Prebrza vožnja

Opasno raskrižje u Rijeci, stanari upozoravaju: "Već pet auta je udarilo u našu kuću, djecu tuda idu u školu"

Marinko Glavan

Stanari smatraju da je postojeća prometna signalizacija nedovoljna za usporavanje prometa / Foto Ana Križanec

Stanari smatraju da je postojeća prometna signalizacija nedovoljna za usporavanje prometa / Foto Ana Križanec

Stanari Ulice Vladivoja i Milivoja Lenca traže bolje prometno rješenje i postavljanje ležećih policajaca



RIJEKA – Imamo veliki problem s neodgovornim vozačima koji ovim dijelom ulice voze prebrzo, zbog čega se konstantno događaju prometne nesreće.


Izlijetanja vozila s ceste, sudari vozila i udari u zidove kuća uz ulicu postali su naša svakodnevica.


A tu je i slabo pregledan pješački prijelaz preko kojega djeca svakodnevno idu u školu i vraćaju se iz nje, bojimo se da će netko nastradati, rekli su nam Denise Dragoslavić i Ivan Vlačić, stanari kuća uz Ulicu Milivoja i Vladivoja Lenca, uz njeno raskrižje s Ulicom Ludvetov breg gdje je, kako ističu, hodanje preko pješačkog ili uz cestu odavno postalo opasno za sve pješake, ponajprije zbog prebrze vožnje pojedinih vozača ovom uskom, nepreglednom, ali vrlo prometnom ulicom koja se proteže od Nove ceste na Krnjevu, preko Ulice braće Mohorića, do raskrižja na Zametu, odnosno Zametske ceste.


Jednosmjerna ulica najbolje rješenje




Tražili su stanari već od Mjesnog odbora Zamet i Grada Rijeke da se ugrade ležeći policajci ili da se na drugi način uspori promet, kao i da se izmjesti opasni pješački prijelaz, ali bez uspjeha.


Više i ne broje prometne nesreće koje su se ovdje dogodile – Denise Dragoslavić i Ivan Vlačić / Foto Marinko Glavan


– Ovdje je prometnih bilo više nego što se možemo sjetiti. Samo u moju kuću dosad je udarilo pet vozila. Imali smo iskrivljene i razbijene oluke, oštećenja fasade i ogradnog zida, a jednom nam je bio razbijen i cijeli portun i ulaz u dvorište. Tada nam je automobil došao takoreći u dnevni boravak, kaže Dragoslavić.


Njene riječi potvrđuje i Vlačić, otac dvoje školske djece koja svakodnevno preko spornog pješačkog prijelaza idu do škole.


– Samo u ovom našem dijelu ulice je petero učenika koji su svaki dan u opasnosti kad idu u školu ili se vraćaju. Problem je što automobili koji dolaze iz smjera Nove ceste uglavnom dolaze prevelikom brzinom, a pritom uopće, do zadnjeg trenutka ne vide pješački prijelaz i pješake na njemu, kaže Vlačić.


Dragoslavić dodaje kako su se stanari obraćali i Rijeka prometu pa kasnije i Rijeka plusu, ali uvijek su, tvrde, kao odgovor dobili prebacivanje loptice odgovornosti s jedne adrese na drugu, no problem se i dalje ne rješava.


Upozoravaju i na velik broj sudara vozila na raskrižju, a pokazuju nam i razbijeni zid pokraj trafostanice, gdje je prije otprilike pola godine udarilo vozilo koje je izletjelo s kolnika, ali na sreću u tom trenutku nije bilo pješaka na nogostupu.


– Obećavali su nam da će ova ulica postati jednosmjerna, već godinama, i to smatramo najboljim rješenjem, ali od toga i dalje nema ništa, kao ni od drugih naših zahtjeva. Vjerojatno će se reagirati kada se dogodi teža nesreća, a tada će biti kasno, kažu ogorčeni stanari.


Rijeka plus: Izrađeno prometno rješenje


Upit o mogućim mjerama za smanjenje brzine i povećanje sigurnosti prometa u toj ulici uputili smo Rijeka plusu iz kojeg odgovaraju da se sve prometne intervencije planiraju i provode isključivo na temelju službenih prioriteta mjesnih odbora, a ne temeljem pojedinačnih inicijativa.


Građani svoje prijedloge i primjedbe mogu uputiti upravo mjesnim odborima, koji ih dalje razmatraju u okviru svojih ovlasti.


– Za navedenu lokaciju, iz sredstava redovnog održavanja izrađeno je prometno rješenje u Ulici braće Mohorić koje podrazumijeva postavljanje znaka ograničenje brzine na 40 km/h obostrano, te horizontalnu oznaku na kolniku s oznakom »40« obostrano, a postaviti će se i optičke bijele crte upozorenja ispred pješačkog prijelaza u »S« zavoju.



Izvodit će se i zamjena znakova, i to na način da će sada biti postavljeni na kontrastnoj pravokutnoj ploči fluorescentne žuto-zelene boje. Iz sredstava Mjesnog odbora Zamet, neposredno ispred navedenoga pješačkog prijelaza na raskrižju Ulica Vladivoja i Milivoja Lenca postavljeni su iz smjera zapada znak raskrižje s cestom s prednošću prolaska, te dopunske ploče »STOP 100m« kao i znak ograničenja brzine na 30 km/h.


Ispred same postojeće zaustavne crte na raskrižju iscrtava se horizontalna oznaka na kolniku »STOP«, dok će se na istočnom privozu raskrižju postaviti znak ograničenje brzine na 30 km/h«.


Ističemo kako je svako kršenje prometnih pravila podložno sankcioniranju od strane nadležnih tijela, poručuju iz Rijeka plusa, dodajući kako je na navedenom raskrižju lani postavljen set znakova koji upozorava na suženje kolnika, kao i ograničenje brzine na 30 km/h.


Isti set znakova postavlja se na raskrižju Ulice Vladivoja i Milivoja Lenca s Ulicom braće Monjac, ali najavljuju i novi sastanak s predstavnicima Mjesnog odbora na temu problematičnog raskrižja.


– Za navedeno raskrižje predviđen je skori sastanak s MO Zamet, te će se nastojati pristupiti realizaciji na terenu u najskorijem roku, a ovisno o raspoloživim sredstvima i dinamici već ugovorenih radova, stoji na kraju odgovora Rijeka plusa.