"Projekt „Startaj Hrvatska“ doista je poseban jer utjelovljuje sve ono zbog čega je televizija dobra, a to je činjenica da potiče ljude na kreativnost", kaže Kovačić
povezane vijesti
Startaj Hrvatska – i to već šesti put.
U šestoj sezoni istoimenog televizijskog programa Nove TV hrvatski poduzetnici startat će s trudom i radom, po stazi manevrirati nepoznatim zavojima te spretno ući u cilj projekta koji govori o malom poduzetništvu.
O novoj sezoni, njezinom radu u emisiji, ali i željama i namjerama poduzetnika koji se prijavljuju u projekt te o drugim temama, razgovaramo s Mijom Kovačić.
Inspirativne priče
Mia, pred nama je nova sezona serijala Nove TV “Startaj Hrvatska”, emisije koja govori o malom poduzetništvu. U kojim vam je aspektima ovaj projekt poseban i drugačiji od drugih u kojima ste sudjelovali i u kakvom ste raspoloženju stvarali novu sezonu?
Projekt „Startaj Hrvatska“ doista je poseban jer utjelovljuje sve ono zbog čega je televizija dobra, a to je činjenica da potiče ljude na kreativnost, daje ideju, a zatim daje i alate, kako da se ljudi prijave i što da rade, dobiju podršku i zaista postaju poduzetnici.
Na kraju projekta sam uvijek ponosna što sam dio toga jer vidim od početka do kraja nečiju priču, kako se poduzetništvo razvija i kako ti ljudi grade novu karijeru.
Priče me inspiriraju, često se uhvatim i da sama poželim sudjelovati u tom projektu, moždane vijuge mi rade na način da onda i ja kreiram nešto u svom privatnom životu.
Ove sezone imali smo jako puno prijava što znači da i gledatelje inspirira ovaj projekt i sve više razmišljaju o tome da postanu poduzetnici i kako svoje ideje pretočiti u stvarnost.
Je li vas iznenadila televizičnost emisije i činjenica da ona kreće u svoju čak šestu sezonu? Zašto gledatelji i potrošači vole i cijene male poduzetnike?
Ne iznenađuje me da već radimo šestu sezonu, iako uvijek imam osjećaj kao da je sve novo i da smo na početku, kada budemo radili i dvadesetu, reći ću: „Wow, ovo je super, idemo dalje.“
Gledatelji cijene ovaj projekt jer vide realnost. Oni vide da se kandidati muče i trude, ali vide i plodove tog rada i rezultate nastojanja. Osjećaju se bliskima našim kandidatima i to ih potiče, zato mi svake godine imamo sve više prijavljenih i sve više i više poduzetnika.
Zašto potrošači vole ove proizvode? Zato što su sigurni da su kvalitetni. Znaju što kandidati točno koriste i stavljaju u proizvode, da su u samom proizvodu najviši standardi i najviša kvaliteta.
Ne samo da i sama koristim sve proizvode, nego kad god ih i preporučim, feedback je uvijek odličan.
Kako se poduzetnici koji su zastupljeni u emisiji snalaze pred kamerama i u televizijskom okruženju?
Na početku svakog snimanja to im, barem tako oni misle, bude najslabija karika. Ne vole se snimati, ne vole kamere ni taj javni aspekt. Na kraju se ipak ugodno osjećaju, taj dio im postane vrlo lagan i zanimljiv.
To je, moram priznati, kompliment i meni jer mislim da to i je moja uloga: da ih opustim i uvedem u taj svijet. Što bi značilo da dobro obavljam svoj posao, haha.
Kako sam ove sezone sve poduzetnike posjetila u njihovom okruženju i u njihovoj proizvodnji, mislim da im je to puno opuštenije nego kada bismo se nalazili u studijima. Ovako sam im bliža, a sa svakim zajedničkim druženjem postaju sve opušteniji u cijelom tom procesu.

Cjeloživotno učenje i podrška
S kojim se namjerama i željama poduzetnici prijavljuju u ovaj projekt?
Mislim da svi imaju iste namjere i želje, a to je da neku svoju ideju i svoj san ostvare, ali da to ostvare uz ekipu koja im daje podršku.
Stručnjaci im daju kondenzirano znanje, neke savjete i podršku koju možda nikada ne bi dobili ili bi trajalo godinama da dođu do tog nivoa kada bi skupili sve informacije, a onda i hrabrost, spretnost i spremnost da se upuste u poduzetničke vode za koje znamo da u Hrvatskoj nisu tako mirne.
Zaista moraš odlučiti duboko zaroniti i plivati. To nije sprint, to je maraton, ali na kraju, i to se vidi u našim sezonama, se isplati i ti ljudi zaista žive ono što vole.
Ove sezone uputit ćete pogled u retrovizor i prisjetiti se kandidata iz prošlih sezona. Kako danas izgleda njihova svakodnevica i koliko im je „Startaj Hrvatska“ pomogla u vidljivosti brenda?
Jako je lijepo dobiti follow up priče, onih koji su bili u projektu, iskoristili i zgrabili sve prilike i koji se i dalje oslanjaju na dobivenu podršku. To znači kada projekt završi, vi i dalje imate taj oslonac, i dalje vas savjetuju i imate koga pitati.
Projekt nije jednokratan, nego je cjeloživotno učenje i cjeloživotna podrška i to je jako lijepo.
Oni koji su to ozbiljno shvatili imaju danas ozbiljne poduzetničke priče, njihovi asortimani su se proširili, proizvodi su narasli, još su bolji, još su kvalitetniji i oni sada sa sigurnošću koračaju svojim poduzetničkim putem.

Nema stagnacije
I za kraj, nedavno je obilježeno 25 godina Nove TV. S toliko godina rada na toj televiziji, vi ste jedno od zaštitnih lica televizije, stoga kako biste opisali svoje godine u programu Nove TV?
Definitivno bih svojih 19, a uskoro će biti i 20 godina na Novoj TV, opisala – dinamično. To nije posao koji je svaki dan isti, uvijek je različit.
Neke stvari, naravno, budu rutina, ali puno je tu projekata, promišljanja, odjela s kojima radim, priča u kojima sudjelujem, snimanja koja odrađujem, dakle definitivno dinamično i veselo.
Uvijek kažem da jako volim ljude s kojima radim i oni mi uveseljavaju posao, a volim i ovaj posao. Svaki put se osjećam kao da sam na početku i da me toliko toga još čeka i toliko toga još mogu raditi i gdje se mogu razvijati.
Nema stagnacije, čovjek je gladan za još, još znanja i još prilika, a do sada sve to jako lijepo teče.
Izuzetno sam ponosna na svojih uskoro 20 medijskih godina bez skandala, bez problema, mirno plovim, puno toga učim, puno ljudi susrećem i puno ljudi sa sobom nosim. 25 godina jedne televizije, u neku ruku je to mlado, a u neku ruku je to ozbiljan broj godina.
Uz sve to i biti lider i iz godine u godinu, prepoznavati što naši gledatelji žele gledati, osluškivati njihov ritam i onda ga pratiti je zaista za svaku pohvalu.
Svi koji rade na Novoj TV su dio, često kažem, dobro podmazanog stroja i sretna sam što sam dio te priče. Proslavili smo na najljepši mogući način – u našem studiju.
Imali smo veliki show koji smo Frano Ridjan i ja vodili s ostalim prezenterima, malo smo pjevali, plesali, čak i repali. Toliko smo se zabavili i na kraju je bilo toliko dobro da smo komentirali: „Ovo bi trebalo prerasti u nedjeljni show.“