Potpisano

Rijeka nabavlja 20 autobusa na električni pogon, ugovoreno 14,3 milijuna eura

Damir Cupać

Foto Dean Miculinić

Foto Dean Miculinić

Riječ je o prvom potpisivanju ugovora u Rijeci u sklopu projekta vrijednog ukupno 143 milijuna eura, kojim će se diljem Hrvatske nabaviti oko 200 autobusa



Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (SAFU) Dragan Jelić i v.d. direktorice Komunalnog društva Autotrolej d.o.o. Rijeka Dijana Trošelj potpisali su preko 14 milijuna eura vrijedan ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za projekt “Elektrifikacija javnog autobusnog prijevoza putnika KD Autotrolej” zahvaljujući kojemu će riječki javni prijevoznik dobiti 20 novih električnih autobusa.


Novo poglavlje riječkog javnog prijevoza


Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković pojasnio je da Rijeka nastavlja kontinuitet ulaganja u javni prijevoz, podsjetivši da je kroz dva projekta već nabavljeno 59 novih autobusa.





– Europskim fondovima i nacionalnim sredstvima omogućili smo da vozni park bude osuvremenjen i da se poveća njegov kapacitet.


Sada prelazimo na električne autobuse i otvaramo novo poglavlje u zelenoj tranziciji, ne samo riječkog javnog prijevoza, nego kompletnog gradskog prijevoza u Hrvatskoj.


Projekt je ukupno vrijedan 143 milijuna eura, a nabavit će se više od 200 autobusa u Hrvatskoj. U Rijeci potpisujemo prvi ugovor zahvaljujući kojem će riječkim ulicama voziti 20 novih autobusa, a u gradu smo proveli i provodimo velike infrastrukturne projekte, sjetimo se samo državne ceste D 403, novog terminala koji je počeo s radom, suvremen je, moderan, zelen i digitaliziran.


Riječ je o velikim iskoracima kada je riječ o prometnoj infrastrukturi. Veselim se realizaciji projekata i novim projektima kada je riječ o Rijeci i Primorsko-goranskoj županiji, izjavio je Butković.


Planira se izgradnja infrastrukture


Gradonačelnica Rijeke Iva Rinčić ocijenila je da je potpisivanje ugovora značajan korak prema održivijem, zelenijem i modernijem javnom prijevozu.



– Projekt elektrifikacija javnog autobusnog prijevoza putnika ukupno je vrijedan 14 milijuna eura, a od toga je 11 milijuna eura iz nacionalnog plana oporavka i otpornosti i savršen je primjer suradnje lokalne zajednice, državnih institucija i europskih fondova.


Od 20 novih električnih autobusa KD Autotrolej aktivno doprinosu smanjenju emisije štetnih plinova, buke, ali i poboljšanju kvalitete zraka i života u Rijeci.


Ovaj projekt ima višestruku važnost jer je riječ o ulaganju u zdravije okruženje, energetsku učinkovitost, održivost i potvrda da Rijeka ide u pravom smjeru i u korak s europskim zelenim ciljevima.


Zahvaljujem ministru Olegu Bitkoviću, ravnatelju SAFU-a Draganu Jeliću jer su prepoznali Rijeku kao partnera u provođenju održive, moderne i ekološki prihvatljive prometne budućnosti.


Osim nabave električnih autobusa, u pripremnoj fazi je dokumentacija za sljedeći ciklus financiranja koji predviđa izgradnju prateće infrastrukture. KD Autotrolej, zahvaljujući tome, stat će uz bok i drugim europskim javnim prijevoznicima koji su prepoznali benefite elektrifikacije autobusnog voznog parka.


Upravo ovakvi projekti pokazuju da su promjene moguće kada postoji volja, zajednička suradnja i jasan cilje, izjavila je gradonačelnica Rinčić.


Zaprimljene ponude za električne autobuse


Vršiteljica dužnosti direktorice Autotroleja Dijana Trošelj navela je da je u tijeku nabavka 20 električnih autobusa, da su zaprimljene ponude, one se trenutno evauliraju i uskoro će biti prihvaćena odluka o odabiru ponuđača.



– Autotrolej radi paralelno na projektu o infrastrukturi za punjenje elektroautobusa. Objavljen je natječaj, pripremamo dokumentaciju, imamo glavni projekt za izgradnju trafostanice snage jedam MWh i u tijeku je izrada studije izvodljivosti. Planirana sredstva je oko dva milijuna eura.


Infrastruktura će se izgraditi na lokaciji Školjić 15, a predviđena je izgradnja 18 punjača za elektrovozila. Sve treba biti gotovo do dolaska novih autobusa, a to je 31. kolovoza 2026. godine.


Cijeli postupak mora biti gotov u listopadu 2026. godine što je krajnji rok za registraciju elektrovozila i njihovo stavljanje u promet. Pred nama je veliki izazov, a napravit ćemo sve da izvršimo zadatke koji su postavljeni ispred nas, rekla je Trošelj.


Prvi u nizu ugovora za električne autobuse


Ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje projekata Europske unije Dragan Jelić kazao je da je ugovor u Rijeci koji se potpisuje prvi u nizu kojim je predviđena nabavka električnih vozila.


– Javni prijevoz u Rijeci dići će se na višu razinu, građani će se voziti u ekološki prihvatljivim vozilima. Ugovor je vrijedan 14,3 milijuna eura, a 11,5 milijuna eura je osigurano iz nacionalnog plana oporavka i otpornosti.


Svi autobusi su predviđeni za osobe s invaliditetom. Riječ je o projektima koji su važni za cijelu Hrvatsku, a da je to tako, svjedoči broj projekata koje provodimo, a riječ je o 572 projekta ukupne vrijednosti 2,7 milijarde eura.


Kada je riječ o energetski učinkovitom prometnom sustavu, ugovoreno je 30 projekata ukupne vrijednosti 765 milijuna eura, naglasio je Jelić.


Ulaganja u riječku prometnu infrastrukturu


Na sastanku uoči potpisivanja ugovora vođeni su razgovori oko daljnjeg ulaganja u riječku prometnu infrastrukturu.


– Bilo je je vrlo konstruktivno, a jedna od tema bila je završetak ceste je završetak državne ceste D 403 prema Žabici. Interes je grada da se to riješi.


U mandatu smo s bivšim gradonačelnikom razgovarali o tom projektu. Izrađeno je idejno rješenje, sada treba izraditi glavne projekte, a Hrvatske ceste su spremne financirati taj projekt.


On je složen, predviđena je, između ostaloga gradnja vijadukta preko pruge, financijski je zahtijevan, ali nastavljamo dalje. Razgovarali smo o državnim cestama koje prolaze kroz Rijeku i mogućim daljnjim zahvatima na njima.


Razgovarali smo o čvorovima na zaobilaznici, a jedan od njih je čvor Kozala. Konzervatori su imali određene primjedbe i potrebno je raditi studiju utjecaja na okoliš pa ćemo morati pričekati neko vrijeme da se potrebna dokumentacija izradi.


Vodili smo razgovor u vezi sa željezničkom infrastrukturom i o velikom projektu koji kasni, a riječ je o pruzi Škrljevo-Rijeka-Jurdani.


HŽ infrastruktura pokušava stisnuti projektante kako bi što prije došli do faze izgradnje građevinske dozvole, izjavio je ministar Oleg Butković.