Foto: TZG CRIKVENICE
Uz brojne sportsko-rekreacijske aktivnosti, prepoznatljive »bike« i »hike« staze Rivijere Crikvenica, TZG Crikvenice je ove godine u suradnji s TZ-ima Crikveničko-vinodolske rivijere razvila projekt Camino Crikvenica-Vinodol, koji će biti dovršen do kraja godine
Turistička zajednica Grada Crikvenice posljednjih godina intenzivno radi na razvoju ponude koja će gostima dati razlog za dolazak tijekom cijele godine, a ne samo u špici sezone.
Direktorica TZG-a Crikvenice Marijana Biondić ističe da je naglasak na manifestacijama, ali i outdoor sadržajima, zdravstvenom turizmu i eno-gastronomiji koji se međusobno nadopunjuju i stvaraju jedinstvenu priču o destinaciji.
– Trudimo se da od početka pa do kraja godine imamo jako puno razloga za dolazak na Rivijeru Crikvenica, od karnevala odmah nakon Nove godine do adventa krajem prosinca.
Manifestacije privlače posjetitelje na kratke dolaske, dok outdoor sadržaji i razni drugi projekti koje provodimo osiguravaju kontinuiranu ponudu, kaže Biondić.
Camino Crikvenica-Vinodol
Poseban naglasak stavljen je na outdoor segment. Uz brojne sportsko-rekreacijske aktivnosti, prepoznatljive »bike« i »hike« staze Rivijere Crikvenica, TZG Crikvenice je ove godine u suradnji s TZ-ima Crikveničko-vinodolske rivijere razvila projekt Camino Crikvenica-Vinodol, koji će biti dovršen do kraja godine.
Staza duga 70 kilometara obuhvaća tri etape i povezuje Crikvenicu, Novi Vinodolski i Vinodolsku općinu, završavajući u crkvi sv. Jakova u Jadranovu. Više detalja bit će poznato ubrzo.
Naime, Crikveničko-vinodolska rivijera je dobila novčana sredstva za razvoj i promociju turizma u okviru nacionalnog programa dodjele sredstava za udružene turističke zajednice. Osim novog turističkog proizvoda, tj. projekta Camino Crikvenica-Vinodol, sredstva su osigurana i za »Razvoj i uvođenje na tržište složenih turističkih proizvoda u cilju brendiranja Crikveničko-vinodolske rivijere kao eno-gastro destinacije«.
Prva faza ovog projekta je započela lani, kad je izrađen dokument o postojećem lancu vrijednosti eno-gastro turizma u destinaciji, identificiranim atrakcijama, proizvodima i uslugama. Program dodjele sredstava za udružene turističke zajednice ima za cilj poticanje suradnje među turističkim zajednicama te stvaranje konkurentnih i atraktivnih turističkih destinacija. Crikveničko-vinodolska rivijera, kao jedna od vodećih turističkih destinacija u Hrvatskoj, prepoznatljiva je po svojoj bogatoj kulturnoj baštini, prirodnim ljepotama i raznovrsnoj turističkoj ponudi.
– Turistička ponuda ne smije ovisiti o administrativnim granicama, stoga se trudimo zajednički graditi pozitivnu i uspješnu priču, naglašava direktorica TZG-a Crikvenice.
Konferencija CIHTPoseban segment crikveničkog turizma čini zdravstveni turizam. Konferencija CIHT, koja će se održati 22. i 23. listopada, okupit će stručnjake iz Hrvatske i svijeta te dodatno pozicionirati Crikvenicu kao destinaciju zdravlja. Naime, Rivijera Crikvenice je već u 19. stoljeću među prvima u Hrvatskoj počela njegovati tradiciju zdravstvenog turizma, a i danas je ona jako važan dio ponude crikveničkog turizma. |
Plava riba
Eno-gastro ponuda također je prepoznatljiv adut Rivijere Crikvenica. Tako, primjerice, projekt »Cesta plave ribe« okuplja restorane koji cijele godine nude specijalitete od plave ribe, čime se čuva i tradicija ribarstva.
Posebnu pažnju privlači Mjesec plave ribe s »cooking showovima«, glazbenim programima i atraktivnim događajima poput »Crikvenica Food & Wine Walka«. Mjesec plave ribe upravo je u tijeku, što govori u prilog tome da Rivijera Crikvenica živi 365 dana u godini.
