Posezona u plusu

Špica sezone je možda bila "klimava", ali rujan je vratio osmijeh na lice turističkim djelatnicima. Imamo brojke

Alenka Juričić Bukarica

Turizam u rujnu je za one koje privlače manje gužve, niže cijene i više outdoor aktivnosti



Nakon »klimave« špice, posezona je krenula odlično. Dok je lani u rujnu loše vrijeme skratilo trend povećanih dolazaka i donio minuse u dolascima i noćenjima, posebno jer su se rano ispraznili kampovi, ove godine unatoč nekoliko loših vremenskih epizoda, ulazak u posezonu je donio pluseve.


U Istri je tako rujan oborio sve dosadašnje rekorde. Prema podacima Turističke zajednice (TZ) Istre, tijekom prošlog je mjeseca u najjačoj hrvatskoj turističkoj regiji ostvareno nešto manje od 4 milijuna noćenja što je za 300.000 noćenja bolji rezultat nego lani.


Velika natjecanja


Komentirajući odličan ulazak u posezonu, Denis Ivošević, direktor TZ-a Istre, podsjetio je kako su se u rujnu turistički djelatnici morali suočiti s tri velike vremenske nepogode koje su i skraćivale ostanak gostiju.




– Takve vremenske prilike sigurno da su rezultat klimatskih promjena koje svi osjetimo, međutim, unatoč tome su nam rezultati za rujan izuzetno dobri. Naime, ostvareno je 9 posto više noćenja nego lani te smo gotovo dosegli ukupno 4 milijuna noćenja što je nešto bolji rezultat od dosadašnjeg rekorda iz rujna 2023. godine. Stoga kada zbrojimo rekordan lipanj, koji je prvi put u povijesti donio 5 milijuna noćenja, i rujan koji je dostigao gotovo 4 milijuna noćenja, možemo konstatirati da su se sva povećanja prometa dogodila u pred i posezoni.


Srpanj je, naime, ostao na istom rezultatu koji smo imali lani, a kolovoz donio dva posto manje noćenja, kazao je direktor TZ-a Istarske županije istaknuvši kako već desetak godina rujan ustvari predstavlja »produženi kolovoz«.


Naime, turistički promet se prilično velikim intenzitetom nastavlja sve do polovine rujna, posebno ako je vrijeme dobro, a na ruku tome ide i raspored školskih praznika u nekim njemačkim pokrajinama.


Što se tiče tržišta, u rujnu je bilo čak 16 posto više Nijemaca, 4 posto više Slovenaca, 9 posto više Poljaka, 15 posto više Engleza, 6 posto više Švicaraca, a i domaći gosti su u većem broju nego lani pohodili Istru te je ostvareno 4 posto više domaćih dolazaka.


No, osim sunca i mora, goste u posezoni, a tko je bilo i kroz čitav rujan, privlače i brojni drugi motivi dolaska, i to sportska i outdoor ponuda i manifestacije, kao i nezaobilazna gourmet ponuda. Samo u rujnu je, naime, u Istri održano devet velikih bike, hike i triatlon natjecanja, pri čemu nekoliko njih s međunarodnim licencama.


Kongresi i wellness


Destinacija koja se definitivno može pohvaliti cjelogodišnjim poslovanjem i u kojoj su upravo pred i posezona od posebnog značaja po turističkom prometu je Opatija.


Rujan je u ovoj destinaciji prema podacima Turističke zajednice grada (TZG) Opatije, donio 132.000 noćenja ili 3 posto više nego lani te oko 41.000 dolazaka što je 4 posto bolje nego lani u rujnu.


Najviše noćenja ostvarili su gosti iz Austrije i Njemačke, slijede Hrvatska s udjelom od 9 posto u ostvarenim noćenjima i Mađarska s udjelom od 5 posto, koliki udio imaju i gosti iz Nizozemske i SAD-a.


Ukupno je u prvih devet mjeseci ove godine ostvareno milijun i 20 tisuća noćenja, ili 1 posto više, te 325.000 noćenja ili 5 posto više nego lani.


– Nakon dobre predsezone smo očekivali isto tako dobru posezonu koja je krenula sukladno tim očekivanjima. Rujan je prošao u znaku brojnih programa i aktivnosti, kao i brojnih kongresa i ostalih MICE događanja koja su nam vrlo važna van samih ljetnih mjeseci.


Dobre rezultate očekujemo i u nastavku godine, a posebno vezano za manifestacije, među kojima Festival čokolade koji će se održati od 7. do 9. studenoga, nakon kojeg slijedi i Čarobni opatijski advent, najavila je Suzi Petričić, direktorica TZG-a Opatije podsjetivši i kako se paralelno uz kongresnu sezonu, održavaju i programi iz projekta Opatija – oaza wellnessa i zdravlja, koji su počeli u rujnu i nastavljaju se sve do polovine prosinca.


Jasno, tu je i ponuda zdravstvenog i wellness turizma.


Promocija posezone


A prema prvim privremenim podacima u Zadarskoj je županiji u rujnu ostvareno gotovo 240 tisuća dolazaka i 1.814.000 noćenja.


U odnosu na prošlu godinu predstavlja to rast od približno 4 posto u dolascima i 2 posto u noćenjima. Hrvoje Anić, direktor Turističke zajednice (TZ) Zadarske županije je dodao kako su u prvih pet tržišta bile Njemačka, Poljska, Hrvatska, Slovenija i Austrija.


Slijede gosti iz Češke, Ujedinjene Kraljevine, Slovačke, Mađarske i Francuske. Nijemci kao redovito najbrojniji gosti u Zadarskoj županiji, u rujnu su ostvarili rast u dolascima više od 4 posto te u noćenjima čak 12 posto.


– Posljednjih se godina dobar dio turističkog prometa u Zadarskoj županiji odvija u rujnu koji postaje sve zanimljiviji brojnim turistima, a s obzirom na to da su cijene tada niže, manje su gužve, i vremenski su uvjeti još uvijek pogodni i za sunčanje i kupanje. Mi cijeli niz kampanja usmjeravamo na promociju upravo posezone, te ističemo aktivni turizam, osobito onaj u našim zaštićenim prirodnim područjima, kamping turizam, nautiku, poslovni turizam, a posebice eno-gastro mogućnosti koje Zadarska županija kao turistička destinacija nudi posjetiteljima izvan glavne turističke sezone.


Dio je to napora kako bi se turiste motiviralo na dolazak u rujnu i drugim mjesecima posezone, istaknuo je Anić.