
Plaža Prva draga je najljepša senjska plaža / NL arhiva
U kolovozu je ostvareno 2,37 dolazaka manje i 1,32 posto noćenja manje u odnosu na lani. I brojke za prvih osam mjeseci su nešto manje
povezane vijesti
SENJ – Ostvareni turistički rezultati na području grada Senja ove sezone tek neznatno odstupaju u odnosu na prošlu godinu. U kolovozu je ostvareno 28.537 dolazaka, što je za 2,37 posto manje nego lani, a i noćenja su imala negativan predznak, manja su za 1,32 posto, ostvareno su 174.043 noćenja. Na razini dosadašnjih rezultata od početka godine, od 1. siječnja do 31. kolovoza, bilježi se 1,01 posto manje dolazaka u odnosu na osam mjeseci prošle godine. Ostvareno je 86.613 dolazaka, a noćenja su povećana za 1,32 posto, ostvareno ih je 446 tisuća.
Manje Nijemaca
– Ono što nas zabrinjava je smanjen broj dolazaka njemačkih gostiju koji su naše najjače tržište. Jednim dijelom razlog za to jesu cijene, ali i gospodarska situacija u toj zemlji koja za posljedicu ima slabiju kupovnu moć, kao i cjelokupna geopolitička situacija. Uz to, i druga turistička tržišta koja su proteklih godina bila manje posjećena ove godine su se vratila u punom obimu te su uz konkurentne cijene uzela dio kolača s našeg tržišta – kaže direktor senjske turističke zajednice Viktor Samaržija.
I ove godine je Turistička zajednica grada Senja u suradnji s Gradom i gradskim ustanovama i udrugama gostima ponudila niz glazbenih, kulturnih, zabavnih i gastro- manifestacija. Nekima, međutim, vremenski uvjeti nisu išli na ruku.
– Vrijeme je bilo nezahvalno za manifestacije koje se održavaju na otvorenom pa smo se morali prilagođavati u hodu, i odgađati i otkazivati, a neke manifestacije smo odradili tek iz trećeg navrata. Turista u rujnu još ima, a do kraja godine planiramo ostvariti oko pola milijuna noćenja. Planirali smo ostvariti rast od 2 posto na razini godine, ali teško ćemo nadoknaditi minus iz kolovoza jer su srpanj i kolovoz udarni mjeseci kada u gradu zajedno s nekomercijalnim noćenjima ima oko 10 tisuća gostiju – navodi Samaržija.
Zatečeni cijenama
Na vrijeme se gosti i nisu toliko žalili koliko na cijene.
– U svakodnevnoj komunikaciji s gostima saznali smo da su dosta zatečeni cijenama i očito je da je to problem koji treba raspraviti jer istovremeno nama konkurentna tržišta goste privlače i cijenama i kvalitetom – pojašnjava Samaržija i najavljuje kako će se u sljedećoj godini omjer manifestacija i ulaganja u javnu turističku infrastrukturu mijenjati u korist javne turističke infrastrukture, a sve u cilju podizanja kvalitete.
Sukladno Zakonu o turizmu, do 1. siječnja obvezno je donijeti Plan upravljanja destinacijom za sljedeće četiri godine.
– Na ovom strateškom dokumentu se intenzivno radi. Otprilike dvije trećine Plana je gotovo, a svrha mu je odrediti smjer u kojem će se Senj kao turistička destinacija dalje razvijati. Sukladno Planu ćemo prilagođavati i naše aktivnosti u naredne četiri godine. Senj ima puno toga za ponuditi, od aktivnog turizma, povijesti, kulture… i to za sve dobne skupine gostiju, ali moramo odrediti primarni smjer razvoja i oblik turizma koji želimo s tim da se ni drugi vidovi turizma neće zanemariti. O ovom Planu će se u dogledno vrijeme održati i javna rasprava, a nakon toga bi ga trebalo usvojiti i Gradsko vijeće – najavljuje direktor Samaržija.