Simon Reeve, Miro Drašković i George Kipouros
Dubrovnik je osvojio titulu drugog najpoželjnijeg europskog grada i Posebnu nagradu za održivi turizam, a Dubrovačko-neretvanska županija i Istra su šesta, odnosno sedma najpoželjnija europska regija
povezane vijesti
Hrvatska je još jednom osvojila srca britanskih putnika, a da je tome tako, najbolje potvrđuje čak šest nagrada Wanderlust Reader Travel Awards, osvojenih u sklopu 24. dodjele ovih prestižnih priznanja, javili su iz Hrvatske turističke zajednice (HTZ) koja je ovog tjedna hrvatsku turističku ponudu predstavljala na jednom od najvažnijih svjetskih turističkih sajmova, World Travel Marketu (WTM) London.
Svečana ceremonija dodjele Wanderlustovih nagrada je, pak, održana u legendarnoj londonskoj National Gallery, a nagrade za najbolje svjetske destinacije i turističke ponude dodijeljene su na temelju glasova više od četiri milijuna čitatelja ovog časopisa.
Čestitke nagrađenima
Hrvatsku je tako milijunska publika proglasila drugom najpoželjnijom europskom zemljom, dok su hrvatski otoci zauzeli četvrto mjesto među najpoželjnijima u Europi. Zvijezda večeri bio je Dubrovnik, koji je osvojio titulu drugog najpoželjnijeg europskog grada, ali i Posebnu nagradu za održivi turizam.
Također, zapažen uspjeh postigli su Dubrovačko-neretvanska županija i Istra, zauzevši šesto i sedmo mjesto u kategoriji najpoželjnijih europskih regija, čime su još jednom potvrdili svoju iznimnu raznolikost, ljepotu, ali i trajnu privlačnost hrvatskih obalnih i kontinentalnih destinacija.

Svečanost, koju je vodio poznati televizijski voditelj, avanturist i autor Simon Reeve, okupila je vodeće predstavnike svjetske turističke industrije. Hrvatska je tijekom večeri bila u središtu pozornosti, potvrdivši svoj status jedne od najdinamičnijih i najomiljenijih europskih destinacija prema izboru čitatelja Wanderlusta.
Da osvojene nagrade predstavljaju iznimno priznanje hrvatskom turizmu, ali i potvrdu da Hrvatska kontinuirano jača svoj ugled kao jedna od najpoželjnijih i najkvalitetnijih europskih destinacija, istaknuo je povodom ove berbe nagrada Kristjan Staničić, direktor HTZ-a.
– Posebno nas veseli činjenica da su britanski putnici prepoznali ne samo ljepotu naše obale i otoka, već i napore koje ulažemo u održivost, očuvanje autentičnosti i podizanje kvalitete doživljaja. Čestitam svim nagrađenim destinacijama te sam siguran kako je ovo snažan poticaj za sve nas u daljnjoj promociji Hrvatske kao zemlje iznimne prirodne ljepote, bogate kulture i toplog gostoprimstva, istaknuo je Staničić.
Prvi Trend Fest
Dodajmo i kako je na WTM-u održan Trend Fest, novi kulturni program koji se održava u potpuno novoizgrađenom paviljonu i koji promovira gastronomiju, wellness, pop kulturu, sport i avanturu.

Ova nova zona sajma omogućava destinacijama i brendovima predstavljanje svoje ponude kroz live nastupe, senzorne doživljaje i demonstracije chefova. Rudolf Štefan, chef i vlasnik šibenskog restorana Pelegrini, nositelj Michelinove zvjezdice, te Ante Udovičić, glavni chef luksuznog Lemongarden hotela na Braču i član udruženja JRE – Jeunes Restaurateurs, imali su čast biti prvi nositelji hrvatskog nacionalnog gastronomskog predstavljanja.
Njihova je prezentacija objedinila bogatu hrvatsku tradiciju i suvremene kulinarske trendove te su pritom istaknuli raznolikost lokalnih sastojaka, autohtonih okusa i kreativnost koja krasi modernu hrvatsku gastronomsku scenu.
Prezentaciju hrvatske eno-gastronomije upotpunila je prezentacija i degustacija hrvatskih vina, sireva i drugih namirnica, održana u sklopu hrvatskog štanda u suradnji HTZ-a i Hrvatske gospodarske komore.
Na sajmu je, unutar štanda HTZ-a, prvi put postavljen i Find your Pomalo, kutak koji predstavlja mjesto za kratki predah, bijeg od stresne svakodnevice i približavanje inozemnim partnerima hrvatskog »pomalo« načina života.