Foto Arhiva/NL
S tvrtkama Sanje Tumara, voditeljice kampanje Ive Rinčić, Grad Rijeka potpisao je dva ugovora vrijedna 13.700 eura
povezane vijesti
Gradonačelnica Iva Rinčić uvjerljivo je pobijedila na lokalnim izborima. Dio njenog pobjedničkog tima bili su i ljudi koji su joj vodili kampanju koju se može ocijeniti vrlo uspješnom. U lipnju ove godine Iva Rinčić preuzela je ključeve Korza 16, a najprije obrt Greycomm, a od rujna ove godine tvrtka Black Swan Bureau d.o.o. nastavili su surađivati s gradonačelnicom. Na način da im se za njihove usluge plaća iz gradskog proračuna, a do sada su sklopljena dva ugovora u ukupnoj vrijednosti od 13.700 eura.
U prijevodu, Grad Rijeka iz proračuna plaća privatnom obrtu, pa tvrtki u vlasništvu Sanje Tumara, kako bi se prezentirao rad riječke gradonačelnice. Njihov rad najviše se vidi na društvenim mrežama na kojima se učestalo pojavljuju videouratci na kojima gradonačelnica Rinčić prezentira i tumači svoje poteze. Da su ugovori sklopljeni i da se osobi koja je direktorica plaća iz gradskog proračuna, potvrdili su u Gradu Rijeci.
– Grad Rijeka sklopio je dvije ugovorne suradnje u području strateškog komuniciranja te koordinacije komunikacijskih aktivnosti i javnog informiranja. Riječ je o stručnim uslugama koje doprinose kvalitetnijem, učinkovitijem i suvremenijem komuniciranju Grada i gradonačelnice s građanima, naveli su u Gradu Rijeci.
Bez javnog natječaja
Dakle, riječ je o obrtu Greycomm Sanje Tumara s kojim je ugovor sklopljen 7. srpnja 2025. godine u iznosu od 6.800 eura, obrt nije u sustavu PDV-a, te je u potpunosti realiziran. Predmet ugovora obuhvaća pružanje usluga iz područja strateškog komuniciranja gradonačelnice i strateškog komunikacijskog planiranja.
Ugovor s tvrtkom Black Swan Bureau d.o.o. sklopljen je na razdoblje od 15. rujna 2025. do 31. prosinca 2025. godine u ukupnom iznosu od 6.900 eura (nije u sustavu PDV-a), od čega je do sada realizirano 2.900 eura.
– Predmet ugovora uključuje planiranje i koordinaciju komunikacijskih aktivnosti gradonačelnice, vođenje društvenih mreža i kanala gradonačelnice te planiranje i provedbu komunikacijskih kampanja za projekte od značaja za Grad Rijeku, uz korištenje digitalnih i klasičnih medija (npr. komunikacijska strategija za potrebe medijskih obraćanja vezano uz incident u Vukovarskoj ulici, poskupljenje usluga KD-a Čistoća d.o.o. i sl.), naveli su u Gradu Rijeci.
Zanimalo nas je, budući da gradonačelnica Rinčić inzistira na transparentnosti, je li za navedene usluge raspisan javni natječaj, što bi se moglo očekivati budući da je gradonačelnica Rinčić inzistirala na natječaju za headhunting agencije koje će regrutirati direktore komunalnih društava koji je vrijedan oko 2.000 eura po ugovoru.
– Sukladno članku 9. Pravilnika o provedbi postupaka jednostavne nabave za usluge čija je vrijednost manja od 7.000 eura provodi se izravno ugovaranje, pri čemu se naručitelj po vlastitom izboru može obratiti gospodarskom subjektu koji ispunjava stručne uvjete na temelju dostavljene ponude, pojašnjavaju u Gradu Rijeci.
Na pitanje zbog čega su angažirane privatne tvrtke budući da Grad Rijeka ima zaposlen velik broj ljudi zaduženih za odnose s javnošću koji bi mogli prezentirati rad gradonačelnice, u Gradu Rijeci tvrde da se komunikacija Grada Rijeke ne odvija samo na gradskim portalima.
– U okviru Odsjeka za odnose s medijima, online komuniciranje i projekte transparentnosti rada uprave, zaposleno je četvero službenika koji izravno rade na sadržajima za informiranje putem gradskih portala. Još troje službenika svakodnevno priprema sadržaje za komunikaciju s medijima, komunikaciju putem društvenih mreža Grada Rijeke, te koordiniraju komunikacijske aktivnosti odjela gradske uprave, nerijetko i ustanova te komunalnih i trgovačkih društava. Djelokrug rada Odsjeka uključuje praćenje događanja, pripremu informacija, obradu i objavu informacija i podataka iz svih područja djelatnosti gradske uprave, kao i objavu svih zakonima propisanih odluka i dokumenata, postupaka javnih savjetovanja, uključivanja građana u budžetiranje i sl., navode u Gradu Rijeci.
Jačanje povjerenja
Dakle, komunikacijski poslovi u Gradu Rijeci su bitno opsežniji od početne teze da se tiču samo prezentiranja rada, navedeno je u odgovorima Korza 16. Pa se dodaje da se angažman vanjskih stručnjaka u području strateškog komuniciranja koristi za projekte i situacije koje zahtijevaju dodatna, specifična znanja i iskustva, osobito u kriznom komuniciranju, strateškim kampanjama ili osmišljavanju digitalnih sadržaja nove generacije.
– Zaposlenici gradske uprave svakodnevno obavljaju širok raspon komunikacijskih poslova, no stvaranje posebno dizajniranih sadržaja, osmišljavanje kampanja ili upravljanje komunikacijom u kriznim okolnostima zahtijeva dodatne kompetencije koje se ne razvijaju u okviru redovitih službeničkih zadataka. Zato se za takve projekte povremeno angažiraju vanjski stručnjaci s odgovarajućim iskustvom, kako bi se osigurala što kvalitetnija, suvremenija i učinkovitija komunikacija s građanima. Uzevši u obzir brze promjene u medijskom prostoru i sve veće zahtjeve građana za jasnom, pravovremenom i dvosmjernom komunikacijom, javne uprave sve češće surađuju s vanjskim stručnjacima kako bi unaprijedile način i kvalitetu javnog informiranja. Takva suradnja predstavlja uobičajenu i legitimnu praksu u javnom sektoru te se provodi isključivo radi jačanja transparentnosti, dostupnosti, kvalitetnije komunikacije i povjerenja između građana i gradske uprave. Sve suradnje provedene su u skladu s propisima, transparentno i u interesu građana Grada Rijeke, zaključili su u Gradu Rijeci.