Tiskovna konferencija

Rinčić i Mezak: Uspostavljen "zeleni val" na osam semaforiziranih raskrižja

Damir Cupać

Foto Dean Miculinić

Foto Dean Miculinić

To znači da je kroz najuži centar grada uspostavljen "zeleni val", te će prometovanje ponovno biti lakše za naše sugrađane, uvjerena je gradonačelnica Rinčić



 


 


Na konferenciji za novinare riječke izvršne vlasti bio je uz gradonačelnicu Ivu Rinčić i v.d. direktora Rijeka plusa Vlado Mezak koji je pojasnio zbog čega je ova gradska tvrtka išla u modernizaciju riječkih semafora.




Gradonačelnica Rinčić pojasnila je da je zeleni val uspostavljen 28. studenoga 2025. godine na potezu od Rive, odnosno Žabice do ulice Andrije Kačića Miošića, kod hotela Continental, te će se testni period provoditi tijekom sljedećih 30 dana.


 


Promet teče sigurnije, brže i predvidljivije


 


– Sustav je ponovno usklađen, semafori su sinkronizirani i promet teče onako kako bi i trebao – sigurnije, brže i predvidljivije za sve sudionike. Ovim zahvatom napravili smo važan korak prema boljem upravljanju prometom u centru grada i smanjenju svakodnevnih zastoja na jednoj od ključnih prometnih dionica. Stručne službe Rijeka plusa zajedno s ugovornim partnerima već su u kolovozu ove godine pristupile izradi elaborata kako bi se semafori ponovno osposobili, odnosno kako bi se uspostavio “zeleni val” i to je učinjeno na osam semaforiziranih raskrižja. Uz to, radi unapređenja prometnog sustava, postavljene su i videoanalitičke kamere. U ovom trenutku usklađen je i sjeverni koridor odnosno Ulica Pomerio, od Ulice Žrtava Fašizma (MUP) do Prvomajske ulice, čime je osigurana maksimalna moguća protočnost. To znači da je kroz najuži centar grada uspostavljen “zeleni val”, te će prometovanje ponovno biti lakše za naše sugrađane, uvjerena je gradonačelnica Rinčić.


Foto Dean MICULINIĆ


V.d. direktora Rijeka plusa Vlado Mezak pojasnio je da su sastanci sa svim akterima kada je promet u pitanju krenuli u kolovozu ove godine, a riječ je o policiji, Hrvatskim cestama i Rijeka plusu.


– Suglasili smo se kako bi to trebalo izgledati i pokrenuli postupke javne nabave i na kraju izvođenja radova. Potrošena su znatna sredstva, ali bila su u planu poslovanja za 2025. godine. Početkom listopada ove godine odabrana je tvrtka Traf signal za izradu prometno-tehničkog projekta za 26.000 eura. Nakon toga tvrtka SWARCO s kojom imamo godišnji ugovor u iznosu od 26.000 eura i uz dodatnih 11.000 eura odrađene su sve potrebne radnje za funkcioniranje zelenog vala. Potrebno je bilo riješiti niz problema zbog oštećenja podzemne instalacije koja je bila u Adamićevoj ulici. Testni period je u tijeku, a vjerujemo da je situacija dobra i da će projekt biti uspješan, ocijenio je Mezak. On je naglasio da su semafori na potezu zelenog vala druge generacije iz 1996. godine i da s njima nije jednostavno upravljati.


 


Cilj je zamjena starijih semafora


 


– Cilj je da se ti, a i stariji semafori, zamijene novima kako bi svi semafori u Rijeci bili bežični i povezani na naš gradski prometni centar. Za sada to nije moguće i radimo na način da se svaki semafor mora ručno usklađivati. Realiziran je i sjeverni zeleni val, s tim da smo nastojali i u drugim dijelovima grada povezati semafore. Na istočnom dijelu grada povezana su dva bitna semafora u Kumičićevoj i Ulici Drage Gervaisa, te semafor kod Tete Rože, u Osječkoj ulici kod križanja s Tizianovom, naveo je Mezak. On je procijenio da za zamjenu starih semafora novim treba osigurati oko 1,5 milijuna eura i da će Rijeka plus pokušati za taj projekt osigurati europska sredstva. Inače. U Rijeci je u funkciji ukupno 85 semaforiziranih raskrižja.


Mezak će se javiti na natječaj za direktora


 


Na kraju je najavio kako će se javiti na natječaj za direktora Rijeka plusa koji je u tijeku.


– Želja nam je da po uzoru na neke europske gradove imamo digitalnu kontrolu nad semaforima. To je za sada moguće jedino u Ljubljani i otići ćemo tamo kako bi vidjeli kako taj sustav funkcionira. Plan Rijeka plusa je da takav sustav bude u funkciji do 2030. godine, zaključio je Mezak.