Hotel Vila Rova / Foto Sanjin Ilić
povezane vijesti
Obiteljski i mali hoteli mjere ugljični otisak, uvode zelene procese, certificiraju autentičnu održivu gastronomiju, zatvaraju destinacijski lanac vrijednosti s lokalnim proizvođačima i drugim pružateljima usluga u destinaciji, zapošljavaju uglavnom lokalno stanovništvo te stvaraju premium doživljaje koji se ne temelje nužno na luksuzu, već na emociji, autentičnosti i izvrsnosti.
Poručio je to Šime Klarić, predsjednik Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela (OMH) na konferenciji Od obiteljskih i malih hotela do velikih premium doživljaja.
– Nekada su obiteljski i mali hoteli tražili tržište, a sada tržište traži proizvode obiteljskih i malih hotela u pred i posezoni, rekao je Klarić u objavi, dodavši kako je hrvatski turizam suočen s novom realnošću. Gosti sve više putuju izvan glavne sezone, dok srpanj i kolovoz stagniraju.
Ovaj je trend u turizmu, međutim, nova prilika za obiteljske i male hotele, obzirom da gosti danas više no ikada traže autentičnu, personaliziranu i visoko kvalitetnu uslugu kakvu pružaju obiteljski mali hoteli s tematskim sadržajima u hotelu i izvan njega tijekom čitave godine.
– Malo poduzetništvo u turizmu u svim segmentima od obiteljskog smještaja, ugostiteljstva, nautike do kampinga i ruralnog turizma ima financijski i ljudski potencijal za ozbiljan rast i razvoj prema održivom i autentičnom, visoko kvalitetnom turizmu, što je od iznimne važnosti za daljnji razvoj hrvatskog turizma.
To je u skladu s ciljevima Strategije održivog razvoja hrvatskog turizma i u interesu lokalnih ljudi i poduzetnika koji su Hrvatsku učinili turističkom silom i jednom od najpoželjnijih turističkih destinacija, zaključio je Klarić.
Da je digitalna tranzicija nužnost potvrdila je i analiza člana Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela Ivana Petrovića, IT-jevca i vlasnika Ville Magdalena iz Krapinskih Toplica.
Petrović je, naime, kazao kako je digitalna transformacija ključna investicija za male obiteljske hotele jer automatizacija procesa, PMS sustavi, vlastiti booking engine i revenue manager značajno podižu prihode.
– Tehnologija može pretvoriti digitalne alate u stvarne rezervacije, a potencijalne goste u stalne klijente, poručio je Petrović.