Jadrolinija

Nacionalna brodarska tvrtka ve snažnije ulaže u digitalne inovacije. Sve se može obaviti putem - telefona

Sanda Milinković Frank

Foto Jadrolinija

Foto Jadrolinija

Nova mobilna aplikacija mJadrolinija oblikovana je u skladu s navikama modernih korisnika



U vremenu kada digitalne tehnologije oblikuju gotovo svaki aspekt svakodnevnog života, digitalna transformacija nametnula se kao neizostavan dio razvoja svakog naprednog sustava prijevoza. Nužnost digitalnih inovacija prepoznala je i Jadrolinija, nacionalni putnički brodar koji, paralelno s modernizacijom flote i unapređenjem operativnih procesa, sve snažnije ulaže u nove digitalne alate namijenjene poboljšanju korisničkog iskustva putnika. Cilj je vrlo jasan, a sažet je u omogućavanju bržeg pristupa informacijama putnicima, uz fleksibilnije online usluge te jednostavnije putovanje za putnike.


Digitalna strategija


Digitalizacija za Jadroliniju nije samo tehničko pitanje, već i strateški smjer koji kompaniji omogućuje bolje upravljanje procesima, kvalitetniju komunikaciju s putnicima i konkurentnost u turističkom sektoru, koji danas zahtijeva visoku razinu tehnološke prilagodljivosti. Kako ističu iz kompanije, naglasak je na praćenju suvremenih trendova u digitalnoj transformaciji putničkog prijevoza, uz posebnu pažnju posvećenu sigurnosti, dostupnosti i ugodnom korisničkom iskustvu za sve putnike.


Jedan od ključnih koraka u digitalnoj obnovi Jadrolinije bilo je lansiranje potpuno nove mrežne stranice 2024. godine. Razlog za njezin razvoj bio je jasan: učiniti sve faze kupnje karata, od pretraživanja linija do konačne naplate, jednostavnijima, preglednijima i bržima, uz aktualne novosti o izmjenama na linijama plovidbe vidljivima na samom vrhu stranice. Nova stranica donijela je suvremen vizualni identitet, čišće korisničko sučelje i funkcionalnosti koje putnicima olakšavaju snalaženje, osobito u turističkoj sezoni, kada je potražnja najveća. Naglasak je stavljen na intuitivnost, pa korisnici jednostavnije pronalaze plovidbeni red, informacije o cijenama te različite vijesti i obavijesti, a dodatne mogućnosti kontaktiranja omogućuju bržu i fleksibilniju komunikaciju sa samim brodarom. S obzirom na to da se trendovi u putovanjima iz godine u godinu mijenjaju, putnici danas sve češće biraju digitalne kanale za rješavanje različitih situacija, što je u skladu s globalnim trendovima, ali i dugoročnom strategijom Jadrolinije koja trendove prati u stopu.




Nakon preglednije mrežne stranice, sljedeća etapa digitalne strategije Jadrolinije fokusirala se na mobilno iskustvo. Nova mobilna aplikacija mJadrolinija oblikovana je u skladu s navikama modernih korisnika, koji danas očekuju da se gotovo sve može obaviti preko pametnog telefona, vrlo brzo, jednostavno i bez nepotrebnih koraka, čekanja ili ispisivanja karata. U Jadroliniji su odlučili izgraditi aplikaciju koja će izgledom i funkcionalnošću biti potpuno usklađena s novom mrežnom stranicom, postižući pritom jedinstveno korisničko iskustvo neovisno o kanalu, što je jedan od standarda suvremenog digitalnog dizajna.


