostalnih albuma, odluči svoj novi studijski album nazvati imenom »New« (Novo), onda je riječ ili o uspješnom cinizmu, ili o nečemu zaista novom. U slučaju Paula McCartneyja, legendarnog člana Beatlesa, ipak nije riječ o tipičnom britanskom humoru, već o nečemu zaista novom. A to novo je nova ljubav, novi brak u koji je prije nepune dvije godine stupio s Amerikankom Nancy Shevell. Veza s njom McCartneya je, bez obzira na već lijep broj godina (rođen je 18. lipnja 1942. godine), očigledno pomladila i motivirala na stvaralaštvo pa je snimio pažnje vrijedan album koji i po mišljenju kritike i po reakcijama tržišta spada u red njegovih ponajboljih solo radova.
Da se duhom zaista pomladio, McCartney je pokazao i tijekom promotivnih aktivnosti pri izdavanju ovog albuma. Jedna od tih aktivnosti bio je i iznenadni i nenajavljeni – poput Beatlesa nekad – kratak nastup na javnom mjestu, točnije Times Squareu gdje su on i prateći mu sastav za 15-minutnog nastupa odsvirali četiri pjesme s novog albuma – »New«, »Save Us«, »Everybody Out There« i »Queenie Eye« – privukavši veliku pažnju i izazvavši kratki prometni zastoj. Baš kao Beatlesi nekad!
Konkretno, svi najznačajniji svjetski glazbeni časopisi albumu »New« daju ocjene koje su ili najviše ili tek do njih, a kvalitetu svjedoče i pozicije na top ljestvicama najprodavanijih albuma.
– Kad imaš novu ženu, moraš imati i nove pjesme – komentirao je s dozom tipičnog britanskog humora novi album sir McCartney, a od tih 14 novih pjesama na albumu »New« čak deset ih je direktno ili indirektno vezano uz novu ljubav i promišljanja o ljubavi koja te pogodi u, blago rečeno, zreloj životnoj dobi.
Povratak u prošlost
O tome kako je na njega utjecala Nancy Shevell, McCartney govori u uvodnoj skladbi albuma, temi »Save Us«. Temelj njegova stava je da mu i nije odveć jasno kako se ta velika ljubav dogodila u prilično kasnu jesen života, ali kako se protiv nje ne želi boriti, već mu je želja uživati u toj novoj radosti života. »Ti imaš nešto što nas može spasiti – spasi nas!«, poručje u »Save Us« McCartney, da bi potom u nizu pjesama kao što su »Appreciate«, »Everybody Out There« ili »Turned Out« iznio stav kako ljubav, ako imaš sreću da ti se dogodi, prihvatiš i cijeniš je bez obzira što stvari nikad nisu idealne. »Alligator« i »Hossana« klasične su priče o potrebi i nužnosti da ne budeš sam i trudu koji treba uložiti da se to ne dogodi, a »Looking At Her« tipična je posveta ženskoj tjelesnoj ljepoti.
Uz sadašnjost oplemenjenu novom velikom ljubavlju, McCartney se na ovom albumu u četiri pjesme vraća i u prošlost, ponajprije onu s Beatlesima. Poslastica za svakog Beatles fana pri tom je nedvojbeno pjesma »Early Days« u kojoj opisuje kako su on i John Lennon kao tinejdžeri, odjeveni u crno i s gitarama na leđima, lutali ulicama Liverpoola, ulazili u dućane ploča maštajući uz glazbu kojom su bili opijeni o tome da i sami postanu slavni. »On My Way to Home« prisjećanje je na njegove mladenačke dane kad je radio kao vozač u firmi za dostavu, »Queenie Eye« uspješno spaja brojalicu jedne od dječjih igara njegova djetinjstva sa zrelom životnom dobi, a »Get Me Out Here« svjedoči o želji za bijegom od javnosti koju su McCartney i svi ostali članovi Beatlesa itekako dobro upoznali za dana slave.
Mlađi producenti
Album dug 46 minuta i 11 sekundi sniman je u Henson studijima u Los Angelesu, Avatar studijima u New Yorku te Abbey Road i Mill studijima u Londonu. U nakani da ne samo tekstom, već i glazbom pruži štogod novo, odabrao je skupinu mlađih producenata (Giles Martin, Mark Ronson, Ethan Johns i Paul Epworth) kojima je postavio cilj stvoriti ploču koja će spojiti zvuk rock prošlosti i sadašnjosti. Zadatak je uspješno proveden pa će pločom jednako biti oduševljeni i ljubitelji nekadašnjeg Beatlesova zvuka, ali i oni skloni suvremenom rock izrazu. U skladu s temama o kojima govore, na gitaristički Beatlesov sound šezdesetih, a to znači i sjajno aranžirane pop pjesme, itekako su oslonjene »Early Days«, »On My Way To Home«, »Queenie Eye« i »Get Me Out Here«, a u istom je tonu i »Turned Out« dok su »Everybody Out There« (prava stadionska himna!) i »I Can Bet« svojom rock, odnosno funky žestinom idealan prijelaz k novom rock zvuku koji nude ostale pjesme u kojima dominira spajanje različitih glazbenih izraza te uočljivo korištenje elektrozvuka i svih ostalih studijskih čuda tehnike (»Road«, »Looking At Her«) što album veže uz suvremena glazbena kretanja i čini ga konkurentnim mlađoj publici.
Prepoznatljiv vokal