ZAGREB Izbori zastupnika za EU parlament bili su prigoda da snagu odmjere i domaće televizije s nacionalnom koncesijom. Ako je suditi po postocima gledanosti, pobjedu je odnijela Nova TV. Dnevnik Nove TV bio je na dan izbora nagledaniji. Gledanost mu je u općoj populaciji bila 11,9 posto, sebi je privukao 486.000 gledatelja, ostvario udio u gledanosti od 37,6 posto. RTL Danas imao je gledanost od 9,1 posto, 375.000 gledatelja na svojoj strani i 35,2 posto udjela u gledanosti. Dnevnik HRT-a je ostvario gledanost od 6,6 posto, vrijednu 272.000 gledatelja i »sharea« od 20,8 posto.
Sve tri televizije imale su i svoje specijalne izborne emisije, makar valja kazati kako je ona HRT-ova počela ranije i trajala nekih sat vremena duže. I tu su brojke na strani Nove TV – njihov Specijal ostvario je gledanost od 8,4 posto, vrijednu 347.000 gledatelja i udio u gledanosti od 26,4 posto. HRT je sa svojom specijalnom emisijom prošao bolje nego s Dnevnikom, ostvarena je gledanost od 7,2 posto, što je 298.000 gledatelja, a udio u gledanosti bio je 19,5 posto. Specijalna emisija RTL-a na temu izbora ostvarila je 4,6 posto gledanosti, privukla 192.000 gledatelja, imala »share« od 14,3 posto.
Nova TV je tako ponovila uspjeh od prošle godine kad smo prvi put birali hrvatske EU parlamentarce. Je li »kriv« virtualni studio iz kojeg je rezultate izbora prezentirao Mislav Bago, snaga tima, ili nešto treće, ostaje svakoj televiziji za analizu, baš kao što političarima ostaje analizirati izborne rezultate. Izvjesno je tek da analiza televizijskih pobjeda i poraza ipak neće uroditi dramatikom poput one što je, primjerice, nudi ostavka Dragutina Lesara, ili preslagivanje snaga u SDP-u.
Inače, ništa od spomenutog izbornog programa nije previše promijenilo uobičajene gledateljske navike gledanja televizijskog programa nedjeljom. Čast izborima, no gledateljstvo je i opet s nemjerljivo većim nestrpljenjem iščekivalo »Plodove zemlje«, »Lud, zbunjen, normalan« ili pak živjelo »Krizu«.