Aplikacija je u svojoj novoj verziji donijela niz poboljšanja, poput brže kupnje karata, što znatno štedi vrijeme putnicima, pohranu podataka o vozilu i već kupljenim kartama, čime se olakšava organizacija putovanja, »push« notifikacije o putovanjima, eventualnim prekidima linija i izmjenama u plovidbenom redu i jednostavniji pristup ključnim informacijama bez potrebe za pretraživanjem različitih kanala za dohvaćanje potrebnih podataka. Konačni je cilj aplikacije smanjenje vremena potrebnog za kupnju karte, ali i osiguravanje većeg osjećaja sigurnosti putnika zahvaljujući pravovremenim obavijestima, a povratne informacije putnika vezano uz ažurnost aplikacije više su nego pozitivne. Aplikacija mJadrolinija donosi izuzetno pozitivno iskustvo i potvrđuje da je riječ o koraku koji je putnicima itekako potreban, a jedna od prednosti usmjerena je i prema održivosti, pa se kupljene karte ne moraju nepotrebno printati za ukrcaj, već se pohranjuju na mobitelu.


Digitalni asistent


Iz Jadrolinije poručuju da je sljedeća faza digitalizacije usmjerena prema još većoj dostupnosti informacija tijekom putovanja, pa je u planu do ljeta 2026. godine uvođenje chatbota, digitalnog asistenta, koji će putnicima biti na raspolaganju neprekidno, 24 sata dnevno i sedam dana u tjednu. Razlog za razvoj chatbota je u promijenjenim navikama korisnika. Putnici sve češće traže što brže odgovore i žele ih dobiti ondje gdje im najviše odgovara, na web-stranici ili preko mobilnih komunikacijskih platformi poput WhatsAppa. Korištenjem naprednih tehnologija umjetne inteligencije, digitalni asistent moći će razumjeti najčešće upite i pružiti točne i personalizirane informacije.


Među njegovim ključnim funkcionalnostima isticat će se davanje informacija o redovima plovidbe, izvještavanje o eventualnim prekidima linija, prikaz trenutačnog stanja u prometu, pružanje cijena i drugih detalja vezanih uz putovanje i pomoć pri odabiru najprikladnije linije, posebno za turiste koji se prvi put susreću s plovidbom Jadranom. Chatbot će tako postati izravni digitalni kontaktni centar, osmišljen za smanjenje opterećenja operatera i bržu distribuciju informacija, ali i za povećanje zadovoljstva putnika koji će odgovore dobiti praktički odmah, u bilo koje doba dana. Jadrolinija je u procesu digitalne transformacije prepoznala umjetnu inteligenciju kao ključni alat za poboljšanje korisničkog iskustva i automatizaciju odgovora, iskoristivši pritom UI tehnologije za razumijevanje upita putnika i pružanje relevantnih i personaliziranih informacija.


Uvođenjem ove usluge, Jadrolinija se ističe kao pionir na hrvatskom tržištu digitalne korisničke podrške, podižući standarde interakcije između putničkog brodara i putnika na potpuno novu razinu, a sve u korist još većeg zadovoljstva svojih putnika.


Novi standardi


Sve tri ključne digitalne novosti, od nove web-stranice, modernizirane mobilne aplikacije te planiranog chatbota, čine cjelovit sustav koji putovanje Jadranom pretvara u iznimno ugodno iskustvo. Za putnike to znači manje vremena provedenog u redu za blagajnu, brže razumijevanje opcija prijevoza i sigurniji osjećaj tijekom putovanja zahvaljujući pravodobnim informacijama.


Za kompaniju digitalizacija donosi efikasnije procese, kvalitetnije upravljanje podacima i snažniji temelj za daljnji razvoj, osobito u razdobljima povećanog opterećenja u ljetnim mjesecima.


Jadrolinija ovim transformacijama potvrđuje svoju ulogu lidera u pomorskom putničkom prijevozu u Hrvatskoj, ali i modernog brodara koji se uspješno prilagođava potrebama suvremenog putnika i izazovima digitalnog doba. Rezultat je ne samo tehnološki napredak, već i stvaranje novog standarda kvalitete putničkog iskustva na Jadranu, ali i šire, s naglaskom na osiguranje samopouzdane interakcije s putnicima preko digitalnih kanala.