Foto: AMINESS HOTELS & RESORTS
Aminess Hotels & Resorts jedna je od najdinamičnijih turističkih kompanija u Hrvatskoj, s portfeljem koji obuhvaća hotele, resorte i kampove u deset jadranskih destinacija
Aminess Hotels & Resorts jedna je od najdinamičnijih turističkih kompanija u Hrvatskoj, s portfeljem koji obuhvaća hotele, resorte i kampove u deset jadranskih destinacija. Raznolikost ponude prati širok spektar usluga od wellnessa i sportskih aktivnosti do obiteljskih sadržaja, gastronomije i konferencijskih programa.
Sam brend temelji se na kombinaciji riječi »ami« (prijatelj) i »-ness« (vrijednosti poput friendliness, kindness i happiness), što odražava filozofiju poslovanja usmjerenu na gostoprimstvo i kvalitetu usluge.
Na vodećem mjestu kompanije nalazi se Mladen Knežević, rođeni Novigrađanin koji je karijeru u Aminessu započeo vrlo mlad preuzevši s 26 godina dužnost direktora prodaje i marketinga. Danas, kao predsjednik Uprave, predvodi jednu od najbrže rastućih turističkih grupacija u zemlji, usmjeravajući njezin razvoj prema podizanju standarda hrvatskog turizma i jačanju pozicije na tržištu.
U razgovoru s njim doznali smo kako je Aminess u posljednjih nekoliko godina, kroz strateške akvizicije, snažna ulaganja i inovativan pristup brendiranju, prerastao iz regionalnog lanca u jednu od vodećih hrvatskih leisure grupacija, te na koji način nastavljaju razvijati održivi turizam, unaprjeđivati kvalitetu usluge i osnaživati suradnju s lokalnim zajednicama diljem Jadrana.

Aminess Laurel Khalani Hotel u Makarskoj, Foto: AMINESS HOTELS & RESORTS
Možete li opisati kako se Aminess razvio u posljednjih nekoliko godina – koje su glavne strateške faze rasta?
– Promjena vlasništva 2019. godine označila je ključnu prekretnicu u razvoju Aminessa. Od tada smo ušli u snažnu fazu rasta koja se odvijala kroz akvizicije etabliranih hotelskih kuća, poput hotela Njivice, HTP Korčula i HTP Orebić, ali i kroz realizaciju vlastitih greenfield projekata.
Posebno bih izdvojio dva velika investicijska projekta koji potvrđuju našu ambiciju i pozicioniraju nas u sam vrh ulaganja u hrvatski turizam posljednjih godina: gradnju hotela Khalani u Makarskoj, vrijednu 54 milijuna eura, te novi camping resort Avalona na Pagu, vrijedan 55 milijuna eura.
Zahvaljujući našem strateškom iskoraku Aminess je izrastao iz regionalnog igrača u jednu od vodećih hrvatskih leisure grupacija, što potvrđuju i brojke. Prije promjene vlasništva upravljali smo sa svega šest objekata, dok danas upravljamo s njih 29 u deset destinacija, a uskoro otvaramo i trideseti objekt u Opatiji.
Osim toga, danas dnevno ugošćujemo gotovo 19 tisuća gostiju, ostvarujemo više od dva milijuna noćenja godišnje te zapošljavamo oko 2.500 ljudi.
Prilagodbe tržišnim trendovima
Koji su glavni pokretači tog rasta?
– Pokretači našeg rasta proizlaze iz jasne vizije vlasnika i sposobnosti menadžmenta da tu viziju pretoči u konkretne rezultate. Vlasnici su na vrijeme prepoznali prilike koje donosi snažan rast hrvatskog turizma, a naš zadatak bio je taj potencijal pretvoriti u održiv poslovni model.
