
Ukupno je u regiji u prvih devet mjeseci ostvareno oko tri milijuna dolazaka
povezane vijesti
RIJEKA – Posezona je na Kvarneru krenula rastom turističkog prometa u odnosu na lani.
Naime, prema podacima Turističke zajednice Kvarnera, u regiji je u rujnu boravilo oko 365.000 gostiju koji su ostvarili 2,2 milijuna noćenja.
To znači da je u odnosu na lani, kada je kiša pokvarila rujanske rezultate, ove godine start posezone bio u plusu i to za 8 posto u dolascima i 7 posto u noćenjima.
Pri tome je u destinaciji boravilo najviše gostiju iz Njemačke koji su ostvarili nekih 760.000 noćenja što je za čak 12 posto više nego lani. Najjače emitivno tržište tako je ponovo »povuklo« prošlog mjeseca te donijelo oko 80.000 noćenja više nego lani u rujnu.
Na drugom je mjestu bila Austrija s oko 300.000 noćenja ili 6 posto više nego lani, a na trećem Slovenija.
Slovenci su, naime, prošlog mjeseca ostvarili tek nešto manji promet od Austrijanaca, oko 290.000 noćenja što je za 8 posto bolji rezultat nego lani. Domaći gosti su i u rujnu nastavili sa značajnim rastom noćenja i dolazaka.
Da podsjetimo, domaće je tržište ove godine na Kvarneru, ali i općenito na razini Hrvatske fanjski »povuklo« i barem dijelom anuliralo ljetne minuse s nekih od najvažnijih stranih emitivnih tržišta.
Hrvati su, kaže statistika, nastavili putovati i u posezoni pa su tako na Kvarneru ostvarili čak 14 posto više dolazaka, ali su se očito kraće zadržavali te je broj noćenja za 2 posto bolji nego lani. U plusu su u rujnu bili i češko, poljsko te slovačko tržište, dok je s talijanskog i nizozemskog zabilježen manji pad u odnosu na lani.
Kvarnerski kampovi
Ako se gleda turistički promet od početka godine, njemačko je tržište ipak u minusu od dva posto.
Naime, ove se godine velik rast prometa s njemačkog tržišta bilježio u lipnju, a u plusu je i rujan, međutim, ljetni mjeseci su donijeli minuse s najvažnijeg tržišta.
U kolovozu je tako njemačkih noćenja bilo čak 10 posto manje nego lani pa s obzirom na velike brojke koje se ostvaruju u samoj špici sezone, pred i posezona za sada ipak nisu uspjele pokriti taj pad u srcu sezone s ovog tržišta.
Drugo najjače tržište, slovensko, od početka godine je 3 posto u plusu po broju noćenja, iako je u kolovozu bilo 1 posto manje noćenja, na visokom trećem mjestu po ukupnom prometu je domaće tržište koje je u kolovozu bilo na lanjskim brojkama, no od početka godine je solidnih 5 posto u plusu.
Na četvrtom je mjestu Austrija koja ukupno ima od početka godine 2 posto noćenja više nego lani, dok je u kolovozu i s ovog tržišta bilježen pad, i to od 3 posto.
Svakako valja izdvojiti da su u devet mjeseci Poljaci u značajnom plusu i to za 13 posto u dolascima te 9 posto u noćenjima, a 11 posto više noćenja Kvarner bilježi i kod gostiju iz Srbije. S druge strane, Mađarska je u padu 2 posto, a Češka i Slovačka za 3 posto.
Što se tiče vrste smještajnih kapaciteta, najbolji ulazak u posezonu su imali kvarnerski kampovi u kojima je u rujnu ostvareno preko pola milijuna noćenja ili čak 18 posto više nego lani, a što je bilo i za očekivati s obzirom na to da je u istom periodu prošle godine zbog lošeg vremena upravo kamping imao najveći pad.
Ipak, daleko najveći broj noćenja, njih preko 840.000 ostvareno je u objektima u domaćinstvu.
Zanimljivo je kako je najveći rast od 18 posto više noćenja ostvaren u apartmanima i kućama za odmor s pet zvjezdica, iako se radi o malom udjelu od nekih 50-ak tisuća noćenja.
U obiteljskom smještaju s 4 zvjezdice je tijekom prošlog mjeseca ostvareno oko 210.000 noćenja što je za 6 posto više nego lani.
Na Kvarneru se ipak i dalje najviše noćenja kod iznajmljivača ostvaruje u objektima s 3 zvjezdice, samo u rujnu blizu pola milijuna, međutim tu su ostvarene lanjske brojke, a isti broj noćenja kao i lani je ostvaren i u privatnom smještaju s dvije zvjezdice.
Hoteli u plusu
Kvarnerski su hoteli s blizu pola milijuna noćenja ostvarenih u rujnu, nastavili s pozitivnim brojkama. Broj hotelskih noćenja je prošlog mjeseca bio za solidnih 9 posto veći nego lani, pri čemu je 18 posto više noćenja bilo u hotelima s pet zvjezdica, a 8 posto više u hotelima s četiri zvjezdice.
Ukupno je u regiji u prvih devet mjeseci ostvareno oko tri milijuna dolazaka ili tri posto više te oko 17,3 milijuna noćenja ili jedan posto više nego lani.
Komentirajući nove podatke, Irena Peršić Živadinov, direktorica TZ-a Kvarnera, kazala je kako je ove godine primjetno da je hotelski smještaj kroz čitavu godinu imao rast turističkog prometa, pri čemu su oni najkvalitetniji imali i najveći porast.

Irena Peršić Živadinov / Foto: Matea Jurčić
– Možemo reći kako je posezona počela iznimno dobro, ali možemo reći kako je to trend koji imamo zadnjih desetak godina. Stvorili smo jake motive dolaska u pred i posezoni i to je ono na čemu intenzivno radimo.
Cilj nam je upravo ojačati taj dio godine kako bi se smanjio pritisak na špicu sezone i promet disperzirao kroz čitavu godinu. Tu su gastronomija, zdravstveni turizam, outdoor, sufinanciraju se manifestacije koje dovode goste upravo u to doba godine…
Tu su, jasno, i jake marketinške kampanje na našim najvažnijim tržištima pri čemu targetiramo goste koji nam mogu dolaziti i više puta godišnje s obzirom na to da nam ti kraći dolasci nose noćenja u pred i posezoni, kazala je Peršić Živadinov. Na pitanje koliko je pitanje cijena ove godine utjecalo na dolaske, direktorica županijskog TZ-a je istaknula kako kvaliteta uvijek mora pratiti cijenu.
– Danas u doba svih mogućih buking alata gost vrlo lako može usporediti ponudu i cijene. To, međutim, ne znači da gost danas traži isključivo jeftino, već je zadovoljan kada za plaćenu cijenu i dobije ono što je očekivao.
To potvrđuje i porast u visokoj kategoriji smještaja i stoga je više nego ikad važno da je cijena opravdana kvalitetom, zaključila je Peršić Živadinov.