NAKON TRAGEDIJA

Zašto je broj nesreća na Krku zabrinjavajuće porastao? Neka pitanja sigurnosti i nadzora traže nova rješenja

Relja Paškvan

Foto R. PAŠKVAN

Foto R. PAŠKVAN

Ove godine na otoku Krku dogodile su se 393 prometne nesreće, što u odnosu na isto razdoblje 2024. godine, kada se dogodilo 327 prometnih nesreća, iznosi povećanje za 66 nesreća ili 20,2 posto



KRK/BAŠKA – Dvije nedavne prometne nesreće sa smrtnim posljedicama djevojke iz Jurandvora i mladića iz Dobrinja potaknule su rasprave o prometu na otoku Krku, odnosno njegovoj sigurnosti i nadzoru.


Razgovorom sa žiteljima otoka uvidjeli smo da prevladava dojam da je nesreća sve više, a policijskih patrola sve manje. Stoga smo se pitanjima obratili policiji, s interesom za statistiku broja nesreća u ovoj godini u usporedbi s istim periodom lani, kako za cijeli otok Krk, tako i samo za općinu Baška gdje su se desile spomenute tragične nesreće. Statistički rezultati koje su nam poslali iz Policijske uprave primorsko-goranske su zabrinjavajući, slobodno se može reći i alarmantni.


Više nesreća


U razdoblju od 1. siječnja do 12. listopada 2025. godine na području Policijske postaje Krk dogodile su se ukupno 393 prometne nesreće, što u odnosu na isto razdoblje 2024. godine, kada se dogodilo 327 prometnih nesreća, iznosi povećanje za 66 prometnih nesreća ili 20,2 posto. Smrtni slučajevi porasli su s 2 na 5, odnosno 150 posto.




Broj prometnih nesreća s ozljedama porastao je za 29 posto sa 66 na 85 slučajeva, unutar kojih je broj ozlijeđenih osoba s teškim posljedicama skočio za čak 106 posto, s 18 na 37 nesreća, dok se one s lakšim imale mali rast od 7 posto, sa 72 na 77 slučaja. Prometne nesreće s materijalnom štetom skočile su s 259 slučajeva na 303, s rastom od 17 posto.


Što se tiče područja općine Baška, u razdoblju od 1. siječnja do 12. listopada 2025. godine, dogodilo se ukupno 25 prometnih nesreća, što u odnosu na isto razdoblje 2024. godine, kada su se dogodile 22 prometne nesreće, iznosi povećanje od 13,6 posto. Broj smrtnih slučajeva skočio je s 0 na 2, onih s ozljedama s 5 na 9, a one s materijalom štetom su pale sa 17 na 14.


Nadzor prometa


Neupitno je da su ceste na otoku Krku, što se tiče asfalta i signalizacije, vrlo uredne. Također, poznato je da se policija diljem zemlje muči s manjkom kadra te da u sezoni na Krk dolaze i policajci iz unutrašnjosti kako bi regulacija i kontrola prometa bila bolja.


Iako smo od policije zatražili i statistiku o broja patrola koje su bila na otoku Krku u spomenutom razdoblju ove godine u usporedbi s lanjskim periodom, istu nismo dobili.


Umjesto toga poručeno je: »Obavještavamo vas da policijski službenici Policijske postaje Krk, kao i ostalih policijskih postaja u sastavu ove policijske uprave, kontinuirano obavljaju poslove nadzora prometa na cestama te prema osobama koje krše prometne propise poduzimaju zakonom propisane mjere i radnje, a što će činiti i nadalje.


Osim redovitih kontrola, policija poduzima i ciljane preventivno-represivne aktivnosti usmjerene na pojedine vrste prekršaja u svrhu prevencije prometnih nesreća, posebice onih s najtežim posljedicama. Ovom prilikom smatramo potrebnim istaknuti da sigurnost u prometu nije isključivo odgovornost policije, već i svih ostalih dionika u prometu s kojima policija surađuje na unapređenju ukupne sigurnosti cestovnog prometa, ali i samih sudionika u prometu.«