To smo postigli ulaganjem u kvalitetu, širenjem ponude i razvojem novih proizvoda, uz snažan fokus na ljude i njihov profesionalni razvoj, kao i agilne prilagodbe tržišnim trendovima. Jedan od naših ključnih strateških iskoraka bilo je uvođenje asset light modela, kojim smo kroz menadžment kompaniju preuzeli upravljanje s pet objekata u vlasništvu trećih osoba, čime smo otvorili novi pravac rasta i dodatno osnažili našu tržišnu poziciju.
Uvjeren sam da će upravo ovaj model imati sve važniju ulogu u budućem razvoju Aminessa. Uz to, naš daljnji rast potiču snažan menadžment i jedinstvena kombinacija agencijskih i in-house znanja, dok vanjski čimbenici uključuju rast potražnje za kvalitetnim obiteljskim i iskustvenim smještajem na Jadranu te trendove u segmentima poput glampinga i boutique ponude.
Važno mjesto zauzimaju i naša partnerstva s lokalnim zajednicama, jer upravo kroz njih gradimo autentičnost i dugoročnu održivost naše ponude.

Aminess Style Camping Avalona Resort u Povljani na Pagu, Foto: AMINESS HOTELS & RESORTS
Koliki je doprinos novih destinacija ukupnom rastu kompanije?
– Nove destinacije imale su presudan utjecaj na naš rast. Otvaranje i preuzimanje objekata u novim lokacijama donosi značajan rast prihoda i poboljšava sezonalnu pokrivenost, jer povećava ukupne kapacitete i širi ponudu tijekom cijele godine.
Istovremeno, nove destinacije omogućuju nam širenje baze gostiju, veću diversifikaciju tržišta i razvoj novih brend-koncepata, što dodatno jača otpornost kompanije na sezonske i tržišne oscilacije. Ovaj pristup stvara sinergije unutar grupacije i dodatno učvršćuje našu poziciju na tržištu.
Danas poslujemo u deset destinacija diljem jadranske obale, što nam predstavlja veliku konkurentsku prednost, ali i povećava složenost i operativne izazove poslovanja. Ipak, uvjeren sam da će upravo ova širina, raznolikost i iskustvo u vođenju različitih lokacija učiniti Aminess još snažnijom i fleksibilnijom kompanijom, spremnom za daljnji održiv i kvalitetan rast.
Što je Aminess konkretno uložio na Kvarneru posljednjih godina?
– Kvarner je za nas iznimno važna regija i u proteklim smo godinama kontinuirano podizali razinu ponude u Njivicama na otoku Krku. Hotel Magal je u potpunosti obnovljen i moderniziran, a uređeni su i restorani na obali, s posebnim naglaskom na restoran 7 Seas, na koji smo posebno ponosni.
Resort je dodatno obogaćen sadržajima za obitelji, čime smo kvalitetu smještaja i iskustva podigli na višu razinu. Najnovije ulaganje na Kvarneru, vrijedno 30 milijuna eura, bilo je u kamp Atea, koji je nakon potpune transformacije zasjao s pet zvjezdica.
Ova ulaganja ne samo da jačaju naš portfelj na Kvarneru, već i dodatno potvrđuju našu posvećenost podizanju standarda kvalitete, inovativnosti i atraktivnosti destinacije za naše goste. Takve investicije također imaju značajan utjecaj na lokalnu zajednicu i podizanje njezine vrijednosti, što izravno pozitivno doprinosi životu lokalnih stanovnika.
Suradnja s lokalnim zajednicama
Koje su planirane investicije u toj regiji u sljedeće tri do pet godina?
– Na Kvarneru su u tijeku intenzivne pripreme za rekonstrukciju i repozicioniranje hotela Magal, koji će s 300 smještajnih jedinica biti otvoren tijekom cijele godine. Gosti će ubuduće imati na raspolaganju konferencijske dvorane, wellness centar te sadržaje za djecu, a kategorizacija s pet zvjezdica jasno odražava smjer u kojem razvijamo našu ponudu.