Zašto baš plava riba? Jer, ona je priča o životu, moru i ljudima koji su stoljećima živjeli od njegovih darova. Plava riba hranila je generacije Crikveničana, izgrađivala tradiciju i oblikovala identitet ovoga kraja. Nekoć glavni oslonac ribarskih obitelji, danas je ona i dalje simbol zdravlja, zajedništva i autentične kuhinje, zbog čega joj već godinama u Crikvenici posvećuju cijeli mjesec.
– Mjesec plave ribe nije samo manifestacija, već slavlje našeg identiteta, mora i zajedništva. I ovim putem pozivamo sve građane i goste da nam se pridruže u otkrivanju bogatstva plave ribe kroz okus, miris i doživljaj, sve do 19. listopada, napominje Biondić.
U sklopu Mjeseca plave ribe održat će se i prava eno-gastro-outdoor poslastica, koja je na rasporedu upravo danas. Kroz šetnju jedinstvenom hedonističkom rutom od Jadranova do Selca, naziva »Crikvenica Food & Wine Walk« posjetitelji će moći doživjeti Rivijeru Crikvenica na potpuno nov način.
– Sudionici će uživati u 12 kilometara dugoj ruti koja povezuje devet eno-gastro postaja od Jadranova do Selca. Na svakoj postaji sudionike očekuju specijaliteti od plave ribe, uz odabrana vina renomiranih kvarnerskih vinara.
Ovogodišnji Crikvenica Food & Wine Walk posvećen je upravo kvarnerskim vinima, kao uvertira u prestižnu titulu Kvarnera kao Europske regije gastronomije 2026. Lani je interes bio odličan, a ove godine očekujemo još veći broj sudionika, njih oko 300, kaže Biondić.
Ovogodišnja novost je i kuharica »U mreži okusa Crikvenice – recepti i priče s Ceste plave ribe«, autora Zorana Šimunića, koja donosi recepte, savjete i priče iz ribarske tradicije. TZG Crikvenice osvojila je i međunarodnu nagradu za najbolji edukativni suvenir – društvenu igru Crikvenički memory s motivima plave ribe, ribarskih alata, barki i značajnih ljudi iz povijesti ribarstva. Kartice je oslikao poznati slikar Marijan Mavrić.

Marijana Biondić. Foto: SERGEJ DRECHSLER
Festival škampa
U sklopu spomenutog dokumenta brendiranja eno-gastro ponude, jedna od novosti je Festival škampa, koji će u proljeće 2026. godine zasjati u punom sjaju kao novi gastro-turistički proizvod, i to upravo u godini kada je Kvarner nositelj titule Europske prijestolnice gastronomije.
Ove godine u lipnju je održan pilot projekt u sklopu kojeg su ugostiteljski objekti s područja Crikveničko-vinodolske rivijere osmislili posebne menije s jelima od škampa kako bi dodatno istaknuli ovu kvalitetnu i vrijednu namirnicu. Zašto baš škamp? Zato što je vrhunski morski specijalitet i simbol crikveničko-vinodolskog kraja, posebno Vinodolskog kanala, gdje obitavaju škampi veći i ukusniji od onih u otvorenom moru zbog vrste tla, temperature mora te velikog broja izvora odnosno kombinacije bočate i morske vode.
– Koncept Festivala škampa osmišljen je tako da od sljedeće godine povezuje gastronomiju, kulturu, tradiciju, edukaciju i zabavu te stvara jedinstven doživljaj za sve posjetitelje, napominje direktorica crikveničkog TZ-a.
Crikveničko-vinodolska rivijera od ove godine sudjeluje i u nacionalnom projektu »Okusi hrvatske tradicije«, s 12 restorana i dvije kušaonice, a u studenom će se prvi put priključiti i manifestaciji Dani okusa hrvatske tradicije.
Interpretacija prostora kroz proširenu stvarnostNovi projekti TZG-a Crikvenice uključuju i interpretaciju prostora kroz proširenu stvarnost. Posjetitelji mogu putem QR kodova otkriti desetak punktova povezanih sa zdravstvenim turizmom, od prvog hotela u Crikvenici do pavlinskog samostana, naglašavajući prirodne i ljekovite činitelje – more, čisti zrak i bilje, koji su postavili temelje turizma u regiji. |