PALAČA ŠEĆERA

Riječki barokni solisti i Josipa Bilić nastupaju na zaključnom koncertu Dana rane glazbe

Kim Cuculić

Foto PHOTOROOM

Foto PHOTOROOM

Koncertom se otvara predbožićno razdoblje na prvu nedjelju adventa s izborom sakralnih i svjetovnih kompozicija Johanna Sebastiana Bacha



RIJEKA – Sedmi Dani rane glazbe prvi su se put u cijelosti održali u Svečanoj dvorani Palače šećera koja, pored adekvatnog povijesnog konteksta samoga zdanja, svojom akustikom izvrsno podržava senzibilitet starih instrumenata i glazbe koju riječka publika očekuje na ovom festivalu. Na prvom koncertu, 4. ožujka, nastupio je Trio Corrente u sastavu Metod Sironić, traverso; Lea Sušanj Lujo, viola da gamba i Jelena Tihomirović, čembalo. Pridružila im se slovenska violinistica zamjetne međunarodne karijere Mojca Jerman. Na repertoaru su bila djela Georga Philippa Telemanna s njegovim poznatim Pariškim kvartetima. Franjo Bilić, naš najperspektivniji mladi čembalist, nastupio je na drugom koncertu 25. rujna programom Très parfumé, s izborom francuskih baroknih skladatelja.


Adventski koncert


Riječki barokni solisti, u sastavu Metod Sironić, traverso; Silvio Richter i Ivan Jakšeković, barokne violine; Hiwote Tadesse, barokna viola; Lea Sušanj Lujo, barokno violončelo i Franjo Bilić, čembalo, na zaključnom koncertu 7. Dana rane glazbe 30. studenoga u 19.30 u Palači šećera otvaraju predbožićno razdoblje na prvu nedjelju adventa s izborom Bachovih sakralnih i svjetovnih kompozicija. Koncert se održava uz potporu Odjela za kulturu Grada Rijeke i Primorsko-goranske županije. Organizator je Udruga Corona laurea Lovran, a ulaz je slobodan.


U čisto instrumentalnom dijelu programa su Trio sonata za traverso, violinu i basso continuo i poznata Air iz 3. orkestralne suite u D duru, a sopranistica Josipa Bilić pridružit će se riječkom ansamblu u božićnoj kantati Süsser Trost, mein Jesus kömmt BWV 151 i kantati Ich habe genug BWV 82a. Josipa Bilić prvi je put nastupila s Riječkim baroknim solistima pred dvije godine, također u programu posvećenom djelima Johanna Sebastiana Bacha.




Uoči skorog nastupa Bilić kaže: »Ponovna suradnja s Riječkim baroknim solistima čini mi se kao simboličan nastavak svega što sam posljednjih mjeseci naučila, čula i udahnula bogatim iskustvom europske turneje s ansamblom Les arts florissants, pod vodstvom Williama Christieja. Ovogodišnjim adventskim koncertom, uz lirsku ariju Süsser Trost, mein Jesus kömmt, nastavljamo uranjati u puninu Bachove kantate Ich habe genug koja iz jednostavnih tonskih linija stvara čitavi emocionalni svemir. Uz Franju na čembalu probe su za mene ovaj put imale posebnu obiteljsku toplinu, te se veselim povratku Rijeci i susretu s publikom koja Bachovu glazbu sluša s iskrenom pažnjom.«


Afirmacija baroknog repertoara


Josipa Bilić proglašena je mladom umjetnicom 2022. godine, najprestižnijom nagradom koju dodjeljuje orkestar Zagrebačke filharmonije mladim, talentiranim glazbenicima koji su ostvarili osobito uspješna solistička dostignuća. Studij pjevanja diplomirala je 2021. godine na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Lidije Horvat-Dunjko. Pobjednica je prestižnog francuskog Međunarodnog baroknog pjevačkog natjecanja u Frovilleu, gdje je osvojila i posebnu nagradu profesionalnog snimanja nosača zvuka s ansamblom I Gemelli. Godine 2023. osvojila je prestižno Međunarodno barokno pjevačko natjecanje u Frovilleu, kao i posebnu profesionalnu nagradu za snimanje s ansamblom I Gemelli. Za svoj debi na Međunarodnom varaždinskom festivalu barokne glazbe s ansamblom Camerata Garestin primila je Nagradu Ivana Wernera za najviše umjetničko postignuće mladog izvođača. U sezoni 2024. debitirala je na Innsbruck Festwochen der Alten Musik u Händelovoj operi »Arianna in Creta«, u ulozi Alceste. Jedna je od deset laureata 12. izdanja programa Le Jardin des Voix. Ova prestižna međunarodna akademija ansambla Les Arts Florissants omogućuje novim generacijama pjevača da se afirmiraju kao strastveni tumači i zagovaratelji baroknog repertoara.


S dvjema Charpentierovim operama, »Les Arts Florissants« i »La Descente d’Orphée aux Enfers«, započinje turneju po Francuskoj, Španjolskoj, Švicarskoj, Luksemburgu i Kanadi, pod ravnanjem Williama Christieja i Paula Agnewa.


Tri koncerta


Kako ističe Metod Sironić, osmo izdanje festivala nastavlja jednako ambiciozno i šaroliko u tri koncerta koja će se održati od veljače do svibnja 2026. godine također u Svečanoj dvorani Palače šećera. Nastupit će naši rezidencijalni umjetnici uz slovensku violinisticu Mojcu Jerman, čembalista Krešimira Hasa i oboista Stjepana Nodila.


»Posebno se veselimo nastupu novoosnovanog Ansambla Hyacinthus s glazbeno-plesnim pasticciom Apolonova lira prema Ovidijevom predlošku u izvedbi međunarodne postave umjetnika iz Slovenije, Hrvatske i Italije«, ističe Sironić.


Protagonist je poznati slovenski tenor Aco Bišćević, a uz Metoda Sironića na traversu, nastupit će slovenska blok-flautistica i fagotistica Maruša Brezavšček i Francesco Oliviero, jedan od vodećih talijanskih teorbista. Koreografiju potpisuje jedan od najuspješnijih suvremenih plesača današnjice, Alberto Pagani, koji je nedavno ostvario svoju prvu autorsku koreografiju na glasovitom Händel-Festspiele u Halleu i njemu će se u paru pridružiti talijanski plesni umjetnik Erik Zarcone.