U kombinaciji s kampom Atea i luksuznim vilama Gaia, cijeli resort u Njivicama pretvorit će se u premium destinaciju, postavljajući nove standarde za kvalitetu i iskustvo boravka.
Osim toga, planiramo i značajna ulaganja u hotel Veya, koji ćemo podići na razinu četiri zvjezdice, čime dodatno jačamo naš portfelj i ponudu u regiji.

Aminess Style Camping Atea Resort u Njivicama na Krku. Foto: AMINESS HOTELS & RESORTS
Kako vidite razvoj turističke infrastrukture na Kvarneru i suradnju s lokalnim zajednicama?
– Suradnja s lokalnim zajednicama i vlastima temelj je našeg poslovanja u svim destinacijama. Dijelimo iste ciljeve – održiv razvoj, podizanje kvalitete i dobrobit zajednice – i uvijek nalazimo otvorena vrata kada je riječ o projektima budućeg razvoja. Zajedno stvaramo i podržavamo brojne manifestacije, a Aminess aktivno sudjeluje u inicijativama koje oplemenjuju lokalnu sredinu i doprinose životu lokalnog stanovništva.
Hrvatska svake godine bilježi značajna ulaganja u infrastrukturu – prometnu, komunalnu i turističku – koja direktno, pozitivno utječu i na iskustvo naših gostiju, ali i na kvalitetu života lokalne zajednice.
Vjerujemo da smo na dobrom putu i veselimo se realizaciji novih projekata koji će dodatno podići atraktivnost cijele obale, osnažiti premium ponudu u regiji i doprinijeti održivom razvoju cijele jadranske obale.
Postoji li plan za brendiranje određenih objekata na Kvarneru koji bi se razlikovali od standardne Aminess ponude, radi bolje diferencijacije i privlačenja specifičnih segmenata turista?
– Upravo kroz novu brend arhitekturu Aminessa jasno diferenciramo objekte i prilagođavamo ih različitim segmentima gostiju. Cijela nova struktura obuhvaća šest specijaliziranih brendova – četiri hotelska i dva kamping – s ciljem dodatne diferencijacije i stvaranja personaliziranog iskustva odmora.
Na Kvarneru već imamo implementirane različite brendove koji ciljaju specifične segmente turista. Aminess Younique brand predstavljen je kroz Narrivi Hotel u Crikvenici, koji nudi premium doživljaj, gdje se svaki gost tretira kao zvijezda.
Maradiso by Aminess brand prisutan je kroz Mediteran Hotel u Crikvenici, koji cilja na pristupačan obiteljski odmor. Aminess Maradiso brendovi na Krku donose izvanredan omjer cijene i kvalitete u neposrednoj blizini mora, dok je luksuzni Aminess Style Camping predstavljen kroz Atea Resort nudi luksuzni camping.
Na kraju, personalizirani pristup i visoka razina Aminess Younique brenda zastupljena je kroz Gaia Green Villas. Svaki od ovih brendova ima jasno definiran target segment i jedinstveni doživljaj, što nam omogućuje vrlo precizno ciljano pozicioniranje prema različitim tipovima gostiju bez konkurencije između naših objekata.
