Radovi u Rijeci postali su prava agonija za građane / Foto Jakov Kršovnik/Vladimir Mrvoš
Rijeka izgleda kao prometni labirint u kojem su vozači i pješaci postali taoci loše organizacije
povezane vijesti
RIJEKA – Prometni kolaps u istočnom dijelu Rijeke postao je više od obične smetnje – to je svakodnevna agonija, simbol loše koordinacije i, čini se, ignoriranja strpljenja građana.
Ono što se događa na Sušaku nije manji zastoj, već potpuni prometni slom uzrokovan istovremenim, nekoordiniranim radovima na čak tri ključne lokacije: kod vatrogasnog doma na Vežici gdje je u tijeku izgradnja kružnog raskrižja, kod rotora na Svetoj Ani gdje radove provode Vodovod i kanalizacija i Energo te u Ulici Tome Strižića kod sušačke bolnice gdje su također u tijeku radovi u sklopu riječke aglomeracije.

Zbog tih radova posebno su ogorčeni stanovnici Vežice koji su jednostavno blokirani u kolonama, a kako to izgleda, moglo se vidjeti tijekom jučerašnjeg dana, od samog jutra do večernjih sati.
Odlazak s Vežice prema središtu u primjerenom vremenskom roku grada postaje praktički nemoguća misija.
Uska grla
Da je riječ o kompleksnom infrastrukturnom projektu, možda bi se i moglo imati razumijevanja. Međutim, radovi se izvode mjesecima, a slika s terena krajnje je frustrirajuća.
Radnici se doslovno mogu nabrojiti na prste jedne ruke, ili ih uopće nema. Objašnjenja za ovakav zastoj stižu na kapaljku, ostavljajući dojam da odgovorne institucije ni same ne znaju, ili ne žele reći zašto se ovoliko kasni.
Kruna neorganiziranosti je privremena semaforizacija. Umjesto da olakša promet, ona ga dodatno usporava.
Semafori se pale i gase zeleno-crveno kao »light show«, bez da zeleno svjetlo potraje duže od nekoliko sekundi.
Rezultat? Potpuna blokada prometa koja se iz kritične zone širi poput virusa.
Zbog semafora u Radničkoj u smjeru Tower centra kolone vozila stvaraju se već u Kvaternikovoj, blokirajući pritom ulice Martina Kontuša i Brdo, a kolone iz suprotnog smjera dosežu i do rotora kod Tower centra.
Iskusni vozači, pokušavajući pronaći izlaz kroz sporedne ulice, samo premještaju problem, jer su »tajni« putevi odavno postali javno poznati čvorići novih zastoja.
Ništa bolja situacija nije ni na Svetoj Ani, a da o uskom grlu ispred sušaške bolnice, gdje se mjesecima kopa nekoliko desetaka metara ceste, i ne govorimo.
Ekonomska šteta
Ovaj prometni kaos na istoku nije usamljen slučaj, već dio šireg problema koji Rijeku muči već duže vrijeme.
Privremeno zatvorene prometnice postale su riječka svakodnevica, a rješavanje jednog problema, u pravilu, otvara dva nova.
Građani Rijeke zaslužuju transparentnost i efikasnost. Nedopustivo je da radovi koji bi trebali trajati tjednima ili mjesecima postaju višemjesečne i višegodišnje priče.

Prometni kolaps nije samo pitanje izgubljenih minuta, već i ekonomska šteta, povećano zagađenje i, najvažnije, testiranje granica strpljenja stanovnika.
Potrebno je ne samo ubrzati radove i konačno poslati dovoljan broj radnika na teren, već i temeljito preispitati sustav planiranja i koordinacije.
Jer, trenutno, Rijeka ne izgleda kao grad koji gradi i razvija se, već kao prometni labirint u kojem su vozači i pješaci postali taoci loše organizacije.