Foto: Pexels
Postoji statistika koja kaže da se, kada su u pitanju to-do liste, 41% stavki nikada ne dovrši. Zato je popis obavljenih stvari obećavajuć.
povezane vijesti
Postoji statistika koja nalaže da se, kada su u pitanju to-do liste (odnosno, popisi stvari koje trebamo obaviti), čak 41% stavki nikada ne dovrši.
Neki će reći da je samo stvaranje tih popisa totalni gubitak vremena jer se na kraju dana osjećamo neuspješnima, kad pola zadataka ostane nedovršeno. Prilično apsurdno, zar ne?
Razlozi zašto su to-do liste pomalo i beskorisne
Budimo iskreni; popisi zadataka su poput novogodišnjeg obećanja samome sebi da ćemo svako jutro trčati. Zvuči sjajno u teoriji, ali u praksi to obično završi zaključkom da nemamo vremena, da smo umorni, da nam to zapravo i nije prioritet i slično.
Također, samo postojanje takvog popisa ne jamči da ćemo išta učiniti po tom pitanju, već ćemo, kako to obično biva, i dalje odgađati zadatak do posljednjeg trenutka.
Uostalom, jeste li ikada primijetili koliko vremena oduzima stvaranje i kuriranje popisa stvari koje moramo napraviti? Dok završimo s planiranjem, praktički je pola dana već iza nas!
Uz to, umjesto da umu pruže odmor, često se ne možemo opustiti znajući da taj popis stoji na stolu, nezavršen, pa umjesto odmora mozak se bavi samkritikom, što dovodi do stresa, što dovodi do lošeg sna…
Zašto je popis obavljenih zadataka genijalna stvar?
Umjesto da napravite popis onoga što trebate učiniti, probajte obrnuti priču i napisati popis stvari koje ste taj dan zapravo napravili!
Nemate što izgubiti, a velike su šanse da će vam se podići raspoloženje. Razmislite; zapisati “Završena prezentacija za klijenta” uzeti će vam svega pet sekundi, ali će vam, kada završite s pisanjem, pružiti uvid u to što ste sve zapravo napravili. Osjećat ćete se dobro bilježiti vlastite pobjede!
Ova metoda pomoći će vam da se usredotočite na rezultate svojih postignuća, bez obzira na to koliko mali ili naizgled beznačajni bili. Fora je u tome što umjesto apstraktnih ciljeva, vidite rezultate – i upravo u tome leži razlika između “želim smršavjeti” i “danas sam otrčao/la pet kilometara”.
Kako voditi popis obavljenih zadataka?
Nabavite papirnati dnevnik, i odredite si posebno vrijeme kada ćete u njega unositi zapise. To može biti uz jutarnju kavu ili pak uvečer prije spavanja.
Nemojte se opterećivati, to može trajati od pet do deset minuta, a pomoći će da završite ili počnete dan u pozitivnom tonu.
Zapisujte svaki zadatak, pa i one male stvari poput one kada ste odgovorili na sve emailove, spontane zadatke, treninge i slično.
Na kraju mjeseca ponovno pročitajte sve što ste postigli, a samopouzdanje će time dobiti na jačini, sugerira Medium.