Zaposlenici – srce AminessaKakve investicije u ljudski kapital, edukaciju i inovacije smatrate ključnim za budući uspjeh? – Ulaganje u ljudski kapital temelj je našeg poslovnog uspjeha. Naši zaposlenici su srce Aminessa i ključni su za realizaciju vizije kompanije – bez njih ne bismo mogli pružiti vrhunsko iskustvo gostima. Kontinuirano ulažemo u njihovu edukaciju kroz interne i eksterne programe, tečajeve i radionice koje pokrivaju sve, od izvanredne usluge gostiju do digitalnih i menadžerskih vještina. Istovremeno potičemo inovacije kroz implementaciju novih tehnologija u operativne procese, poput digitalnih check-in sustava i pametnih soba. Ove investicije omogućuju nam pružanje vrhunskog iskustva gostima, povećanje operativne učinkovitosti i dugoročno održavanje konkurentske prednosti na tržištu. Naravno, valja istaknuti i ostale benefite za naše zaposlenike. Nedavno smo najavili plaćeni dopust za roditelje prvašića, a to je samo dio šire palete pogodnosti kojima Aminess kontinuirano gradi status poželjnog poslodavca u turističkom sektoru. Uz blagdanski dar za djecu, nagradu za rođenje djeteta, sezonske nagrade i božićnice, našim zaposlenicima osiguravamo i dva topla obroka dnevno, smještaj te različite prigodne darove tijekom godine. Posebnu pažnju posvećujemo i ženama, koje povodom Dana žena dobivaju plaćeni slobodan dan uz prigodnu večeru u Aminess objektima. Od dodatnih programa za naše zaposlenike izdvojili bismo naš Aminess Gourmet Lab program, kroz koji nudimo kontinuiranu edukaciju ne samo za chefove, već i za cijeli food and beverages tim, prateći suvremene gastronomske trendove i lokalne kulinarske tradicije. Na tim internim edukacijama naše osoblje ima priliku učiti o tajnama zanata od ponajboljih domaćih chefova poput Davida Skoke, Matije Bogdana, Hrvoja Zirojevića i Melkiora Bašića. Lansirali smo i digitalnu platformu naziva Ami HUB, koja omogućuje svim zaposlenicima pristup bazi znanja, operativnim priručnicima i edukacijskim modulima, čime osiguravamo dosljedna razina usluge u cijeloj kompaniji. Također, pokrenuli smo i edukacijsku platformu Ami Learn kojom smo osigurali svakom članu našeg tima da u svakom trenutku, jednim klikom, može pronaći relevantan edukativni materijal i pregledavati ga neograničen broj puta. Osim toga, platforma nudi detaljne statistike o napretku, što nam pomaže da kontinuirano razvijamo i pratimo profesionalni rast naših zaposlenika. |
Tematski brendovi
Kako su domaći i strani trendovi (npr. wellness, glamping, aktivni odmor, gastro-turizam, održivi turizam) utjecali na razvoj novih brendova unutar Aminess portfelja?
– U Hrvatskoj, kao i ostatku svijeta, već duže vrijeme ne postoji samo jedna »vrsta« putnika. Gosti su se uvelike razlomili i svoj odmor kroje po vlastitim preferencijama. Srećom, Hrvatska je posebna po tome što može ponuditi gotovo pa svaku vrstu odmora.
No kada govorimo o krojenju ponude po mjeri gosta, ne mislimo pritom samo na dodatne sadržaje, već i na smještaj. Razvili smo novu Aminess brend arhitekturu koja diferencira ponudu prema segmentima – od glampinga i aktivnog odmora (Style Camping i Planet Camping), preko wellness i gastro iskustava, do premium i obiteljskih hotela (Laurel, Younique, Vival, Maradiso).
Svaki brend nastaje kao odgovor na stvarne preferencije gostiju, što povećava njihovu lojalnost i prosječnu potrošnju. Ovakav pristup omogućuje nam precizniju komunikaciju, bolju tržišnu pozicioniranost i otpornost na sezonalnost.
Za goste to znači da već pri odabiru smještaja imaju jasno definirana očekivanja – bilo da traže jedinstveno personalizirano iskustvo, autentični mediteranski doživljaj ili odmor prilagođen obiteljima i aktivnostima. Takav pristup povećava zadovoljstvo, lojalnost i prosječnu potrošnju jer gosti točno znaju što mogu očekivati i dobivaju iskustvo usklađeno s njihovim preferencijama.
Istovremeno, tematski brendovi omogućuju nam učinkovitije upravljanje portfeljem i preciznije pozicioniranje u različitim segmentima tržišta.
Možete li navesti primjere sadržaja/usluga koje ste uveli kako biste se izdvojili?
