
Foto Vedran Karuza
Godine 1971., na samom početku kontejnerizacije u Rijeci bilo je prekrcano svega 500 TEU-a (ekvivalent dvadesetstopnog kontejnera)
povezane vijesti
Radna snaga sigurno će biti značajan problem u sektoru logistike i transporta. Nedostatak radnika danas je problem s kojim se suočavaju sve grane gospodarstva.
To se možda najviše vidi i građevinskom i logističkom sektoru, ali i u logističkom sektoru se to osjeti, rekao je Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture, odgovarajući na novinarska pitanja uoči početka konferencije Suvremena logistika, management i lanci opskrbe, koja je danas započela u opatijskom Amadria park Grand Hotelu, u organizaciji medijske platforme Business media Croatia.
Foto Ana Križanec
Potreba za novim znanjima i vještinama
Ministar Butković je dodao kako će i automatizacija i digitalizacija te primjena novih tehnologija i umjetne inteligencije, iako će nadoknaditi nedostatak radne snage, stvoriti potrebu za novim radnicima s novim znanjima i vještinama.
Oleg Butković / Foto Ana Križanec
– Za primjenu tih tehnologija trebat će nam educirana radna snaga. kao država ćemo, a to već i radimo, morati više ulagati u takve ljude. Izazova je dosta.
Postoji potreba za radnom snagom i naravno da će biti potrebe i za radnicima iz trećih zemalja i zemalja u okruženju, rekao je Butković, koji je u uvodnom dijelu konferencije govorio o razvoju prometne infrastrukture u Hrvatskoj, naglasivši kako je mreža autocesta pred završetkom, uz još nekoliko planiranih dionica te da se fokus ulaganja sada prebacio na željeznicu pa je tako za kraj ove godine najavio otvaranje za promet nove, dvokolosiječne pruge na dionicama od Zagreba do granice s Mađarskom.
Rijeka Gateway u potrazi za radnicima
O izazovima povezanima s radnom snagom i uvozom radnika novinari su upitali i Tomislava Rosandića, člana uprave Rijeka Gateway kontejnerskog terminala koji je s komercijalnim prekrcajima tereta započeo prije oko mjesec dana i koji je u potrazi za radnicima.
Tomislav Rosandić / Foto Ana Križanec
– U ovom trenutku je popunjavanje radnih mjesta jedan od ključnih fokusa naših aktivnosti. Trenutno je oko 260 radnika zaposleno u Rijeka Gatewayu, a naš ciljani broj seže do preko tristo.
S obzirom na tržišne okolnosti i dinamiku tržišta rada susrećemo se s izazovima, posebno za određena radna mjesta, poput operatera na dizalicama i operatera na terminalnoj mehanizaciji, što nije neočekivano jer ovo je jedna od novih situacija, u kojoj smo s ovako velikim terminalom stvorili značajnu potražnju u relativno velikom obimu, za vrlo specifičnim radnim mjestima.
Zahvaljujući suradnji s lokalnim strukovnim srednjim školama, kao i Pomorskim fakultetom u Rijeci te uz značajne aktivnosti na tržištu rada, ipak polako popunjavamo radna mjesta, rekao je Rosandić.
Veliki planovi Lučke uprave Rijeka
Jedno od uvodnih izlaganja prvog dana konferencije održao je Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka, na temu Transformacija riječke luke – Nova vrata Europe, u kojoj je posebnu pozornost posvetio razvoju prometa kontejnera pa se tako mogao čuti podatak na da je 1971., na samom početku kontejnerizacije u Rijeci bilo prekrcano svega 500 TEU-a (ekvivalent dvadesetstopnog kontejnera), dok će ih do kraja ove godine na dva terminala biti prekrcano oko 500 tisuća.
Denis Vukorepa / Foto Ana Križanec
Uz podsjećanje na brojne važne momente u dosadašnjem razvoju luke, Vukorepa je najavio i niz novih, poput izgradnje novog višenamjenskog terminala na Praškom pristaništu, ugradnju opreme za čisti prekrcaj žitarica na silosu, Zeleno i održivo upravljanje otpadnim vodama na terminalu za stoku Bršica, a kruna svih tih projekata bit će izgradnja novog kontejnerskog terminala na otoku Krku.