»Vila Velebita Dva« potonula je na vezu u brodogradilištu Dalmont čekajući nesuđenog kupca
Školski brod Pomorske škole Bakar nema sreće
povezane vijesti
Jako jugo i ekstremna kiša u četvrtak su potopili školski brod »Vila Velebita Dva« koji je čekajući novog vlasnika bio vezan u Kraljevici u brodogradilištu Dalmont. Potonuće broda, kaže ravnatelj Pomorske škole Bakar Igor Kegalj, vjerojatno će zapečatiti njegovu sudbinu te će brod na koncu ipak završiti u rezalištu, iako se činilo da je novi pokušaj prodaje pred zaključenjem.
– Na sreću, nije se dogodio ekološki incident i nije došlo do onečišćenja okoliša. Sada se brod treba izvaditi i najvjerojatnije će završiti u rezalištu jer teško da će ga itko htjeti kupiti nakon ovoga, kaže ravnatelj.
Prihvaćena ponuda
Još prošli tjedan bilo je izgledno da je jedini hrvatski školski brod našao vlasnika jer na ponovljeni natječaj za prodaju broda javio se ponuditelj čija je ponuda iznosila 15 tisuća eura, dok je početna cijena bila 13 tisuća eura.
Ponuda je prihvaćena, postignut je usmeni dogovor da će novi vlasnik ovog tjedna doći po brod i uplatiti ostatak cijene, a onda se Pomorskoj školi Bakar dogodila repriza.
Kao i nakon prvog natječaja za prodaju, kada je potencijalni kupac također sklopio usmeni dogovor, ponuditelj se nije pojavio. U oba slučaja zainteresirani kupci uplatili su jamčevinu od 10 posto početne cijene i tu je sve stalo.
– Imali smo obećanje da će kupac doći početkom ovog tjedna, pa nam je onda rečeno u petak, i na kraju nije se pojavio, priča Kegalj.
U svojoj 69 godina dugoj povijesti »Vila Velebita Dva« ovaj je tjedan drugi put potonula.
Zbog derutnosti posljednjih godinu i pol brod nije bio u funkciji izobrazbe budućih pomoraca, već je bio privezan na Masarykovoj obali u Bakru, gdje je prije nešto više od godinu dana također tonuo, a brzom reakcijom škole spriječena je veća ekološka katastrofa.
Ponovljeni natječaj
Kako bi se eventualno ponavljanje takve situacije preveniralo, u suradnji s Jadranskim pomorskim servisom, Hrvatskim registrom brodova i Lučkom kapetanijom, ovog ljeta poduzete su aktivnosti na organizaciji tegljenja i prihvata broda u brodogradilište u Kraljevici.
Cilj je bio okončanje života školskog broda u rezalištu, ali je naknadno odlučeno da se ipak ide s pokušajem njegove prodaje.
Prvi je natječaj za prodaju bio raspisan tijekom ljeta, a kako se potencijalan kupac nakon uplate kapare nije pojavio, natječaj je ove jeseni ponovljen. Zbog nove havarije sada je ponovo sudbina broda duljine 28 metara pod znakom pitanja.
U 69 godina postojanja brod je posljednje 52 godine služio za obuku budućih pomoraca, a zahvaljujući njemu bakarska Pomorska škola bila je jedina takva srednjoškolska ustanova u Hrvatskoj koja je imala vlastiti brod.
Riječ je o drvenom brodu s jednom palubom koji je 1956. godine izgrađen u Brodogradilištu u Zadru, a najveća brzina koju može postići je 11 čvorova. Brod se prvotno zvao »Kali«, a 1973. godine darovan je Pomorskoj školi Bakar koja je prije njega imala čak dva školska broda, »Margitu« i »Vilu Velebita«.