TZG Senja

Zabrinjava smanjen broj dolazaka njemačkih gostiju

Dorotea Prpić

Razloga je za to više. Jednim dijelom to jesu cijene, ali i gospodarska situacija u toj zemlji koja za posljedicu ima slabiju kupovnu moć kao i cjelokupna geopolitička situacija, kaže Viktor Samaržija



SENJ Ostvareni turistički rezultati na senjskom području ove sezone  tek neznatno odstupaju  u odnosu na prošlu godinu. Kolovoz je u noćenjima  bio nešto  slabiji u odnosu na lanjski, a ukupno gledajući za osam mjeseci ove godine noćenja su povećana.  U kolovozu je na području Grada Senja ostvareno 28537 dolazaka što je za 2,37 posto manje nego lani u kolovozu, a i noćenja su imala negativan predznak, manja su za 1,32 posto, ostvareno je 174 043 noćenja. Na razini dosadašnjih rezultata od početka godine, od 1. siječnja do 31. kolovoza bilježi se 1,01 posto manje dolazaka u odnosu na osam mjeseci prošle godine. Ostvareno je 86613 dolazaka, a noćenja su povećana za 1,32 posto odnosno ostvarena su sa 446 tisuća. Slični rezultati bilježe se i na razini države.


„Ono što nas zabrinjava je smanjen broj dolazaka njemačkih gostiju koji su naše najjače tržište. Razloga je za to više. Jednim dijelom to jesu cijene, ali i gospodarska situacija u toj zemlji koja za posljedicu ima slabiju kupovnu moć kao i cjelokupna geopolitička situacija. Uz to, i druga turistička tržišta koja su proteklih godina iz raznih razloga bila manje posjećena ove godine su se vratila u punom obimu te su uz konkurentne cijene  uzela dio kolača s našeg tržišta  što se  kod nas  osjetilo u smanjenom broju dolazaka“, kaže direktor senjske Turističke zajednice Viktor Samaržija.


OLYMPUS DIGITAL CAMERA


I ove godine je Turistička zajednica u suradnji s Gradom i gradskim ustanovama i udrugama gostima ponudila i niz glazbenih, kulturnih, zabavnih i gastro manifestacija. Nekima međutim vremenski uvjeti nisu išli na ruku. 




„Vrijeme je bilo  nezahvalno  za manifestacije koje se održavaju na otvorenom.  Imali smo velikih problema pa smo se morali prilagođavati u hodu, i odgađati i otkazivati ,a  neke manifestacije smo odradili tek iz trećeg navrata.   Rujan je dobro počeo,  turista još ima, a do kraja godine planiramo ostvariti oko pola milijuna noćenja. Da li ćemo ostvariti planirani rast od 2 posto na razini godine vidjeti ćemo, ali teško  ćemo nadoknaditi minus iz kolovoza jer su srpanj i kolovoz udarni mjeseci kada u gradu zajedno sa nekomercijalnim  noćenjima ima oko 10 tisuća  gostiju“, navodi Samaržija.


Na vrijeme se  gosti i nisu toliko žalili koliko na cijene.


„U svakodnevnoj komunikaciji sa gostima saznali smo da su dosta zatečeni cijenama i očito  je da je to problem koji treba raspraviti jer istovremeno nama konkurentna tržišta goste privlače i cijenama i kvalitetom“, pojašnjava Samaržija i najavljuje kako će se u slijedećoj godini omjer manifestacija i ulaganja u javnu turističku infrastrukturu mijenjati u korist javne turističke infrastrukture, a sve u cilju podizanja kvalitete. 


Sukladno Zakonu o turizmu do 1.siječnja slijedeće godine obvezno je  donijeti Plan upravljanja destinacijom za slijedeće četiri godine.  


„Na ovom strateškom dokumentu se intenzivno radi. Otprilike dvije trećine Plana je gotovo, a svrha mu je odrediti smjer u kojem će se Senj kao turistička destinacija  dalje razvijati. Sukladno Planu ćemo prilagođavati i naše aktivnosti u naredne četiri godine. Senj ima puno toga za ponuditi, od aktivnog turizma , povijesti, kulture…i to  za sve dobne skupine gostiju, ali moramo odrediti primarni smjer razvoja i oblik turizma koji želimo s  tim da se ni drugi vidovi turizma neće zanemariti.. O ovom Planu će se u dogledno vrijeme održati i javna rasprava, a nakon toga bi ga trebalo usvojiti i Gradsko vijeće“, najavljuje direktor Samaržija.