Foto Vladimir Mrvoš
Uske ulice i divlja i neplanska gradnja te preveliki broj automobila, doveli su do nerješivih problema i u ovom dijelu grada, a najveći je problem parking
povezane vijesti
U prostorijama Mjesnog odbora Kantrida (nekadašnji Dom kulture M. Čurbega) održan je zbor građana na temu gorućih prometnih i komunalnih problema u Creskoj, Pionirskoj i Izviđačkoj ulici. Rasprava, koja je okupila prvenstveno starije stanovnike kvarta, fokusirala se na drastično pogoršanje kvalitete života uzrokovano prevelikim prometom i akutnim nedostatkom parkirnih mjesta.
Zbor građana vodila predsjednica Vijeća MO Kantrida, Višnja Jelenčić, a uz nju su bili prisutni i članovi Vijeća MO Kantrida, v.d. direktor Rijekaplusa Vlado Mezak iz Rijekaplusa, Željko Ševerdija, voditelj Odsjeka za plan, razvoj i gradnju infrastrukture i promet, Dunja Baković, Viša savjetnica – koordinatorica za kapitalne razvojne investicije i viša stručna suradnica za mjesnu samoupravu, te Vesna Širola.
Stanovnici su u svojim govorima istaknuli kako je jedan od krivaca za novonastale teškoće intenzivna, nepromišljena i “divlja” gradnja u neposrednoj blizini. Posebno su naglašeni novi stambeni neboderi na Kantridi, čiji su se stanari opredijelili za spomenute ulice, smještene preko puta stadiona, kao najkraći i najpraktičniji put do glavne prometnice. Time su ove uske, izvorno mirne kvartovske ulice, postale preopterećena tranzitna ruta.
Okupljeni, uglavnom umirovljenici, iznijeli su niz konkretnih, iako na trenutke i komičnih, prijedloga za rješavanje nagomilanih problema. Kao najčešće spominjana ideja istaknuta je preregulacija prometa u Creskoj ulici, odnosno promjena smjera kretanja. P
ojedini stanari smatraju da bi im takva izmjena olakšala manevriranje i ulazak u vlastita dvorišta, budući da su postojeće ulice izuzetno nepregledne i uske.
– Nauči voziti kako treba, bilo je i šaljivih komentara.
Međutim, bilo je i radikalnijih prijedloga, poput postavljanja fizičkih rampi na početku ulica. Cilj takve mjere bio bi potpuno ograničenje pristupa isključivo na stanare, čime bi se u potpunosti eliminirao tranzitni promet koji dolazi iz novih zgrada.
Akutni nedostatak parkirnih mjesta dodatno komplicira svakodnevicu stanara. Svako novo vozilo u kvartu, a posebno ona iz novogradnje, doprinosi općem kaosu i nesigurnosti.
Zbor građana Kantride još je jednom potvrdio da problem prometnog zagušenja i neorganizirane gradnje, koji je evidentan u mnogim dijelovima grada, i na Kantridi poput još nekih dijelova Rijeke doživio kritičnu točku.
Predstavnici Mjesnog odbora i nadležnih gradskih službi sada su pred izazovom pronalaska održivog rješenja koje će pomiriti potrebe starih stanara, koji traže mir i funkcionalnost, s novonastalim prometnim pritiskom.
Rezultat ovog zbora građana MO Kantrida koja prema službenim podacima ima 5.114 stanovnika, a okupio 18 popisanih stanovnika ipak je rezultirao i jednim prijedlogom.
Nakon provedene rasprava donesena je odluka uz 16 glasova “za” i 2 glasa “protiv”, inače putem maila pristigla su još 2 glasa “protiv”, da Creska ulica bude jednosmjerna do Pionirske ulice. Stručne službe Grada Rijeke izraditi će elaborat za predmetnu ulicu, nakon čega će se isto prezentirati građanima i donijeti konačna odluka.