– Kako bismo gostima pružili jedinstveno iskustvo, u Aminessu smo značajno proširili ponudu sadržaja. Uveli smo modernizirane wellness centre, programe animacije za djecu i obitelji te raznolike sportske i aktivne sadržaje za sve uzraste.
Za poslovne goste razvili smo MICE-programe s konferencijskim dvoranama i cjelokupnom podrškom, dok gourmet ponuda u svakom objektu prati lokalnu autentičnost i suvremene trendove.
Ove investicije i inovacije omogućuju nam da svaki objekt nudi iskustvo usklađeno s očekivanjima specifičnih segmenata gostiju, podižući ukupnu vrijednost brenda i lojalnost naših posjetitelja.
Nova brend arhitektura
Kakvu ulogu ima gastronomija, lokalna kultura i autohtone vrijednosti u ljudskom doživljaju brenda Aminess?
– Gastronomija, lokalna kultura i autohtone vrijednosti ključni su elementi u oblikovanju autentičnog doživljaja koji pružamo našim gostima. Svaka destinacija u našem portfelju nudi jedinstvenu kulinarsku ponudu koja odražava lokalne specijalitete, uz snažnu povezanost s lokalnim proizvođačima i vinogradarima.
Posebno ističemo 7 Seas restorane u Njivicama i na Korčuli, pod vodstvom chefa Matije Bogdana, gdje spajamo tradicionalne lokalne okuse s modernim kulinarskim pristupom i inovativnim prezentacijama jela. U brojnim našim destinacijama također implementiramo Half 8 restoran koncept koji donosi istinsku mediteransku atmosferu na otvorenim terasama uz more.
Program Aminess Gourmet Nights dodatno omogućuje gostima da iskuse sezonu, tradiciju i lokalne proizvode kroz tematske večeri, radionice i interaktivne kulinarske događaje. Ovakav pristup, gdje dovodimo Davida Skoku, Hrvoja Zirojevića i brojne druge domaće chefove u Aminess objekte, ne samo da obogaćuje iskustvo gostiju, već i podiže svijest o lokalnoj kulturi, podržava očuvanje baštine i doprinosi održivom razvoju zajednica u kojima poslujemo.
Kako komunicirate brendiranu diferencijaciju prema tržištima i koje marketing-kanale smatrate najučinkovitijima?
– Naša brend arhitektura omogućuje preciznu segmentaciju ponude prema različitim profilima gostiju. Za europsko tržište fokusiramo se na digitalne kanale poput društvenih mreža, SEO optimizacije i online oglašavanja, dok za regionalna tržišta koristimo lokalizirane marketinške kampanje i suradnje s turističkim agencijama.
Za premium segment, osim digitalnih kanala, koristimo i direktnu komunikaciju preko newslettera te ciljanu komunikaciju u odabranim medijima. Kroz ove kanale ističemo specifične karakteristike naših brendova, poput premium iskustva u Aminess Laurel, obiteljskog okruženja u Aminess Vival i autentičnosti u Aminess Younique.
Što bi poručili lokalnim zajednicama, ali i turistima – po čemu Aminess želi da buduća sezona bude prepoznata?
– Buduća je sezona prvenstveno prilika za podizanje kvalitete i stvaranje vrijednosti u hrvatskom turizmu. Slijedeći smjernice ministra turizma, vjerujemo da se Hrvatska treba jasno odmaknuti od modela masovnog turizma i usredotočiti na pružanje sadržaja i usluga kojima će zadovoljiti goste koji cijene kvalitetu i autentične doživljaje.
Upravo zato naša nova brend arhitektura i investicije u Aminessu ciljaju na podizanje razine usluge i ponude, s jasnim fokusom na izvrsnost i inovacije, kako bismo bili prepoznati kao destinacija koja nudi vrhunski doživljaj i održivi razvoj turizma.

Aminess Vival Maestral Hotel u Novigradu, Foto: AMINESS HOTELS & RESORTS